Vraagje, Ik ben nu 23 en halve week zwanger. De placenta ligt voor, maar toch voel ik ons meisje al vanaf een week of 17 zeer regelmatig trappelen. De laatste weken steeds duidelijker, het voelt heerlijk Maar....nu sinds een week voel ik haar steeds bij m'n ribben. Eerst dacht ik dat het een zenuw was ofzo, maar dat is het echt niet. Het is echt ons kindje dat ligt te trappelen. Als ik aan een eettafel zit moet ik echt even stoppen met eten en achterover leunen, zo "hard" gaat het. De laatste keer bij de vk is niet naar de hoogte van m'n baarmoeder gekeken. Als ik google dan zal die ongeveer 2 cm boven m'n navel moeten zitten. Maar waar ik haar voel trappen is toch echt minimaal 4 cm daarboven. Is dit wel goed? Mijn buik is ook best dik voor deze termijn, maak me soms best een klein beetje zorgen...
Dat kan. Had ik ook rond die termijn. Je baarmoeder reikt als je ligt tot iets boven je navel op dit termijn, maar als je zit dan zit je baarmoeder hoger doordat je wat in elkaar drukt. En dan kun je je kindje hoger voelen. Ik heb het toen aan de verloskundige gevraagd en die vertelde dat. Kon het me ook niet voorstellen, maar het klopt dus wel.
Ik had het ook bij mijn zoontje! De placenta lag ook voor en toch voelde ik hem luid en erg DUIDELIJK!