Ik vind het een leuke naam! Vaak is het toch even wennen aan een naam als het niet een standaard naam is. Onze dochter heeft een veel voorkomende naam, maar word vaak gebruikt voor een jongen en hier was het ook voor iedereen wennen, maar nu vind iedereen het een leuke naam.
Ja, kan volgens mij prima. Ik denk dat ze nog niet enthousiast reageren omdat het een nieuwe naam is waar je even over na moet denken. Maar hij valt goed Het lijkt op een combi van Wende en Mandy. Wendy kan, dus waarom Mende niet?
Waarschijnlijk moeten de meeste mensen idd even wennen. Maar na het lezen van jullie reacties weet ik bijna zeker dat onze kleine meid Mende gaat heten!
Ik denk dat ik de enige ben maar ik vind het wel een beetjeen vreemde naam. Misschien inderdaad door het woord 'meende' wat vaak uitgesproken wordt als 'mende'. Maar ik denk ook meteen aan 'men' gewoon het engelse man. Of het woord 'merde' wat volgens mij geen hele leuke betekenis heeft. Als ik er zo over nadenk vind ik het zelfs eerder een jongensnaam dan een meisjesnaam. Maar zo te lezen ben ik de enige die het zo ziet! Lekker kiezen als jullie het mooi vinden hoor, er zijn vast ook genoeg mensen die de namen van mijn dochters niet mooi vinden.
Bedankt voor je mening Lentefris. Had eerder ook nooit van de naam Mende gehoord. Totdat ik een boek las van een schrijfster die zo heet. Naam bleef vanaf toen meteen hangen
Heb de naam nog nooit gehoord, maar vind het een prachtige naam! Ik hou van apart en toch niet te vreemd...zoals Mende dus!
Ik vind het niet echt een naam eerlijk gezegd. En als het dan een naam is, dan misschien nog eerder voor een jongen.
Ik vind het een prachtige naam hoor, zou t zeker niet laten om m'n dochter zo te noemen. Je kunt nou eenmaal niet altijd de smaak van iedereen volgen, als jullie het mooi vinden, doen!