verloskundige en waterbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door bolkje, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien een beetje vroeg om dit te vragen, maar ik heb dus een vraagje over waterbevallingen.

Over een weekje heb ik de eerste echo en ik wil dan direct bespreken of de verloskundige wel waterbevallingen doet... want als hij het niet doet, dan wil ik liever een andere verloskundige.

Ik vroeg me af of ik het misschien al vóór het eerste gesprek moet aangeven... Anders heb ik al een hele intake gehad en moet ik daarna alsnog door naar een andere verloskundige...

Maarja, als ik een nieuwe afspraak moet maken voor een eerste echo duurt het misschien wéér twee weken...

Dus ik vind het een beetje lastig :)

Wat zouden jullie doen? En weten jullie of elke verloskundige waterbevallingen doet? Of doen ze dat alleen als ze het specifiek op de website hebben staan??

2. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Ik geloof dat niet alle verloskundigen waterbevallingen doen. Kan je je verloskundige niet opbellen en nu al vragen of ze dat doen anders kan je misschien meteen een andere zoeken als ze het echt niet doen

3. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Niet alle verloskundigen begeleiden waterbevallingen inderdaad. Die van mij deden dat niet..
    Ik zou inderdaad even bellen:)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ze doen het niet allemaal.
    Die van mij deden het wel, mits het naar hun oordeel verantwoord is. En liever met een speciaal bevalbad dan in een gewoon ligbad.

Ik had geen bevalbad geregeld, wilde ook niet specifiek een waterbevalling maar het had me fijn geleken de weeën op te vangen in het warme water. In mijn ligbad hield ik het nog geen 5 minuten uit, in die houding was het niet te doen. Uiteindelijk heb ik de weeën opgevangen onder de douche, en ben ik op bed bevallen.

Mocht het voor jou een absolute must zijn, dan zou ik het vragen voor je eerste afspraak. Bel ze op om het te vragen. Doen ze het absoluut niet, ga dan op zoek naar een praktijk waar ze het wel doen en doe daar je intake. En dan hopen dat het allemaal zo voorspoedig verloopt dat het ook echt mogelijk is om in bad te bevallen.

5. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    De mijne doet het indien verantwoord.
    En idd in een speciaal bevalbad.
    Maar als je dit echt perse wilt dan zou ik toch even bellen.

6. Ik heb het nagevraagd, maar de assistente wist het niet en raadde me aan om het met de verloskundige te bespreken :x :(

Deel Deze Pagina