Maar daardoor hou je wel rekening met elkaar... Want als 1 van de 2 stelselmatig over de grenzen van de ander zou gaan ben je snel klaar met de vrijheid die je elkaar nu zonder moeite gunt. Want je weet dat de ander er hetzelfde over denkt. Maar er bekruipt mij een zeker gevoel dat muis26 met iets anders zit. Namelijk cocktails op de café-bon
Die bon had ze zo net pas gevonden, dacht ik te lezen? Extra vervelend als je al met een naar gevoel zit. Vertrouwen of niet, ik zou dat ook niet zo leuk vinden om te ontdekken hoor, en manlief dan ook zeker vragen wat dat was.
Of het normaal is hangt er maar net vanaf wat je zelf vind denk ik en hoe je het hebt afgesproken. Hier maken we altijd afspraken over wat de plannen zijn, waar we heen gaan, met wie en hoe laat we thuis zullen zijn (en we gaan eigenlijk niet zo veel alleen op stap, maar dat is dus net hoe wij het hebben geregeld). Ik vind het niet prettig als ik geen duidelijkheid heb, omdat ik me altijd allemaal enge dingen (ongelukken enzo) in mijn hoofd haal als ik niet weet wanneer manlief thuis denkt te komen, en dan lig ik dus de hele nacht wakker. Daar houdt mijn man dus gewoon rekening mee, door afspraken te maken en met me te communiceren als hij later is. Hier is manlief ook wel eens dronken thuis gekomen, maar dan kwam hij wel gewoon zijn bed uit 's morgens omdat ik ook dingen wilde doen op zaterdag. Hij vond dat zelf eigenlijk ook niet zo'n succes, en heeft het sindsdien behoorlijk in de hand. Hij wil zelf ook niet dat ons zoontje dat ziet, en weet dat ik dronken mensen irritant vind, dus houdt hij tegenwoordig maat, gewoon omdat hij rekening met ons wil houden. Of het nou normaal is of niet vind ik dus afhankelijk van de situatie, maar ik vind persoonlijk dat je in een relatie rekening met elkaar dient te houden, en dat als jij, TS, dit niet prettig vindt, je dat met manlief moet kunnen bespreken, en hij daar dan anders op moet reageren dan met boos worden.
nee heb ik ook niet maar als hij strontlazerus binnen komt lopen op een tijdstip dat menig kind al wakker is. dan weet hij dat hij een hele kwaaie heeft en in de schuur kan gaan liggen. ik hoef dat gestink niet in huis te hebben. daarnaast is het maximaal tot 10 uur op bed daarna kan hij gewoon opstaan zonder te klagen. zeuren over hoofdpijn kater etc werk bij mij averechts. dan ga ik gewoon herrie maken met kinderen dansen gek doen etc. ik zou nog spontaan eieren bakken en boerenkool koken. 's avonds een vent smorgens een vent.
Laat en dronken thuiskomen vind ik niet zo erg, als ik zelf een keer een avond wegga kom ik eerlijk gezegd ook laat en dronken thuis als het gezellig is. Moet niet te vaak zo laat zijn natuurlijk, want het is vaak wel wat minder gezellig de rest van het weekend i.v.m. de vermoeidheid erna. 7 uur kan best in Amsterdam, als je de nachtcafés etc. weet te vinden. Op zo'n bonnetje zou ik zelf een beetje quasi-jaloers reageren, mannen drinken ten slotte meestal geen cocktails, maar ik vraag dan gewoon even met wie het zo gezellig was en of het lekkere wijven waren... Ik vertrouw mijn man verder volledig dus ben niet écht jaloers. En ook weer: als ik zelf met een groepje vriendinnen uitga komen we ook vaak jongens/mannen tegen en vind ik het leuk om een avond met andere mannen te kletsen en ook wel flirten. Gebeurt dan verder niks. Als je het niet vertrouwt, of man reageert heel kribbig op vragen over waar hij dan was of met wie, dan zou ik misschien wel achterdochtig zijn ... maar zo lang je gewoon antwoord krijgt (als er niets te verbergen is, is het toch juist leuk om te vertellen wáár het zo gezellig was) dan vind ík het wel best. Vind het wel niet acceptabel om dan de héle volgende dag in bed te blijven liggen en de ander alles met de kinderen te laten doen... dus... In zo'n geval laat ik mijn man uitslapen tot 11 uur of zo... dan wek ik hem met een bakje koffie en wat eten en dan is de hint wel duidelijk... opstaan en gezellig doen. 's Middags kan hij weer meeslapen met dochter, en daarna wederom leuk meedoen tot bedtijd.
als hij het ieder weekend doet ben ik niet blij af en toe een uitspatting vind ik geen probleem en moet ie lekker doen. Echter 's nachts een man is ook in de ochtend een man dus kind negeren....nee.
Ik zie het probleem van zo laat thuis komen niet echt. Mijn man doet het heeeeeeel af en toe, en ik gun hem dat avondje uit met zijn vrienden. Dat is zijn ontlading van het harde werken dat hij doet. Ik bemerk alleen dat het bij TS niet echt om de tijd gaat, maar dat ze er een rot gevoel over heeft wat er in die tijd gebeurd. Ook ik geloof niet dat je bang moet zijn voor vreemd gaan als hij dronken is, want dat werkt echt niet optimaal bij een man als ze dronken zijn.
Ik snap wel dat je je zorgen maakt over dat bonnetje, dat zou ik ook doen. Praat er met hem over. Ik zou het ook niet zomaar tolereren, maar ik heb t geluk dat kijn vriend niet zo van t uitgaan is. Weet niet wie t allemaal zeggen maar het hoeft niet altijd met vertrouwen te maken hebben.. In ieder geval succes meid, hoop dat hij je strakshelemaal begrijpt en t niet meer zo zou doen. (zit op mob, sorry voor spelfouten)
haai haai.... Nou het is allemaal uitgepraat hoor. hij kwam om half 1 uit zijn bed en was best vrolijk gelukkig. Het bonnetje moest hij om lachen.. omdat ik in zijn broekzak had zitten snuffelen. maar ze hebben 2 keer afgerekend in die kroeg. dus was van 2 rondjes ofzo.... en hij zei dat ik echt niet bang moet zijn dat hij iets raars doet. hij is heel gelukkig en heeft het alleen maar over mij en de kids gehad. Dus ik ben wel weer gerust gesteld. ze zijn na 5en opzoek gegaan naar eten inderdaad zoals iemand hier al opperde... voel me nu ook wel een aansteller hoor.... maar ik kan mezelf zo lopen opwinden dan.... hormonen denk ik.....
Ach je nu voel je je dan ontzettend stom he. Fijn toch dat er niks was....je moet alleen niet gelijk achterdochtig zijn hoor....is ook nietngoed
wij gunnen elkaar af en toe zo'n stapavond wel wekelijks zou ik er niet blij van worden...maar moet zo af en toe kunnen.hoor en bij eventuele katers lachen we de ander gewoon uit uitslapen mag dan ook gewoon en dan zorgt de ander voor de kleine het komt hier bijna nooit voor hoor.. we gaan haast nooit meer op stap.....en juist daarom mogen we beide echt wel eens ouderwets de bloemetjes buiten zetten
Tja, IK vind het in elk geval niet normal, maar ik weet niet wat meneer Muis daar verder van vindt...
Als het niet ieder weekend gebeurd heb ik er geen problemen mee. Buiten het feit dat hij papa is is hij ook gewoon nog een man die lekker van stappen houd, zo af en toe moet je jezelf ook wel eens verwennen.
Sommige reacties hier Ik ben gewoon echt verbaasd te lezen hoe sommige van jullie je man behandelen. Het is toch een volwassen vent? En als hij een keer wilt stappen en tot 3 uur op zn bed wilt liggen moet ie dat toch lekker zelf weten? En dan ga je toch geen water ofzo op hem gooien? Ik denk dat ik dat niet hoef te proberen hoor.. Zou het ook geen eens in mn hoofd halen. Jak zeg, heb gewoon medelijden met zo'n man die dat niet mag of daarvoor consequenties moet krijgen Oke als het ELK weekend gebeurt zou ik het zeker niet tof vinden, maar is een keertje?? Ben me daar gekke gerrit om mn partner iets te verbieden. Moet ie bij mij ook niet doen.. TS, gelukkig is het uitgepraat meid!