Vroege echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Freddel, 28 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik heb mijn eerste echo (en intake) gepland staan op 28 juli. Ik ben dan rond de 8+3. Ik ga 16 t/m 24 juli op vakantie. Ik zou graag weten voor we op vakantie gaan of alles goed is.
    Zou je het hartje al kunnen zien kloppen op 6+5? Ik twijfel om de vk te bellen en de eerste afspraak op 16 juli te plannen en dan de echo op 28 juli laten staan als extra echo.
    Wat is jullie advies?

2. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met 6+5 zou je het in principe kunnen zien kloppen. Maar sommige dames blijken minder ver te zijn dan ze dachten bij de eerste echo, dus geen zorgen maken als je nog geen hartslag ziet ;)

Ik zou het gewoon vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen. :)

3. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Als ik kijk naar mijn eigen ervaring, zou ik zeggen wacht heel even. Op het moment ben ik 11+3 weken zwanger, en kreeg ik een echo rond de 7 weken (1. Wist dat ik een hele late eisprong had gehad, maar volgens mijn normale cyclus zou ik dan al 10 weken zijn. 2. De vorige keer een miskraam, dus de verloskundige vond het wel prettig.) op de echo was vrij weinig te zien, eml embryonaal weefsel, maar geen typisch "boontje, met kloppend hartje.

Zelf had ik op dat moment vrij weinig hoop. Maar achteraf bleek dat nergens voor nodig te zujn, hij/zij zat waarschijnlijk verstopt, maar is nu gewoon een kleine draaikont.

Nu had ik gewoon domme pech dat ze maar vanuit 1 hoek konden kijken, en heel vaak is er rond 6 weken echt wel al wat meer te zien, maar als je kunt..... Zou ik eerst genieten van je vakantie!

4. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Sorry typen op een telefoon, is niet echt verstandig qua typfouten

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    op zich snap ik je wel maar mijn ervaringen met vroege echo's is dat die vaak nog zenuwachtiger en onzekerder maken, omdat je soms minder ver bent als gedacht, en dan ga je geen leuke ontspannen vakantie tegemoet, ik heb van alle kinderen vroege echo's gehad en elke keer weer dacht ik waarom zo vroeg want vervolgens moest ik weer een X aantal weken in spanning zitten omdat er niets of vrij weinig te zien was.en dan vond ik de vervolg echo rond 10 weken toch het fijnste dan weet je gewoon dat het of goed of niet goed zit en die duidelijkheid was mij veel waard

6. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat jullie ook wel gelijk hebben Mamaatjevan5 en Klaver85. Het zou me inderdaad onzekerder kunnen maken. Misschien moet ik maar gewoon van het goede uitgaan en eerst op vakantie gaan. Bespaart wel weer geld en dan is de tijd tussen de eerste echo en de 12 weken echo minder lang :D

7. tiktak15

tiktak15 Actief lid

20 jun 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    I had first scan before 6 weeks and saw heart beat

8. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had met 6w3 mijn eerste echo en een kloppend hartje gezien. Dat heeft mij erg gerustgesteld. Maarrr het is nog pril, dus het zou zomaar kunnen dat het hartje niet te zien is en dan zit je in de stress ja! Wist je goed je eisprong te detecteren?

9. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ja ik heb 11 juni een positieve ovulatietest gehad dus ik heb 12 of 13 juni mn eisprong gehad.

Deel Deze Pagina