Dit kan best een lastige kwestie zijn in een relatie. Ik denk dat wat normaal is, afhangt van de onderlinge afspraak die je maakt. Niet van wat wij vinden wat normaal is . Hier gaan man en ik bijna iedere week wel een keer afzonderlijk weg van elkaar. Bij mijn man is dat één keer per week drinken met vrienden in een café doordeweeks. In de regel is hij net voor middernacht terug. Als hij een feestje heeft, wordt het uiteraard wel later, maar zo vaak is dat nu ook weer niet. Ook heeft hij met regelmaat een diner met werk, waar ook altijd alcohol wordt geschonken. Ben ik er altijd blij mee: nee, als ik eerlijk ben niet. Maar ik merk bij mezelf wel dat je echt prettig opgeladen bent de dagen erna. FF helemaal los je oude zelf zijn, kan soms heel prettig zijn. Dat moet ik hem ook gunnen. Maar goed, ik ga zelf ook bijna iedere week iets eten en drinken met een vriendin. Meestal ben ik dan rond middernacht terug, maar een aantal keer per jaar ga ik echt stappen. Iedere twee maanden zo, denk ik. Ik heb weinig moeders in mijn omgeving en veel (single) vriendinnen. Tja, dan doe je ook makkelijk andere dingen met hen, zeker in een grotere stad als Amsterdam. Overigens: stappen of niet, ik wil gewoon niet te veel van het weekend missen van mijn kids. Dus ja, ik sta meestal weer tussen 9 en 11 's ochtends vrolijk bij ze en dan gaan we binnen loungen of wandelen etc. etc. Ik duik mijn bedje wel weer in als zij hun middag slaapje hebben . Qua drank: ja, ik hou wel van een paar wijntjes en man van bier, wijn, whisky en af en toe andere sterke drank. Maar ik probeer ook veel water te drinken tussendoor en hij matigt vrijwel altijd nog meer dan ik. Dus ik ben geen walmende niet-voor-rede-vatbaar en ontaarde moeder de volgende ochtend/dag. Dat gaat mij persoonlijk een beetje te ver. Je schuift in dergelijke dronkenschap je grenzen te ver op en kan te makkelijk dingen doen die je niet wil doen. Met of zonder kinderen, vind ik dat in een relatie niet zo leuk voor de partner. Één keertje ben ik op een feestje doorgegaan en tot acht uur daar gebleven. Maar dat was omdat ik de tram moest hebben en geen zin had in twee afzonderlijke nachtbussen. Toen was ik wel alweer nuchter voordat ik in de tram stapte! En man en kinderen werden alsnog door mij wakker gemaakt om kwart over negen . Ze hadden me niet eens gemist! In Amsterdam gaan wel degelijk nog tenten door waardoor de tijd thuiskomen van jouw man niet raar hoeft te zijn. Bespreek het met hem waar je van baalt als hij weer nuchter is. Er is echt wel een meer gematigde oplossing te vinden voor jullie beide! En vergeet niet dat zelf fijne dingen ondernemen, je ook toleranter maakt tegenover het feit dat je man het waarschijnlijk ook fijn vindt om ff op te laden door af en toe uit te gaan. Maar nee, dat hoeft niet zò laat en zò dronken.
Ik vind het niet kunnen dat je zoveel drinkt dat je niet meer aanspreekbaar bent en er voor je gezin kan zijn. IK kan me ook voorstellen dat je absoluut niet blij van word, Zou ik ook niet zijn. Als ik jou was had ik hem flink chagerijnig nu uit zijn bed geschopt en of zelf lekker even gaan shoppen of hem flink aan het klussen zetten in de tuin ofzo. Ben het ook helemaal eens met de uitspraak s'avonds een vent s' ochtends een vent.
Toen we nog jonger waren en geen kinderen hadden gebeurde dat sporadisch wel eens. Maar je hebt een gezin, je hebt een voorbeeld functie en je hebt verantwoordelijkheden. Bij mij zou dit echt NOT DONE zijn als mijn man dat flikt. Als je normaal aanspreekbaar thuiskomt en inderdaad om 12.00 weer uit bed bent, oke dan kan dat zo af en toe. Maar straal bezopen schijt aan je familie hebben, nee sorry dat zou ik niet pikken..... succes ermee
nou wat er mis is met dronken worden...dat het ontzettend onvolwassen en onnodig is??? en wat ze ervan zien, nou de kids van ts waren al op, niet heel gek om 7 uur en zagen hun vader stomdronken thuiskomen, lekker normaal hoor.
Als hij stomdronken is en voor zijn gezin niet aanspreekbaar, zal hij al helemaal niet vreemd gegaan kunnen zijn. Maar ik vind stappen wel kunnen. Laat thuiskomen ook en zeker in Amsterdam is nog veel tot laat open. Maar ik vind wel dat als je een gezin hebt, dit in samenspraak moet gaan. Dronken thuis konen is al helemaal niet nodig. Hij is een boel uur weg geweest dan moet er een hoop drank in gegaan zijn als hij om 7 uur nog dronken thuis komt. Dat vind ik echt belachelijk en zonde van het geld. Drinken echt geen probleem maar wel met mate en om aangeschoten zijn kan ik ook nog wel lachen. Maar hier is het ook, als (en dat komt heel weinig voor) een van ons heel laat thuis komt, hij/zij gewoon op tijd uit bed komt en er dan desnoods savonds op tijd weer in kruipt.
ik zou hem meteen uit bed halen en het bonnetje onder zijn neus duwen en vragen om uitleg en hij boos worden? zegt toch ook al iets zo'n reactie!
Mag jij vinden...ik zie niet in wat er nu zo erg is.....onvolwassen heeft er ook niks mee te maken. Dat de kids hem zo gezien hebben hadmik nie begrepen en nee dat vindt ik ook niet kunnen... Maar voor de rest vindt ik dat het helemaal niet erg is om eens dronken te worden.
Maar ts.....hoe nu verder...ga je nog wat zeggen tegen hem? Want het lijkt me dat zoiets uitgesproken moet worden..
Tja ik vind zeven uur ook wel erg laat. Op zich heb ik geen probleem met een keertje stappen en dan wat teveel drinken. Gebeurd hier ook zo op z'n tijd (1x per half jaar ofzo). Maar hij moet niet onze dochter gaan negeren. Mocht zij al wakker zijn (gelukkig niet gebeurd hier) dan wordt er gewoon gedag gezegd, zou daar zeker wat van zeggen. En Uitslapen prima, maar de rest van de dag gewoon normaal doen. Meestal laat ik mijn dochter hem wakker maken en dan kan hij toch geen nee zeggen en daarna zet ik met liefde koffie voor hem wordt het gewoon een gezellig dagje! Dus vind het gedrag wat je partner nu vertoont niet normaal en zou het niet accepteren
Dat van dat bonnetje zou ik ook niet leuk vinden. Maar tegelijkertijd hoeft dat echt niks te betekenen. Het kan het initiatief geweest zijn van (single) vrienden. Of hij heeft wel met één of meer van die meiden gepraat... Over jou en de kids . Ik ben ook wel eens met mannen opgetrokken tijdens het uitgaan. Maar dan wisten ze echt wel dat ik een getrouwde moeder van een tweeling ben. En ik ben nooit vreemdgegaan! Maar ja, eerlijk is eerlijk, nee, zo'n bonnetje is niet leuk. Misschien niet meer zoeken, maar het laten rusten tot hij morgen meer zichzelf is. Zijn opmerking (die mij ook boos zou maken, over 'restricties opleggen') heeft meer te maken met een groter issue (over je al dan niet vrij voelen om je eigen beslissingen te kunnen maken). Daar zou ik het zeker over hebben, morgen of vanavond. Het heeft geen zin om de boel nu verder op te laten lopen. Hij is nog dronken en verkaterd.
Bah, vreselijk kinderachtig! Om 7 uur thuiskomen en nog dronken ook, vreselijk!! Get a life zou ik zeggen. Nee hoor ik vind het zooo stom om dronken te worden, totaal niet verantwoordelijk en blijk van geen controle over jezelf hebben. Kan ik echt niet tegen. Vind het pubers die dit doen en daar ben ik het ook niet mee eens. Beetje jezelf lopen vergiftigen met drank.
Tsja 7u is aan de late kant, maar voor een nachtje stappen niet heel vreemd.. Zeker niet voor Amsterdam. Vroeger konden wij na de discotheek ook altijd nog door in Tilburg tot het al ver dag was.. Maar goed nu is hij papa en ziet hij z'n kindje s'morgens en zegt niets. Auw dat zou me alleen al pist maken.. Voor jullie uk is de dag begonnen en papa zegt niet eens hallo.. Dat hij dronken is, Tsja mijn man mag best een nachtje met de mannen op zuip hoor, zolang hij van te voren met mij daar afspraken over maakt mbt opvang en zorg voor zoon. En dat het een enkele keer is.. Maar meestal drinkt hij gewoon gezellig, krijg ik 100x ik hou van jou hè schat te horen en dan valt die in slaap haha.. Maar ik lees/proef een beetje in je reactie en topic dat je vermoed dat hij vreemd gaat of niet eerlijk tegen je is.. Het bonnetje maakt je al van slag.. Is er meer gebeurd waardoor je zo'n rot gevoel erover hebt? Blijf er in ieder geval niet mee rond lopen, en schop hem zo maar eens uit z'n bed zou ik zeggen!!
Tja, t is maar net wat je samen oke vind, denk ik. Ik zou het iig niet normaal vinden en absoluut niet accepteren. Een avondje lekker op stap en wat drinken: prima. Maar om 7 uur thuis komen en lam je kind negeren, nee, dat vind ik niet kunnen.
Ik vind het altijd zo apart om te lezen dat er gezegd wordt "hij MAG dit of dat niet van mij." Ik denk wat dat betreft blijkbaar zo anders, ik ben toch niet de baas over hem? Hij hoeft toch geen toestemming te vragen aan mij of hij iets wel of niet MAG doen. Als ik bijvoorbeeld iets met vriendinnen ga doen ga ik ECHT niet vragen of ik dat alsjeblieft mag. Ik deel mee:"schat..dan en dan ga ik met de meiden weg...houd daar ff rekening mee". En andersom gaat dat ook zo. Natuurlijk houd je rekening met elkaar en doe je geen dingen die je partner vervelend vindt. En zodra dat niet gebeurt moet er gepraat worden. Maar dat BEPALEN voor elkaar vind ik zo raar. Ik zou naar mijn hoofd wijzen als mijn man mij iets zou verbieden. Maar misschien zijn wij daar wel heel afwijkend in hoor, dat kan.
Maar je hebt het toch niet tegen een kind? Ik vind het net alsof je over een kind praat als je het zo zegt.. Totaal niet lullig bedoeld hoor, maar ik verbaas me daar gewoon over.
Hier gaat het ook zo. Drankjes en dansjes doen met vriendinnen en hij met vrienden, moet kunnen. Maar ik vind dronken thuiskomen dus echt not done... Dat heb je misschien gedaan toen je 18 was, maar nu kun je toch wel grenzen stellen!
Iedereen zal daar zijn eigen ideeen over hebben, het is maar net hoe je relatie in elkaar steekt en wat je van elkaar tolereert..... Maar euh, bij ons zou dit niet gebeuren hoor, uitgaan oke..dat mag wel eens, maar zeer zeker niet tot 7 uur in de ochtend! Uurtje of 2/3 is al laat genoeg. Enneuh een kus of groet voor jouw en je kleine kan er toch nog wel vanaf...naja zeg..... zou het toch eens even flink overleggen met hem als je dit dwars zit hoor! Niet doen als die walm er nog is...maar over een paar dagen ofzo...... succes!!