Is het nodig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by -, Aug 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

IK vraag me eigenlijk af hè.. Onze Astrid loopt nu vanaf 13 mnd en loopt goed en graag. Straks als onze 2de kindje er is, zal zij nog net geen 2 zijn, maar nog veel beter lopen dan nu.

Heb ik dan wel wat aan een duo wagen of zou ik gewoon kijken naar een bugaboo met zo'n zitje achter de bak? Of zo'n board, is dat wat?

Stel dat ik ga winkelen (gebeurt nogal eens) dan kan ik niet van mijn meisje verwachten dat ze 2 uur meestruint. Maar zo lang staan op zo'n board lijkt me ook niet lekker..

Wat zijn jullie ervaringen of tips?

2. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

Aug 8, 2006
    1,065
    0
    0
    hmmm als je vaak gaat zou ik een duo kiezen, heb je toch wel veel gemak van denk ik....

en misschien bij een evt volgende ook nog ;)

ik heb er toen ook 1 gebruikt en M was idd net 2

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter is straks ruim anderhalf en ik ga niet voor een duo. Winkellen alleen met 2 kindjes doe ik toch niet gauw (tenminste toch niet ver dan gaat er iemand anders met de andere buggy mee) Verder zal ik de eerste maanden waarschijnlijk veel de draagzak gebruiken.... ik vind zo'n duo ook gewoon niet zo mooi

4. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Mijn dochter was ook nog geen twee toen mijn zoontje geboren werd.
    Ik shop ook graag en heb mijn dochter altijd op de kiddyboard laten staan. Ging hartstikke goed. Als ze zin had om te lopen ging ze lopen en werd ze een beetje moe dan ging ze op de board staan.
    Gina

5. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik zou gewoon kiezen om lekker alleen te shoppen, ik shop ook graag en veel maar om nou met een hele grote kinderwagen waar twee kinders inzitten te jengelen (want dat gebeurd natuurlijk op een gegeven moment), dank je de koekoek! En ik denk dat mijn dochter echt no way blijft staan op dat board, die staat sowieso geen seconde stil, dus ik denk dat, dat afhangt van hoe je kind is! Misschien als je gewoon gaat wandelen is een duowagen weer makkelijker!!!

6. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik zelf heb een duo wage aangeschafd.
    Mijn zoontje zal nog geen 2 zijn wanneer de derde zich aanmeld.
    Mijn zoonje is nu al niet de makkelijkste en de stad is bij mij zo'n 25 min. lopen ver.
    Ik zie 'm nou echt niet die afstand op een kiddieboard staan.
    Plus dat dit mijn derde is dus heb er dan 2 extra om in de gaten te houden.
    Ik hou heel veel van wandelen dus een duo wagen is voor mij zo-en-zo de beste optie.

7. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    een duowagen is toch wel het fijnste hoor als je eerste nog niet zo oud is

bij mij zat er nog geen jaar tussen dus ik hoefde neit te kiezen want mijn oudste kon op dat moment nog niet eens lopen :)

ik zou toch voor een duo gaan want je gebruik dat ding niet alleen om te shoppe

ook wil je wel eens met je gezinnetje een wandelingetje maken en dan zit je :)

succes met je keuze

8. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Ik denk dat het voor iedereen inderdaad anders ligt. Mijn kinderen zijn vrij rustig, dus mijn dochter vond het ook prima om op de kiddyboard te staan.
    Maar als je al van te voren weet dat dat niet gaat werken zou ik voor een duowagen gaan.
    Succes

9. Marije

Marije Actief lid

Nov 17, 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Mijn dochter liep nog niet toen Benten geboren werd, en nu is ze anderhalf, maar om haar nu zelf te laten lopen in de stad... dacht het niet :) en ze is een eigenwijsje en zou nooit blijven staan op een kiddyboard.

Wij hebben een duowagen aangeschaft: een x-adventure twinco, kostte incl. reiswiegje 350 euro, is maar 3 cm breder dan de eenpersoons quinny die ik eerst had, kom dus makkelijk overal door en door het zwenkwiel voor rijdt hij ideaal.
    Nadeeltje vind ik wel dat de reiswieg smal is. Benten is nu 4 maanden en ligt zowel in de lengte als in de breedte bijna klem, en dat terwijl Elske tot 9 maanden in de reiswieg van de quinny kon (okay, zij is ook wel erg klein en smal)

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik zou gewoon zo'n stoeltje kopen voor op de bak als het past en anders toch een duo wagen kopen

11. Niet meer actief

Astrid is dus wel een weglopertje. Die gaat gewoon haar eigengang, maakt met iedereen een brabbeltje.

Alleen shoppen is zelden ee optie hier!

12. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik ga voor het kiddyboard. Als ie moe wordt gaan we ff ergens zitten.

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Eva was anderhalf toen isa kwam. Aangezien eva ook graag met veel mensen een praatje maakt hebben wij voor de duowagen gekozen. Ook ik ga graag met beide dames even de stad in. Heerlijk toch en met de duowagen echt een genot. Ik heb de topmark (vorig jaar bij prenatal in de aanbieding voor 110 euries incl babynestje, regenhoes etc.. Makkelijk inklapbaar, goed wentbaar in de winkels...voor ons een echte uitkomst.

Kwebbel

14. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    weet je dat die dingen (stoeltjes) levensgevaarlijk zijn , je wagen kan met beide kids omkiepe (heb dit zelf meegemaakt)
    Dave me oudste wilde naar iets op de grond kijken , en normaal hield ik altijd de wagen vast maar moest nu door me knieën om iets te pakken en hoppaaaaaaaaa daar ging me koelstra wagen met kids en al

me baby dochter toen van net een paar weken lag helemaal opgefrommelt onder dat verdoemde stoeltje

ben die zelfde middag nog naar de stad gegaan en heb een duowagen gekocht

dat wilde ik nooit meer meemaken :(

15. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb ook zo'n stoeltje, maar durf het ook niet te gebruiken..
    Heb nu een buggyboard achter de speedy sx.

16. Niet meer actief

hmm. weet je, ik denk dat ik voor 75 euries of 100 euries zo'n dubbele wagen koop en als het niet meer nodig is omdat As prima kan lopen EN LUISTEREN, dan zet ik hem gewoon weg voor de volgende.

Ik ben gewoon bang dat ik mijn kont niet kan keren als As op zo'n board staat of op zo'n zitje zit.

En 100 euries doet da ook niet zo'n zeer!

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik denk dat je hiermee een goede keus gaat maken ;) nog een kleine tip: als je idd een duowagen aanschaft zou ik voor twee zitjes achter elkaar gaan i.p.v twee zitjes naast elkaar. Die achter elkaar zijn veel makkelijker wentbaar m.n in winkels etc.

Kwebbel

18. Niet meer actief

haha.. ja het wordt er zeker 1 met de zitjes achter elkaar. Ik word nu al agressief als ik met mijn wandelwagen niet normaal door de paden kan.

Maar evengoed thanks voor de tip.

Share This Page