Hallo iedereen die dit leest Ik heb best wel een misschien een vage vraag en ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen... Vanaf oktober wist ik zekerdat ik zwanger was... Nouja eigelijk wistik t wel wat eerder,maar toen deed ik pas de test! Zelf heb ik altijd het idee gehad dat ik voelde wanneer mijn zoon is verwekt (tijdens de daad zeg maar,dit voelde heel speciaal en ik wist zeker dat er een kindje zou ontstaan,ik kan het niet echt beschrijven) Dit was in Mei Is er toevallig iemand die dit herkent? Ongeveer die zelfde dag of die dag erop was ik ontzettend misselijk ,maar ik ging naar een verjaardag(met mijn toenmalige vriend) en er werd flink gedronken ,maar ik had daar geen behoefte aan ,wel heb ik door heel de avond 2 glaajes bessen en een beetje smirnoff op. De misselijkheid bleef ,maar daalde iets. Toen ging ik bijna out! Voelde me echt rot! Mijn"vriend" bracht me naar zijn huis (Ik was inmiddels erg opogeknapt! Hij was namelijk met de fiets ,waardoor ik lekker veel frisse lucht had gekregen.normaal is hij meestal met de auto , )eenmaal daar deden we t weer. De volgende ochtend pas gaf ik een beetje over. En ik geef nooit over.. De laatste keer kan ik me niet eens herinneren. Hij moest naar zijn werk en ik ging naar mijn eigen huis ik woonde zowat aan de overkant ,daar heb ik heel de ochtend ovegegeven . Daarna geen dag meer? na/3weken werd ik 2 daagjes lichtjes ongesteld(nu denk ik dat dat de innesteling was? Dat was de laatste keer dat ik ongesteld was. Dus dacht ik dat ik dus niet zwanger was ... Ongeveer in die periode heb ik een rottijd gehad vol stress en ook nog een ongeluk in Julie ,waardoor ik even niet meer kon lopen,gehecht moest worden aan mijn voet en een tetanus booster kreeg. de ongestelheid bleef uit ,dit weet ik aan de stress. Binnen een wek was ik wel eens misselijk ,maar alleen `s ochtends en na het overgeven ,voelde ik kme altijd gelijk weer perfect . Die misselijkheid weet ik aan die prik Nou ,om me verhaal te besluiten De eerste X dat ik naar de dokter ging was begin november ! Hij geloofde niet dat ik zo ver was als ik zei . Hij dacht dat ik voor abortus kwam en dat dat nog mogelijkwas (dat wou ikk dus echt niet!) Zijn stagaire die toevallig net bij een geboortekliniek vandaan kwam die volede een sec. en zei gelijk ze heeft gelijk! Ik zei :ik voel de kleine ook al eenmaandje bewegen1 Hij voelde ook even en keek zijn ogen uit! Ik had nl geen buikje ,die begon zich misschien net te vormen Hij zei toen dat ik gemiddeld 24 weken was! Ik zei ook altijd dat ik uitgerekend zo zijn rond Valentijnsdag! een week later was ik voor het eerst bij de vk . Zij kon het niet precies schatten Ikwas ook pas 5kilo aangekomen vanaf mei. en ik kreeg van haar doorverwijzing voor een groeiecho. Die dag 13-11 van de echo (wat heerlijk was dat om m nou eindelijk te zien ,ook dat het een hij was! Dat wist ik gewoon al van begin af aan! Dat voelde iik aan mijn water schatte ze mijn baby op 25 weken ,maar het kon 10 dagen ouder zijn ,dit geloofde ik wel,want het kwam precies overeen met de tijd die ik in gedacht had! Ze schatte mijn baby 25 cm ,zijn voetje 4 en zijn gewicht 500 gram! Maar voor de bevestiging moest ik 2 weken late terug komen ! In die tijd groeide mijn buik ineens! De volgende echo schatte ze dat hij 24 weken was? Ineens was ik pas 17 Maart uitgerekend. DE week erop vroeg d de vk of ik al beweging voelde? Dat was al ruim 2 maanden! Oja ik had toen ook allang last van harde buiken al zeker 1,5 maanden! Op oudejaarsdag was ik weer bij de vk ,mijn buik is nu veel groter en into,be ik nu 12 kilo aangekomen! Ze voelde en mijn Schat lig/lag met zijn hoofdje naar beneden,ze zei wel dat hij nog kon draaien ! Daardoor had ik 2dagen ervoor zo`n pijnlijk en misselijk gevoel . Volgens mij meette ze m op ,anders was t mijn baarmoeder denk ik? En ze meette 27 cm ,van zijn hoofdje tot kontje,toch? Mijn vraag is dus ...wat denken jullie? als ik kijk naar de uitrekedatum,dan is 10-06 mijnn laatste menstruatie geweest en gek genoeg was dat de dag dat ik maar een paar drupjes verloor!<daar moet je dan toch zo`n 2/3 weken vanaf trekken en dat komt wel ong. rond die verjaardag uit! Ik denk nog steeds dat zij t fout hebben allemaal . Behalve mijn dokter en ik Op mijn 2e echo staan de meeste afmetingen gem.rond 25/26 in mijn ogen,maar eentje rond 24 ,maar ja ik heb er niet voor geleerd. Sorry voor de lange tekstst ! Maar ik wilgraag een beetje voorbereid zijn voor mijn bevalling
een groeiecho scheint er wel eens vaker naast te zitten. ze meten bepaalde delen van het kindje en samen vormt dat het aantal weken. maar als je kindje net een groeisprut heeft gehad dan ben je opeens verder en als die even stil heeft gelegen met de groei dan loop je weer wat achter. ik zou gewoon van je gevoel uitgaan maar goed in je achterhoofd houden dat het ook best wel later kan worden. welke datum houd je vk nu aan dan? aan wanneer je hem voelde kan je niets zegge want dat kan bij sommige al vanaf 14 weken. en je buik is waarschijnlijk toen ik raptemp gaan groeien omdat je het toen zeker wist en je lichaam zich daaraan aan past. dat hoor je vaker. de meeste meiden bevallen tussen 39 en 41 weken. mijn uitgerekende datum was volgens de vk 7 dec terwijl ik zeker wist wanneer ik me eisprong haden het volgens mijn eige berekening 11 dec had moeten zijn. de innestelling speelt ook grote rol. pas als je eitje is ingenesteld gaat het zich goed ontwikkelen. bij de 1 heeft het eitje snel ze plekje gevonden en bij de ander duurt het een week
Dank je wel voor je reactie! Dat dacht ik namelijk ookinderdaad ,sinds ik mezelf (en de teest) bevestigde dat het echt zo was groeide het! Leuk om tte lezen dat andere dit ook zo ervaren! ThnX ! De vk zegt 17 Maart ,maar ze kan 10 dagen ernaast zitten,zei ze Ik dacht zelf eerst rond 14 februari ... Nu denk ik ik trek gewoon 2 weken van 17 Maart af dan kan t precies ong in t midden zitten van onze mening vind t alleen zo vaag dat ik rond 15 Mei al symptonen had.... Het liefste zou iknog een echo krijgen,maar daar heb ik denk ik geen recht op....
Klopt dan dat je dan ongeveer dan 10 daagjes erbij op moet tellen ,omdat je toen gemeenschap hebt gehad en t ppas innestelttussen die 1010/14 dagen ongeveer? Sorry voor al die vragen! Bn gewoon zo benieuwd ik ben van af zeg maar 08-11 t/m 01-12 24 wekenzeg maar eerst de dokter toen vk /toen gyno/toen weer devk en later bijde 2e echo was ik nog steeds 24weken Dus ik heb een maand stilstand gehad,zeg maar . Dat voelde niet zo leuk Haha ,daardoor lijkt t al zo lang te duren ! Ik heb wel geduld ,hoor ,maar toch
zwangerschap bereken je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie...+ 40 weken...(je bent eigenlijk 38 weken zwanger bij een gem. cyclus van 28 dagen...die andere 2 weken krijg je "kado".. Maar als je zo zeker wist dat je zwanger was geraakt waarom ben je niet eerder naar een vk of huisarts gegaan? ...dat noem ik voorbereiden op de bevalling
HAha ja dat is waar Omdat ik in die tijd mijn huis,mijn hond,mijn katten bijna,mijn "vriend"/verwekker,allemaal kwijt was, mijn moeder zag ik heel lang niet en mijn zusje ook een tijdje niet was ik eigelijk een beetje depressief,zeg maar . Ik wist echt niet wat ik moest doen... Ik wist t gewoon niet meer en zag door de bomen t bos niet meer maar ik was eigelijk echt heel cker rond oktober . toen heb ik afspraken gemaakt,met de dokter enzo de vk. En vandaar uit ben ik allesaan t terugreken geweest ! Sinds mijn echte besef ging alles goed! Ikzie mijn moeder weer,mijn zusje ,huisje zit er aan te komen en mijnBabyBoy is mijn mooiste geschenk uit de Hemel!