Hallo! Mijn dochtertje is bijna 9 maanden. Ze krijgt nog borstvoeding. Nu heeft ze 2 maanden terug een oorontsteking gehad waardoor ze 2 weken niet bij me wilde drinken. Dat heeft echt een flinke dip veroorzaakt en de bv wordt eigenlijk alleen maar minder. Ik geef 4 voedingen per dag. Ze Lijkt ook niet echt verzadig daarna...alsof het gewoon op was?!? en zoals vandaag kolf ik op werk 2 keer. En mijn opbrengst in totaal is 50 cc.. Wat moet ik nu? Stoppen of doorgaan? Alvast bedankt!
Hoi, Ook al is het niet meer volledig, toch blijft borstvoeding zeer waardevol voor je kindje omdat het naast voedingsstoffen ook waardevolle afweerstoffen bevat, die precies op de behoefte van je kindje op dat moment zijn afgestemd. Heeft je kindje iets onder de leden, dan maakt jouw lichaam antistoffen aan omdat je nu eenmaal met je kindje in aanraking bent. Bij een volgende voeding kunnen antistoffen al in haar melk zitten. Alleen al hierom is het waardevol om te blijven voeden, al is het niet meer alles wat ze aan melkvoeding inneemt. Het kan ook zijn dat je kindje minder interesse heeft in drinken aan de borst door haar ontwikkeling: geen tijd meer om bij mama te drinken. Of misschien is ze langzaamaan naar meer eten (boterhammetje, groenten) met de pot aan het gaan. Meer de maaltijden verdeeld over de dag. Ook dan kan borstvoeding nog steeds een fijn moment zijn om even bij mama op te laden. of dat nu 2 of 6 keer is op een dag, dat maakt niet zo veel uit. Wil je echt weer meer productie, dan zou ik denken aan wisselvoeden, extra aanleggen, nakolven na het voeden (kort). In principe is het hoe vaker je (kort) kolft, hoe beter, dus in dat opzicht zou je juist wel 2 keer blijven kolven op je werk. Aan de andere kant kun je ook kiezen voor 1 keer kolven en dan thuis nog eens live voeden... Succes!