Is het normaal? Verkleuring huid billetjes sinds uitslag/zalfje.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boordevol, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Mijn zoontje had ineens rode plekjes tussen zijn billetjes en in zijn liezen. Eerst daktarin gebruikt, hielp niet. Nu Miconazol (of zoiets :D) op aanraden van de huisarts 's ochtends en 's avonds en de rest van de verschoonbeurten dikke laag sudocreme. Nu valt het me op dat de huid tussen zijn billetjes sindsdien een stuk lichter gekleurd is als de rest van zijn huid. Op de liezen is er geen verschil ontstaan. Is dat normaal??? Vind het maar eng want het is echt een stuk lichter. Ben bang dat ik de miconazol niet goed gebruik of teveel over de goede huid waar niets mee is of iets dergelijks.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het was miconazol ook met hyrocortisol, dat is hormoonzalf. het kan iets bleker lijken. omdat r rond nog steeds rooder is misschien?ik heb het 1 week gebruikt toen de ergste weg was ben ik over gegaan naar normale miconazol(of zoiets)

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Hay Belize, het is inderdaad met hydricirtison. Ik moest het 2 weken gebruiken. Denk je dat ik dan nu (sinds dinsdag geloof ik aan het smeren) al kan stoppen? Nee de rest van de huid is zijn eigen kleur en niet rood. Het waren sowieso maar een paar plekjes tussen zijn billetjes en niet veel maar het irriteerde hem wel. Denk je dat alleen sudo-creme voldoende is? Heb nl geen micanozol zonder dat hormoon. Heb 2 tubetjes mee gehad.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou ik weet het niet. kijk, ik hou nie van die hormon en andere medicaties, dus ik keek naar de huid en zag er goed uit en ik stopte er mee. en met micozol gaat het nog steeds goed. maar ik zal hem wel naar ha brengen binnen deze week. tim had ook klein stukje tsse billen. ik kreeg wel een hele kleine tube groot als mijn pink. 1x per dag.
    ik herken dus anders geen witte vlekjes anders dan zijn eigen huiskleur. misschien moet je ook ff de ha laten kijken. het is wel echt vies spul die hormoonzalf(ik moest het niet aan raken en na gebruiken meteen handenwassen etc)

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ik heb inmiddels begrepen van iemand met meer verstand ervan dat omdat het een hormoonzalf is het pigment weggaat op de plekken waar je het gebruikt en de huid dunner wordt. Word dus inderdaad geadviseerd om ermee te stoppen. Vreemde is wel dat de HA gewoon zei 2x per dag 2 weken lang. Zit nog niet eens op een volledige week.

Ga dan nu alleen sudocreme doen. Of zal ik weer verder gaan met daktarin nu het ergste voorbij is en deze wat sterker is dan de sudocreme? Wat ik ook vreemd vind. Zijn liezen zien er nu heel rustig uit maar soms doe ik de luier uit en is het knalrood. Hoe kan dat dan?? Dan lijkt het dus beter. Tussen zijn billetjes blijft er een klein stukje rondom het poepgat (om het maar zo te zeggen) rood. Is dat normaal of hoort ook dat weg te trekken?

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn gevoel klopte dus he na een week stoppen met hormoon. dat deed ik zonder witte vlekjes. ik moest geen zinkzalf smeren volgens HA, dat zit ook in sudocreme. als ik jou was zou ik gewoon naar apotheek gaan en gewone miconazol kopen(zonder hormon, anti schimmelzalf) ik smeer nu gewone miconazol, zonder recept.omdat schimmel nadat het weg is 2 weken door gaan met behandeling.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Pff, huisarts hier adviseerde dus zinkzalf te kopen en te gebruiken tussen de 2 keren hormoonzalf smeren. Raar hoe elke arts iets anders zegt. Ik kan pas donderdag naar de apotheek dus zal dan de gewone miconazol halen. Bedankt voor je hulp.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja maar onze HA kent tim erg goed. misschien was het daarom niet goed, omdat hij droge huid heeft en eczeem heeft gehad?
    zinkzalf en micozol zonder hyrocortizol was zijn advies toen tim het erg had met luieruitslag en toen had hij ook luieraan en was veel jonger.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kijk van hyrocortisol opent tims huid altijd en krijgt wondtjes, dit keer dus ook in de eerste 2 dagen had hij wondjes. gestopt en 2 dagen later weer begonnen.na een week helemaal gestopt.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Oh oke, nee hij heeft verder geen eczeem en hij heeft een rustige huid. De rode plekjes in zijn liezen zijn ook al weg en het meeste tussen zijn billetjes dus ook maar goed, weet niet goed wanneer te stoppen of door te gaan met smeren.

Deel Deze Pagina