Hallo! Ik ben benieuwd, wie heeft hieraan gedaan en heeft het gewerkt? Voor de mensen die niet weten wat shettle methode is: De sperma cellen bestaan uit de X-chromosoon (meisje) en y-chromosoon (jongen). De X-chromosoon is langzaam, maar leeft langer en de Y-chromosoon is veel sneller, maar overleeft het niet zo lang. Bijv. mensen die een meisje willen , die gaan paar dagen voor de eisprong klussen en vlak voor de eisprong niet. En als ze een jongen willen gaan ze niet paar dagen voor de eisprong klussen, maar precies vlakvoor de eisprong. Dat had ik gelezen, ik ben niet zwanger ofzo hoor! Maar ik las dit ergens en ben wel benieuwd naar ervaringen. Heet iemand hieraan gedaan en is het uitgekomen of niet? Groetjes, Mandy 8)
Ik denk dat het "onzin" is...in die zin (percentages liggen altijd hoog omdat er maar twee mogelijkheden zijn). Bij bijv. IVF (zoals bij ons) worden er zowel jongens als meisjes geboren :-D Terwijl iedereen in de cyclus zo goed als gelijk zit....
ik denk dat je de kans op een jongen of meisje wel enigzins kunt beinvloeden, maar dat zal zo weinig zijn... geen ervaring ermee, maar het lijkt me betrouwbaarder dan producten wel of niet eten om de kans op een bepaald geslacht te vergroten, wat je ook weleens hoort..
Tja, je zult het toch altijd af moeten wachten toch? Ik bedoel: ook als je een paar dagen vooraf klust, is er kans op een jongen en zeker als je vlak voor de eisprong klust, dan blijven beide 'soorten' wel in de race, Maar is dat niet het mooie van kinderen krijgen: dat dat nou net iets is wat je niet kunt beinvloeden? We willen als mensen al zoveel onder controle hebben...
Ja er zal misschien wel wat waarheid inzitten maar hoe zit dat dan bij een twee-eiige tweeling met een jongen en een meisje? Dus ja je moet je daar maar niet zo aan vasthouden denk ik. Het ligt aan meerder factoren en dus echt niet wanneer je sex hebt! En ook al zou je weten wanneer je eisprong is (wat ook nog weleens anders kan gaan) dan is het een kans van 50-50!
Wij hebben voor het eerst zonder bescherming 'geklust' terwijl ik dacht dat ik mijn eisprong al gemist had voor die maand. Achteraf bleek ik twee weken achter te lopen op mijn gewone cyclus. Dus ik zou echt niet weten wat het moet worden. Maar ik heb al de hele zwangerschap het sterke gevoel dat het een jongen wordt...
Ik ben benieuwd, volgens mij is dat wel de waarheid, maar de kans zal wel klein zijn. Als ik zwanger word, denk ik dat het een jongen word, heb nu al zon sterk gevoel, haha. 8) 18 juli kan ik testen.. op mijn verjaardag spannenddd
Je wist dus niet wanneer je eisprong was, begrijp ik uit je verhaal dus waarom denk je dat je dan zwanger bent van een jongen, terwijl je dacht dat je eisprong al geweest was? Je weet toch nooit van tevoren welk zaadje het eitje zal bevruchten en terwijl je rond je eisprong alleen vruchtbaar bent. Dus iedereen die klust voor een kindje doet dit altijd rond de eisprong (als ze weten wanneer die is) dus het is toch een kans van 50-50!
Angela, ik voel mijn eisprong altijd aankomen. Krijg een paar uur van tevoren krampjes en voel dan een 'plop' aan de ene kant of aan de andere kant. Dat komt niet vaak voor, maar vandaar dat wij het dus wel heel goed kunnen timen. We hebben niet willen gokken op een jongen of meid overigens, ik gokte vooral op een zwangerschap. Maar ik wist dus wel dat we dit keer een jongen zouden krijgen, omdat ik een half uur na de sex de plop kreeg en dus meteen wist dat ik hartstikke zwanger was
offtopic Het gevoel dat het een jongen wordt heeft niets met de shettle methode te maken. Ik had er nog nooit van gehoord voordat ik dit topic las. Mijn cyclus is normaal gesproken best wel regelmatig maar toen ik in verwachting raakte, zaten we midden in een verbouwing en hadden we buiten dat om ook nog een hoop aan de hand. Daardoor was ik die maand 'laat'. Dus wat ik met mijn eerste post (nogal onhandig ) wilde zeggen was dat ik niet weet wanneer precies bij ons de 'bliksem' insloeg . Maar buiten dat om vind ik zulke theorieën eigenlijk een beetje flauwekul. Het zijn gewoon bakerspraatjes. Net als: van standje zus krijg je een meisje en met standje zo wordt het een jongen.
Kweet het eigenlijk niet meer. Weet wel dat toen ik grg weer zwanger wilde worden bijna iedere dag sex hadden Heb 2 meiden en 2 jongens
Ik heb 4 meiden en 1 zoon , ik weet alleen nog van mijn zoon dat we de dag van de eisprong hebben geklust, en dat weet ik zeker want ik had die dag een inwendige echo bij de gyn.
ik denk dat dit allemaal onzin is. een tante van mij was al 13 jaar aan het proberen en ze waren bij het punt aangekomen waarop de dokter hen belde met de boodschap jullie moeten nu vrijen want je hebt dan en dan je eisprong... dus hun er tegen aan. en ze hebben een jongen gekregen.
IVF heeft hier niets mee te maken, want dan pakken ze willekeurig een spermacel. Heeft dus niets te maken met hoe lang die spermacel in jouw lichaam zou overleven.
Ik denk dat de methode wel waar zal zijn. Maar dan heb je dus op een hele grote hoeveelheid vrouwen die dit toepassen gemiddeld een aantal meer die het "juiste" geslacht hiermee krijgen. De toevalskans blijft erg hoog. Het zal nooit zo zijn dat je 100% kans hebt op bijv. een jongen.
Geen idee of het zou werken, denk het niet. Volgens mij heb je maar 1 zekerheid..... Dat het een baby wordt hahahaaha