hallo allemaal ik ben 36 jaar en heb een dochter die dit jaar 10 jaar wordt. we hadden gepland om voor een tweede zwangerschap te gaan,na heel lang overwegen wel of niet, wel of niet onze dochter is echt al heel zelfstandig en met een baby krijg je terug toch wat zorgen en slapeloze nachten toch besloten we dat ons gezinnetje niet compleet was in oktober 2006 was ik zwanger (raak in ronde 1) we schrokken ervan dat het zo snel gegaan was jammer genoeg kreeg ik een miskraam na 6weken zwangerschap we waren enorm teleurgesteld nu zelfs nog ben ik een beetje boos omdat het mis is gegaan, de kogel was zo door de kerk na jarenlange twijfels, we kregen een tweede kindje nu slaat de onzekerheid weer toe terug heel veel twijfels over het wel of niet gaan voor een 2de kindje de zwangerschap had toen niet mogen afbreken, dat blijven we hier zeggen maar daar is spijtig genoeg niets aan te veranderen het is zo een tweestrijd dat ik er zelf echt niet uit geraak de ene kant zegt ja de andere kant zegt nee ik twijfel er soms aan of dat ik niet te oud ben om nog voor een baby te gaan ben pas 36 geworden, misschien had ik een miskraam omdat ik al te oud voor geworden ben pffffffffffffffff soms weet ik het echt allemaal niet meer mijn man zit in dezelfde tweestrijd dan ik we raken er echt niet uit volgens de pendel die ik liet uitvoeren zou ik in maart 2007 zwanger zijn het is zo vervelend, echt wie herkent zich in dit verhaal groetjes miesje
Ik herken je niet in je verhaal want ik ben 32 en zijn nu een jaar bezig voor ons eerste kindje. Ik heb een half jaar geleden een miskraam gehad en hunker zo enorm naar een nieuwe, wel voorspoedige zwangerschap. Ik kan me jouw tweestrijd echter wel voorstellen. Is het niet een idee om gewoon de natuur zijn beloop te laten en te kijken of er nog een beeje komt, zonder verder met het krijgen van een tweede bezig te zijn, of ga ik nu heel kort door de bocht?!
Hoihoi ik zelf heb er geen ervaring mee, ben net 26 maar als je een half jaar geleden ervoor ging. Waarom nu dan niet? Ik ken zat mensen die met 36 of ouder nog een gezond kindje op de wereld zetten. De miskraam heeft mss helemaal niks met je leeftijd te maken. Als je hierop de site kijkt zijn er best veel vlindertjes die rondfladderen van mama's en papa's die jonger zijn. Zoals mijn voorgangster al zegt laat de natuur eens zn gang gaan,,, wie weet. Ik denk trouwens datje dochtertje het ook wel tegek zal vinden. Ze krijgt t zo erg goed mee. Of je nu een kind van 10 hebt met daarachteraan nog 3 anderen zodat er een groot leeftijdsverschil in zit of eenkind van 10 en de tweede nu pas. Zie er niet zo'n verschil in
Hoi Ik heb er ook geen ervaring mee, ben zelf pas 29, maar 36 is toch nog helemaal niet oud? Ik vind het echt vervelend voor je dat het zo snel al mis is gegaan en ik snap je tweestrijd dan ook helemaal. Ik hoop voor jullie dat jullie het erover eens kunnen worden en dat mochten jullie toch besluiten om het nog een keer te proberen het een gezond kindje wordt! Veel sterkte! Ps: ik heb ook een 8 jaar jonger broertje en vind het ook helemaal geweldig! (hij zei als klein kind ook altijd: ik heb 2 mama's, omdat ik altijd met hem in de weer was)
Ik heb zelfs een broertje die 13 jaar jonger is en kan je zeggen, dat is zo ontzettend leuk! Je bent nog jong, volg je hart. En die van je man natuurlijk....