Hoi meiden. Komend voorjaar willen we de zolder gaan verbouwen.. Momenteel zit er een luik in met trap en een inimienie zolderraampje. We willen er dus een vaste trap naartoe (kan boven de andere trap) en een dakkapel met dubbel raam. Nou krijg ik van heel veel mensen schattingen wat zoiets zou kosten maar deze mensen hebben het zelf niet laten doen. Dus ik ben heel nieuwschierig wat jullie ervoor hebben betaald... Alvast bedankt voor de antwoorden.
wij hebben een dakkapel van 3 meter laten plaatsen, een kant en klare die met een kraan op je dak gehesen wordt, tegelijk hadden we een groot dakraam aan de andere kant laten plaatsen. Dat samen kostte 8000. We waren wel voor een luxe afwerking gegaan en een kleurtje dat maakte het wat extra duurder. Is wel 3 jaar geleden inmiddels.
ik heb gister een vaste trap opgehaald via marktplaats het plaatsen doen we zelf de trap koste 225 euro nieuw 386 euro kijk maar onder "ruimtebesparende trap"op marktplaats en dan materiaal wat er bij komt ook een dakkapel kun je via marktplaats wel kopen stond er 1 op net geverfd 1500 euro!!
Serieus...via MP???? Maar hoe werkt dat met plaatsen dan??? Ik heb gelezen dat ik ongeveer van 1500e per strekkende meter uit moet gaan...We willen ong 2meter dus dat zou dan 3000 euro zijn... En zelf een trap plaatsen...is dat niet onwijs moeilijk?? Of hebben jullie dat door iemand laten doen???(beunhaas of kennen jullie dat begrip niet???)
Hmmm heb ff gekeken naar ruimtebesparende trappen en dat is niet echt wat we zoeken. We hebben de ruimte om hem recht boven de bestaande trap te plaatsen. We willen graag een dichte trap omdat boven een speelkamer komt voor Tygho en mn oppaskids(Ga vanaf na de zomervakantie vanuit huis werken) Dus ik wil een goede, stevige, veilige trap.
Wij hebben in 2009 zowel voor als achter een kapel laten plaatsen. Was totaal iets van 10.000 euro. Achter was 4,2 breed, voor iets van 2,5. Kijk even goed rond bij de verschillende dakkapellenboeren, want er zitten echt dure in de markt. Hadden namelijk voor dezelfde kapellen een offerte die enkele duizenden euro's duurder uitkwam. kijk ook of je buren interesse hebben. Vaak is er korting mogelijk als je met meerderen een kapel laat plaatsen.
Dakkapel net als Cowgirl 8000 euro... (kunsstof dakkapel, in 1 dag geplaatst etc.).. Vaste trap door beunhaas 900 euro... Maar dan ben je er nog niet, want gat moet dicht van vlizozolder en gat moet uitgehakt worden in het beton om de vaste trap te maken en de leidingen die daar lopen (oa water) moeten verlegd worden... Tevens moest bij ons ook nog de ketel verhangen worden... dus in totaal iets van 12500 euro!
Hier alleen offerte laten maken voor een kunststof dakkapel van ruim 3 meter met 2 draai/kiepramen (uitgevoerd in overwegend een wittint en de ramen in een donker groene kleur): kwam uit op 4000 euro, incl. plaatsen in 1 dag, garantie, afwerking etc. Vond dat toen erg meevallen en gezien de prijzen hier is dat het zeker. Helaas ging ons geld zitten in het financieren van het huis, anders had er nu een dakkapel gezeten op onze zolder
JBG, dat zal hier geen probleem zijn, de zolder is hout dus hoeft alleen gezaagd te worden. Gat dichtmaken is dus ook niet zo'n probleem. Leidingen lopen door de muren en de ketel kan blijven hangen zoals ik begrepen heb...
Nina, kijk dat zijn de prijzen waar ik aan denk... Wij willen ong 2 meter dus dan zou ik met mn schatting redelijk goed zitten