Slechte zwangerschapstesten... vals positief?

Discussion in 'Zwanger worden' started by wieffie, Feb 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wieffie

wieffie Fanatiek lid

Feb 26, 2007
    2,750
    0
    0
    Ik heb vorige maand tot 2x toe valse positieve zwangerschapstesten van de Romed gehad. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Ik heb wel vaker gelezen dat de strepen gelijk van dikte moeten zijn maar beide testen waren super positief. Achteraf bleek dat niet te kunnen omdat ik pas 2,5 weken later mijn eisprong heb gehad.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Die testen staan er bekend om om valse uitslagen te geven.

Googel Romed maar eens, en je komt veel verhalen tegen.

Ik had kruitvat en etos testen, en die gaven mij een juiste uitslag.

3. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
  4. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Ik heb dat ook een keer gehad. Toen romed gemaild. Beide strepen moeten even donker zijn, dan pas is de test positief. Daarop gaat t fout bij de meesten (ook bij mij).
    Dit geld zowel voor de dipsticks als voor de midstreams.

5. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    hier nog een met jammer genoeg slechte ervaringen met romed.

waarom? omdat je bij heel veel romed testen een lichte streep hebt, en er in de bijsluiter (mits je die hebt) duidelijk staat aangegeven dat de streep net als met ovu testen minimaal net zo dik(donker) moet zijn als de test streep.

veel vrouwen bestellen de zw testen van romed omdat ze stinkend goedkoop zijn en vaak zonder gebruiksaanwijzing dus ja dan wil je nog wel eens hard op je bek vallen met die testen...

advies: iets meer geld voor een ander merk is geen overbodige luxe...

;)

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Schijnt dat met Romed zelfs mannen positief kunnen testen, dus.... ;)

Probeer eens een andere een betrouwbaardere; Mat Care, Kruidvat, Apotheek, Clearblue.

Groetjes en suc6!
    Marjo

7. esmay

esmay Actief lid

Oct 25, 2006
    184
    0
    0
    Hoi!
    Yep,ik heb het ook een keer met romed gehad!De cassette vorm!Wat een tegenvaller dan zeg...
    Die gebruik ik nu ook niet meer!

Liefs Es ;)

8. wieffie

wieffie Fanatiek lid

Feb 26, 2007
    2,750
    0
    0
    BVij mij komt Romed er ook zeker niet meer in. Ik had alleen geen dunne en dikke streep maar echt 2 dikke strepen. Ik had ook geen enkele twijffel of hij wel of niet positief was!

9. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik heb nu de cleur blue .. etos en eigen huismerk(apotheek) testen gedaan en allemaal geven ze een 2de licht streepje 1 week geleden kreeg ik ze nog niet eens op de foto vanaf gister wel maar ze blijven heeel licht.. dus ik betwijfel of ik zwanger ben zelfs die van de huisarts gister leek binnen negatief en buiten zag je weer dat vage streepje :(
    heb geen zin meer om geld eraan uit te geven... ik zie wel wat betrouwbaarder was hihi
    grtz Ramona

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn testen bleven ook heel licht terwijl ik zeer gevoelige teste gebruikte, ook romed maar voor de zekerheid een ander gedaan omdat hij wel positief was maar heel licht. maar bleek we degelijk zwanger. ook bij de dokter met 6 weken zwangerschap was de test nog zeer licht.
    maakte me wel zorgen maar heb op de echo een mooi kloppend hartje gezien dus het zou wel goed zijn

Share This Page