Behoefte aan positieve ervaringen KID...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sabbie78, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabbie78

sabbie78 Lid

12 jan 2010
    66
    0
    0
    Beginnen bijna aan KID...

En echt behoefte aan positieve verhalen...
    Zooooo onzeker hierover..

Wat als dit niet lukt...

2. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Hee meid!!

Wij willen ook voor Kid gaan, binnenkort eerste gesprek :)!!

Waar lopen jullie? En hoezo als ik vragen mag?

Veel groetjes!!

3. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier IUI poging 3 achter de rug.
    Helaas "nog" geen positieve verhalen van mij.
    Maar het kan wel!
    Hopelijk kan ik straks goed nieuws brengen.
    Welk zhuis zitten jullie?

4. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Jeetje dat hoop ik met je mee!! Het schijnt gemiddeld wel 6/7 pogingen te duren, dus komt vast goed!! Hebben jullie een onbekende donor? En hoe lang was jullie wachttijd? Wij zitten bij het AZM en moeten nog begingesprek krijgen dus ken de wachttijd nog niet :(... Maar anders gaan we misschien naar Dusseldorf..

5. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben zeker een onbekende donor.
    Hebben er 3 geselecteerd en we voelen ons er goed bij.
    Heb ons in jan ingeschreven, toen waren we nog bezig met tese.
    In mei een gesprek en aug mochten we beginnen.
    Wachtlijst is normaal een 8/9 maand ongeveer tot een eerste gesprek, dan na goedkeuring nog eens 9 maand maar omdat bij ons een oorzaak is gevonden en we al even bezig waren kregen we voorrang.
    We hebben dus geluk gehad.
    Heb toevallig gisteren gevraagd hoe snel het meestal lukt maar was heel verschillend. Bij de ene binnen 2 x en sommige wel 11 keer. Dus wij komen nog maar net kijken lijkt t wel.
    Raar dat ze geen wachttijd bekend maken.
    Dit konden ze ons meteen aan de tel al zeggen.

6. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Hmm dat is inderdaad behoorlijk lang, 2 x 8/9 maanden wachten!! Ze gaven bij ons aan dat zodra de verwijzing van de huisarts binnen was ze ons een aantal vragenlijsten zouden toezenden en we dan wel binnen 2 weken al op gesprek konden komen. Bij ons is wel ook een oorzaak bekend. Mijn man heeft een chromosomale translocatie waardoor we mega kans op miskramen hebben. Heb er dan ook al drie gehad. Verder ook IVF met embryoselectie maar alle embryos waren aangedaan dus het is niet eens tot een terugplaatsing gekomen :(. Daarna ingezet op pleegzorg en we hebben twee geweldige lieve pleegkindjes die nu 15 maanden zijn. Zijn sinds driekwart jaar bij ons. Maar goed ... Al met al is het bijna 2016 en we zijn al sinds 2012 bezig om een eigen kindje te krijgen. Vandaar nu toch de knoop doorgehakt voor KID. En vandaar ook dat we niet op mega wachtlijsten hopen :(.

7. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow jullie hebben dus ook al heel wat meegemaakt.
    Mijn vriend heeft azospermie dus zal sws nooit kindjes van "zichzelf" kunnen krijgen.
    Maar wat knap dat jullie het zo lang volhouden.
    Pleegkindjes ook, super !
    Misschien rare vraag maar de kans is er dan altijd dat de kindjes weer terug moeten toch of heb ik het mis?

8. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Nou de wet is daarin veranderd. Vroeger werd bij een langetermijnplaatsing elk jaar opnieuw gekeken of het verlengd werd. Maar nu moet binnen 2 jaar het definitief duidelijk zijn waar de kindjes opgroeien: dus óf terug naar huis óf bij ons. Onze tweeling heeft maar een paar weekjes bij hun moeder gewoond en daarna naar een crisisgezin en van daaruit naar ons. Dus eigenlijk zou het vlg jaar september een definitieve uitspraak moeten komen. Maar omdat hun moeder de voogdij en gezag zelf wil afstaan, wordt het uiterlijk april vlg jaar. Dus hopelijk blijven ze lekker bij ons :)!!

9. Y84

Y84 Bekend lid

3 nov 2012
    512
    0
    0
    Poeh heftig dat je vriend azospermie heeft! Hoe kun je dat krijgen? Is dat aangeboren?

10. sabbie78

sabbie78 Lid

12 jan 2010
    66
    0
    0
    Wij zitten bij het UMC Utrecht. Beginnen deze maanden.

Hebben al 3x ICSI achter de rug dus het is behoorlijk spannend. De wachttijd bij UMC Utrecht was ruim 1 jaar...

11. sabbie78

sabbie78 Lid

12 jan 2010
    66
    0
    0
    Ik vind het zo spannend allemaal !

Einde van de week begin ik met testen.. dus de eerste x zal niet lang duren..

Aan de ene kant heb ik hier alle vertrouwen in.. aan de andere kant heb ik dat vaker gehad wat helaas niet het geval was..

Weet ook niet zo goed wat ik moet doen.. super gezond leven nu.. of leven zoals ik altijd leef (ook gezond.. maar niet altijd natuurlijk.. )
    Moet ik sporten of juist niet?
    1000 en 1 vragen.. ik wil gewoon zo enorm graag dat dit lukt..

Deel Deze Pagina