Onrustige mama to be

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beesje, 19 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beesje

Beesje Lid

5 jul 2006
    33
    0
    0
    Hallo allemaal,

herkennen jullie dit:

geen puf meer hebben om iets in huis te doen, maar in je hoofd nog zoveel willen doen voordat die kleine eindelijk geboren zal worden?

Ik ben bijna 38 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik voel me zo onrustig :rolleyes: ! Ik ben 6 weken van tevoren met verlof gegaan omdat mijn lijf daar om vroeg. Nu ben ik dus bijna 4 weken thuis en van de ene kant kan het me niet lang genoeg duren dit vakantiegevoel 8) , van de andere kant ben ik het ook gewoon beu denk ik.

Sinds dinsdag ben ik ook nog eens snipverkouden met spierpijnen in mijn hele lijf en hoestbuien. Die buik zit me vooral 's nachts echt in de weg nu en ik weet me met mezelf geen raad. Overdag ben ik te hangerig om iets te doen terwijl ik nog zoveel wilde doen voordat de baby zou komen.

Tegen de avond wordt ik vaak weer wat actiever, vooral als manlief thuis is want dat is veel gezelliger dan overdag in je eentje of dan wil ik eigenlijk nog wat gaan doen terwijl ik bijv. niet eens meer gewoon een rondje kan lopen..... Schiet dus niet op.

ach, het zal er wel bijhoren, maar ik ben benieuwd of veel vrouwen dit gevoel herkennen en of er nog tips of trucs zijn.... :)

Groetjes,

Beesje

2. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hahahaha ik moet er om lachen om dat dit zo herkenbaar is. Toen ik zwanger was van Yassir had ik geen rust in me hoofd. Ik wilde alles tegelijk doen en me lichaam kon niet.

Tip: probeer eerst eens goed uit te rusten, je mag niksen meid! no problem! Als de kleine er is dan bestaat niksen bijna niet meer. Dus geniet met volle teug van het niets doen. Probeer ook wat rust in je hoofd te krijgen.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Heel herkenbaar. En nu kan ik er toch alweer naar verlangen, hoe zwaar het op het laatst ook was. Voor je het weet ben je bevallen. En alles wat je nog wilt doen maar eigenlijk niet meer kunt: je baby komt evengoed wel hoor.

Succes met je laatste loodjes en geniet zoveel als mogelijk.

4. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    oh ja hoor! het liefst wilde ik de hele keuken nog poetsen en allerlei wasjes doen. Het ging niet, helaas......... Maar het klopt hoor, zodra die kleine er is heb je helemaal geen tijd meer om te niksen dus geniet er nu nog van!

5. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik herken het helemaal meid.
    Wil ook nog zoveel doen, maar het lukt gewoon niet allemaal meer. Kan niet eens de vloer de vegen zeg maar. Maar ik hobbel ook maar langzaam door.
    Ik probeer smorgens het 1 en ander te doen, smiddags ff pitten en dan kan ik daarna nog ffies wat doen.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Komt heel bekend voor ik ben al 8 weken aan het bankhangen. Langleve het forum, anders zou ik echt knettergek worden. Als mijn man thuis is doe ik nog wel wat, maar als ik alleen ben heb ik nergens meer zin in en iets leuks plannen kan ik nu ook niet meer.

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Herkenbaar, ik wou de hele tuin nog wel netjes maken, en dan zei ik tegen m'n man, doe jij dat even wil je?
    en dan zei hij, ach daar kijkt toch niemand naar?
    GRRRRRRRRRRRRRRRR
    Tja en dat wachten, wachten en nog eens wachten, en veel lezen, tv kijken tja weet dr alles van.

8. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    o ja die laatste loodjes :) jeetje wat was ik overal druk mee, mijn huis is nog nooit zo schoongeweest! ik had echt geen rust in mijn kont en liep de hele dag te poetsen, een ernstige vorm van nesteldrang dus :rolleyes:

9. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik heb voor mijn gevoel nog zeveel te doen terwijl alles echt aan kant is en schoon is als ik ook maar iets rommel zie dan ruim ik het meteen op wil alles perfect in orde hebben.

10. Debby70

Debby70 Actief lid

22 dec 2005
    470
    0
    0
    Hier nog een wil ook zoveel doen maar ik kan alleen maar hangen pfff

sterkte allemaal

11. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Heeel herkenbaar, haha.Gelukkig krijg ik veel hulp, alleen sla ik echt af en toe door. Want dan moet het huis schoon, de tuin gedaan, ook het terras opnieuw aanleggen, slaapkamer oppimpen, nieuwe kozijnen, zolderverdieping verbouwen, noem maar op, en dat allemaal voordat ik ga bevallen, die arme man van mij! En ik heb ook nog heel behulpzame ouders, maar eens moet het ophouden, want ik kan weinig met die dikke buik.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Yep, en dan aan de ene kant dacht ik dat alles wel schoon genoeg was en aan de andere kant vond ik t tóch een chaos (vooral toen in mn hoofd).

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0

Deel Deze Pagina