Hallo Ik ben op zoek naar mensen die hetzelfde hebben (gehad) Ik heb na de geboorte van mijn 1e een kraambedpsychose gehad en een behoorlijke PND. Gelukkig helemaal opgeknapt en al een half jaar zonder medicatie. Ben nu tot mijn grote blijdschap zwanger van de 2e. Mijn psychiater heeft destijds aangeraden om bij een 2e zwschap aan het eind (36 wkn) anti-depressiva te gaan slikken. Ik wil dan Lexapro slikken, omdat dit mij goed geholpen heeft. Ik vnd t moeilijke dat t kindje hier dan wat afkcikverschijnselen aan overhoud. Als ik t niet doe dan heb ik ong. 60 / 70% kans op weer een PND. Ik neig er dus naar om de medicatie wel te gaan slikken. Wie heeft dit ook gedaan en wat deed dit bij jou en je kindje?
Heb je je goed laten voorlichten over alle voors en tegens bij lexapro slikken? (voor zowel jou als de kleine) Ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee maar heb wel gewerkt met moeders die een kraambedpsychose doormaakten (vanwege mijn beroep) Ik heb gezien wat voor impact dit heeft op de moeder en hoe heftig het kan zijn...ik kan me levendig voorstellen dat je het risico op nog een keer zoiets niet wilt lopen. Succes met je beslissing de komende tijd!! Ik weet niet hoeveel weken je bent, maar hopelijk heb je nog even de tijd om je goed te laten informeren!!