Ik heb vandaag mijn babykamer uitgezocht, maar nu weet ik niet zo goed wat ik voor deken moet kopen. Dekbed wil ik sowieso niet omdat ze dit afraden, je kon ook een laken of een deken kiezen, of juist een dikkere deken en daar een overtrek omheen doen. De kleine komt in januari dus het moet wel warm zijn. Heeft iemand tips voor mij??
Ik heb gelezen dat de dekens van het merk Vellux als veiligste getest zijn. Verder weet ik het ook niet, ik moet me er ook nog in verdiepen
Wij hebben een lakentje en daar afhankelijk van één of twee dekentjes overheen... Verder moet het idd warm zijn maar niet te warm, dat is ook weer gevaarlijk.
Ik heb ook zo'n katoenen duo deken en die heb ik in een overtrekje gestopt.... vrouwtje van de kraamzorg zei dat dat perfect was... nu nog een dekentje en als het dadelijk kouder wordt, de andere helft eraan maken..... heb ook nog een slaapzak, dus misschien is die tweede helft niet eens nodig.. juud
ik heb een katoene duo deken gekocht bij babydump, en eerst gebruik ik er 1 die ik dubbel vouw voor de wieg (ik beval in dec), mijn moeder maakt hier overtrekjes voor.
Ik ga ook zo'n katoene duo deken bij de babydump kopen. En slingding wat een goed idee om het dekentje op te vouwen voor in de wieg ik wou namelijk gewoon nog een kleiner dekentje voor in de wieg kopen maar dat hoeft dan niet als ik hem gewoon opvouw,dank je wel voor de tip was er zelf niet op gekomen.
Ik heb de Velux deken gekocht, de veiligste die er is volgens de wiegendood stichting, was wel duur 89 euro, maar veiligheid is t belangrijkste. Het zijn er 2 die je op elkaar kunt klittenbanden als t koud is en bij warm weer gebruik je er gewoon een. Verder mag je er een dekbedovertrek overheen doen, dus helemaal goed. De deken schijnt zich aan te passen aan de behoefte van de baby qua temperatuur. Succes, ik kocht em bij babypark in Gouda. Groetjes Robine