Is het normaal? s morgens om 7 uur dronken thuis komen van het stappen in adam?

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    TS: fijn dat het is uitgepraat! :) Wat een opluchting meid!

Moet wel zeggen dat ik sommige reacties over het mogelijke vreemdgaan wel vreemd vindt: dat het bij een man niet werkt als ie dronken is, mag dan zo wezen, maar ik persoonlijk zou het al niet leuk vinden als mijn man de intentie had gehad... Maar manlief en ik hebben allebei erg slechte ervaringen van eerdere relaties op dit gebied en wij willen dus wat dit betreft blindelings op elkaar kunnen vertrouwen, dus misschien staan wij daar anders in;)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mooi dat het uitgepraat is, maar heb echt met een open mond sommige reacties gelezen!!

Ik kan me dondersgoed voorstellen dat als zoiets elk weekend zou gebeuren, de meesten hier niet heel blij van zouden worden omdat dat betekend dat dan de halve of hele zaterdag (of zondag) alweer voorbij is en jullie niets leuks als gezinnetje hebben kunnen doen.

Maar dingen als consequenties, in schuren moeten slapen, om 10.00 uit bed halen??? WTF??
    En pikken jullie mannen dat soort dingen??

Eerlijk is eerlijk: ik zou als mijn man om 7 uur 's ochtends thuis zou komen ook wel mijn wenkbrouwen ophalen en een vreselijke gedachte over vreemdgaan, hoe erg ik hem ook vertrouw, zou ook wel in mij op zijn gekomen... *bloos* maar dat is omdat hier na 4 uur echt niets meer te beleven is. En een broodje shoarma is om 5 uur echt wel achter de kiezen ;)

Maar hem verbieden om lekker door te zakken en om heerlijk old skool een dagje in bed te liggen of hem in schuurtjes te willen laten slapen? Lachen als hij op straat moet slapen en zijn portemonnee zou gestolen worden?? Ehh, als het goed is zijn jullie de moeder van zijn kind, niet zijn moeder!!

Hier gaat hij regelmatig wat drinken met vrienden. Ik doe dat minder vaak sinds ik mama ben, maar in de planning staat weer een avondje stappen. Ik denk dat ik dan niet voor 5 uur thuis zal zijn (we gaan dan elders op stap ;)) en naw zal ik voor 13.00 uur dan mn nest niet uitkomen... Heerlijk!!!

Wij gunnen elkaar dat!! :)

De reacties van velen komt mij de ander niets gunnend en jaloers op zijn avondje lol over. Lijkt me een zeer onprettige situatie. En ik vraag me af hoe lang de mannen van die vrouwen happy married zullen blijven. Ik denk dat je dan juist een man van je af duwt, dat hij dan met alle liefde pas om 15.00 uur 's middags thuis gaat komen, of dat er een dag komt dat hij besluit helemaal niet meer thuis te komen...

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar waarom zielig? Mijn vriend weet dat ik een bloedhekel heb aan dronken mensen.
    hij mag van mij best een biertje of 2 drinken maar dan houd het ook gewoon op simpel.

hij mag volwassen zijn maar dan moet hij zich ook volwassen gedragen.
    hij heeft een gezin en zijn kinderen hebben er niets aan als hij midden in de nacht op zijn nest gaat en de hele dag blijft liggen daar is hij geen papa voor. daarbij is het weekend ons beide heilig dat zijn dagen dat we leuke dingen doen met de kids.

4. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

De dag dat wij elkaar dingen gaan verbieden, is de dag dat we uit elkaar gaan..

5. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vind de reacties nu een beetje doorslaan de andere kant op: ik vind verbieden persoonlijk ook te sterk, maar volgens mij moet iedereen doen wat in hun relatie werkt, en wat dat is (vrijheid blijheid, afspraken, verbieden) moet iedereen toch zelf weten?

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Amen!!

Ts fijn dat het uitgepraat is!!

7. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Mee eens hoor!

8. Quenya

Quenya Lid

29 nov 2010
    80
    0
    0
    Ik vind niet dat ik mijn man niks gun. Gelukkig vindt hij dat ook niet. Ik vraag of hij rekening wil houden met mij, aangezien ik in het verleden hele nare ervaringen heb met dronken mensen. Kijk ik kan het hem natuurlijk niet verbieden, maar ik zou het echt heel erg vinden als hij stomdronken zou worden.

Mijn man pikt dit niet alleen, uit respect hiervoor drinkt hij niet eens :). Ik vind het erg vreemd dat er mensen zijn die denken dat je je man behandeld als een kind of dat je hem niks zou gunnen. Ik gun hem echt werkelijk waar heel erg veel, maar stomdronken thuiskomen hier is 'not done'.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit dus.. Daar gaan mijn wenkbrauwen echt een end van omhoog.. hoezo MAG dan? Ik snap wel dat je dat niet cool vindt, maar je bent zijn baas/moeder toch niet?

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind dat er wel eens meer rekening met de kinderen gehouden mag worden...leuk dat papa de hele dag op bed ligt, nee dan zou hier de consequentie ook zijn dat ik hem om 9.00 uur uit zn bed trek...zal hier gelukkig niet gebeuren. Maar mijn kinderen hoeven daar niet de dupe van te worden...die is dolblij als het weekend is omdat ze dan met papa dingen kan ondernemen.

11. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Joh, een keer wat langer uitslapen, daar houden je kinderen niks aan over hoor.
    Ik laat mijn man in het weekend ook rustig liggen totdat ie zelf wakker wordt. En dat kan zomaar 12.00 uur zijn, vooral als hij een drukke week heeft gehad en echt moe is.Vinden de kids prima, gaan wij toch wat leuks doen? De rest van de dag is papa er weer bij.

12. Onje

Onje Niet meer actief

Zodra wij elkaar hier dingen gaan verbieden is het foute boel.
    Als ik mijn man ga vertellen dat hij 2 biertjes MAG drinken dan vraagt hij waarschijnnlijk of ik wel goed bij mijn hoofd ben haha!?

Maar serieus mijn man zou niet eens op stap willen zonder mij.
    Hij gaat heeeeel zelden (1x in het jaar?) wel eens hier in een buurtkroegje een paar biertjes drinken.
    Wat dat betreft ben ik blij met ons "saaie" leventje wij zitten liever met zn 2tjes op de bank of gaan lekker vroeg naar bed dan in een kroeg te zitten.

13. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee maar wel zijn vrouw waar die dagelijks mee woont, waar die een leven mee heeft. Alcohol doet met iedereen wat anders dus dat heeft niets te maken met of je zijn baas of moeder bent, hij heeft ook gewoon verantwoordelijkheden.

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja, en dus overleg je die dingen. Je praat erover. Je zegt dat je er een probleem mee hebt en je vraagt of hij daar rekening mee wil houden. En als het geen klootviool is doet hij dat ook. Maar dat vind ik dus TOTAAL wat anders dan te zeggen dat hij dingen wel of niet zou mogen.

15. Onje

Onje Niet meer actief

Ja maar als je je eigen man dingen moet gaan verbieden omdat hij anders eventueel zijn verantwoordelijkheid ontloopt ?
    Ik wil dat mijn man zijn verantwoordelijkheid neemt omdat het zo hoort omdat wij samen een kindje hebben waar wij samen voor zorgen, als ik hem moet gaan "dwingen" om die verantwoorlijkheid te nemen door dingen te verbieden dan vraag ik mij af of je dan wel juist zit bij elkaar.

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Juist!

17. kippiekip

Tja niet iedereen denkt er het zelfde over he.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja dat blijkt en dat mag ook, maar ik mag me daarover dan toch wel verbazen?

19. kippiekip

Volgens mij zei Amfy nergens dat ze hem dwingt tot het niet drinken..

20. kippiekip

Tuurlijk mag dat, ik zeg toch ook nergens dat dat niet mag ? Ik reageer alleen net zoals dat jij reageert op een reactie.

Deel Deze Pagina