Goedemorgen dames, Heb inmiddels een dochter van 1 jaar, vorige maand door drukte vergeten met nieuwe pilstrip te beginnen, kwam er pas de avond erna achter toen gelijk 2 pillen geslikt en rest van m'n strip afgemaakt, de week ervoor wel onveilig gevreeen en de 7 dagen na beginnen met nieuwe strip extra maatregelen genomen, maar wat blijkt ben nu toch zwanger!!! Hele verassing en toch ook wel beetje geschrokken, willen wel een 2e maar zat nog niet in de planning, maar wel heel gewenst. Waar ik me nu heel erg zorgen over maak is dat ik van tevoren helemaal geen foliumzuur heb geslikt, gewoon heerlijk aan de broodjes met dik filet american heb gezeten etc en natuurlijk 3 weken gewoon pil heb geslikt, ben nu zo bang dat er iets mis is!! Zijn er dames met zelfde soort ervaring die niet wisten dat ze zwanger waren en dus geen rekening hebben kunnen houden met alle zaken erom heen??? Liefs Dushi
wauw, van harte hoor! Dit wondertje wilde erg graag bij jullie komen! Hele fijne zwangerschap toegewenst!
heej van harte , durf niet te zeggen of het erg is .. maar zijn wel vaker meiden door de pil heen zwanger geworden dus denk dat het geen kwaad kan ..
ik ben ook niet gepland zwanger, alleen ik had een erg lichte pil en ben een weekje ziek thuis geweest en mischien daardoor zwanger geworden, ik weet het anders ook niet, in februari vorig jaar hetzelfde gehad alleen die was uitgelopen in een miskraam,
Ik denk ook niet dat het direct zo kwaad kan, probeer nu in elk geval gezond te eten en slik foliumzuur of multi voor zwangeren. Gefeliciteerd, leuk cadeautje
Ik ben 3,5 jaar terug door de pil heen zwanger geraakt.. kwam er pas bij 5/6 weken zwnagerschap achter, ik rookte veel, had een weekend ervoor nog gedronken op een feestje en slikte uiteraard ook geen foliumzuur. Toen ik het wist ben ik gestopt met roken etc, en de verloskundige vertelde mij dat het meerdere overkomt en allemaal niet zo erg was. Ik kan je garanderen, mijn dochter is kerngezond !! En ook kwa fijne motoriek etc, ze is hoogbegaafd enz. Ik zou me niet al teveel zorgen maken meid, probeer een beetje rustig te blijven.
Hier nog een... We wilden graag een kindje maar het wilde niet zo vlotten, dus we hadden ons eerste gesprek bij de gyn, waarop ik mocht gaan beginnen met chlomid. Maar voordat we daar aan begonnen moest ik eerst een zwangerschapstest doen voor de zekerheid. Ik testen: Hardstikke zwanger! Omdat ik zeer onregelmatig ongesteld was, wist ik echt niet hoelang ik dan zwanger zou zijn. Later bij de echo bleek dat ik 8.3 weken zwanger was, ik heb dus een zwangerschapstest gedaan bij 7.2 weken. Oftewel ik heb 3 weken zwanger rondgelopen zonder dat ik het wist. Nou had ik toevaliig in die weken niet heel veel alcohol gedronken, roken deed ik al niet meer, en dus pas met folium begonnen met 7.2 weken. Maar alles is gelukkig goed met het kindje...
Ik denk dat je jezelf niet al te veel zorgen moet maken. Op de dag dat ik testte heb ik nog een paar hijsjes van een sigaret gerookt maar deze smaakt me niet. Voor die tijd wel gewoon gerookt. Ik slikte ook geen foliumzuur omdat we al bijna 2 jaar bezig waren. Het zal wel allemaal goed komen met jullie kleintje. Proficiat trouwens.
gefeliciteerd!!! Maak je niet al te druk: ook ik heb pas een test gedaan met 5 weken en nog wat en slikte geen foliumzuur...tot nu toe (met 14 weken en na een uitgebreide 3e echo nekplooimeting en bloedtesten) zit het goed! Ontwikkeling op normaal niveau! denk aan de vorige generatie, onze moeders die waarschijnlijk niet dachten aan foliumzuur (mijn moeder tenminste niet) en vaak alles zonder echo's deden! geniet ervan!
Bedankt voor de positieve en geruststelllende reactie's!! Ik ben uiteraard gelijk aan de foliumzuur geslagen, en eet gezond, deed ik al wel, maar nu niks meer uit het "verboden" lijstje. Wij zijn nogsteeds aan het bijkomen van deze verrassing maar ik kijk er wel weer heel erg naar uit, we hoeven nu in ieder geval de keus niet meer zelf te maken wel of geen tweede!
Ik kan trouwens niet wachten totdat een en ander bekeken is op de echo, en dat ze kunnen bekijken of echt wel alles in orde is!!
Hoihoi, ik kwam er zelf ook later achter, was 7 weken toen ik er achter kwam en had ook die week nog lekker rauw vlees gegeten, stress gehad, veel gerookt en alle dingen die dus niet mogen als je zwanger bent, en dus ook geen foliumzuur geslikt. Dus ook bezorgd maar mijn vk zei dat de eerste zes weken niet al te veel kwaad kunnen omdat het kindje dan nog niet van je lichaam mee geniet, dit omdat de meeste vrouwen het de eerste zes weken nog niet wisten (vandaag de dag wel maar vroeger niet) Dus als ik me geen zorgen hoefde te maken, tsja, dan jij ook niet toch? Was trouwens ook aan de pil, zes weken lang.
Ik ben ook heel ongepland zwanger geraakt. Ook geen foliumzuur geslikt en de periode voordat ik zwanger raakte had ik een echt studentenleven... Alcohol smaakte me helemaal niet meer dus gelukkig niet echt gedronken voordat ik erachter kwam.
ik weet niet of het al gezegd is. maar de eeste weken (weet niet meer hoeveel) is je kindje niet in bloedband verbonden met jou en kan het dus geen kwaad als je filet americain eet of wijn drinkt (beter is van niet natuurlijk) maar je kindje neemt dan nog een eten of drinken of bloed van jou op... qua foliumzuur: ik heb bij beide zwangerschappen geen foliumzuur genomen, niet vooraf en niet tijdens (de gyneacoloog heeft hier nooit iets over gezegd!!) jamie is ook kerngezond en zover we nu zien deze spruit ook) wat het verder slikken van de pil betreft weet ik niet... maar ik veronderstel dat het geen kwaad kan aangezien het vaker voorkomt.. Gefeliciteerd
hey meid, Bij de eerste kwamen wij er pas achter na 12 weken dat ik zwanger was niks gemerkt niks gevoeld.. wij zijn toen ook nog lekker op kreta geweest .. lekker feesten nou dan weet je het wel.. ik kreeg toen een echo.. toen was ik 12 weken en 4 dagen en alles zag er goed uit.. En in mei (2008 ) ben ik bevallen van een kern gezond zoontje.. niks mis mee .. En nu ben ik weer zwanger.. en slik ook geen foliumzuur heb ik bij de eerste ook niet gedaan.. vroeger had je al die dingen ook niet en wij zijn ook groot geworden .. maar meid gefeliciteerd x
he meid foliumzuur helpt het voorkomen van dus als je het niet slikt betekent het niet dat je kindje ongezond wordt.... Komt vast goed!!!
ik kwam er ook pas met 13 weken achter, en natuurlijk ook geen folium zuur geslikt. ben heel vaak bij de ha geweest omdat ik al een hele tijd ziek was, 6 testen gedaan en allemaal negatief. laatste keer bij de ha was ik helemaal hopenloos omdat ik nog steeds zo ziek en futloos was, nadat hij mijn buik voelde wist hij meteen dat ik zwanger was. maar geloofde er natuurlijk helemaal niks van dus dacht om hem te overtuigen dan doe ik wel een test (voor de zoveelste keer) HARTSTIKKE ZWANGER een week later naar de vk en toen bleek ik al 13,5 dgen te zijn. heeft zo zn voor en nadelen gehad hoor, was al over die critische periode heen maar idd geen foliumzuur gehad. wel meteen aan de multivitaminen gegaan en at al heel veel fruit dus... 20w echo gehad ondertussen en ons meisje heeft doet het heel goed.
maak je niet te druk, zoals de anderen al zeggen. alleen voor een volgende keer: de eerste 7 pillen moet je goed innemen, en nooit een dag te laat beginnen. volgens mijn ha is dan júist het risico het grootst. zoals je ook hebt gemerkt