te weinig aankomen baby te klein

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door susan99, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    mijn baby blijkt aan de kleine kant te zijn (5 pond met 36 halve week). zelf ben ik maar 8 kilo aangekomen terwijl ik wel normaal eet, doe alleen veel meer nu omdat ik nog een ukkie heb.

ik las dat je minimaal 12 kilo moet aankomen om tot een goed geboorte gewicht te komen, is het dus nu mijn "schuld"dat de baby klein is, maak me hier toch wel zorgen over, wo ga ik weer naar het zh voor een groeiecho.

jullie vertelden mij ook dat mijn uitgerekende datum wel goed zal zijn als de echo voor 12 weken gemaakt is, mijn eerste echo was met 12 weken omdat ik niet wist dat ik zwanger was, zou de uitgerekende datum dan even goed kloppen, want anders zou ik misschien korter zwanger zijn?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi susan.

We gaan er van uit dat de uitgerekende datum klopt. Jou aangekomen kilo's hebben niets te maken met het gewicht van jou kindje!
    Sommige vrouwen vallen 6 kilo af en komen niets meer bij en andere komen 25 kilo aan. Maar beide kunnen ze een kindje van 6 of 8 pond dragen. Jou kindje is precies zo groot als het groot moet zijn.

Imke

Deel Deze Pagina