Hoi Het slaat echt nergens op mijn smaak is helemaal veranderd..normaal smelt ik weg bij chips.. maar heb vorige week en nu ook 10 x in de koelkast staan te kijken en jahoor ik heb nu mijn 2e blikje in de hele zwangerschap in mijn hand... dit is echt erg??? ik weet dat het niet goed is maar doe het toch snap het ook niet.. zal het erg schadelijk zijN?? x
hihi ik drink al 1 week geen koffie meer egd heel apart en dat had ik ook met aardepellen kon er wel van kotsen (nu niet meer gelukkig) en energiedrank vind ik nu ook lekker wat ik eerst niet luste haha maar ik weet niet of het schadelijk is
op dat soort blikjes staat heel vaak de melding "niet geschikt voor zwangere vrouwen" de gyn raad het af. bij de bevalling van fynn wilde is het ook graag maar ik mocht het niet hebben van de gyn
hihi ik en mijn vriend hadden het er nog over en nou als ik ga bevallen zou ie een paar blikkjes mee nemen wand ik wil graag in het zk bevallen
Zo daar ben ik ook helemaal gek op!!! Ik drink het ook wel af en toe maar dan een halve blik en echt niet vaak. Toevallig had ik er vandaag daar echt trek in maar hellaas geen energiedrink thuis
ja de gyn wilde het niet hebben. het kan het kindje te druk maken waardoor dat hij dus niet verder indaalt omdat het teveel beweegt dan.
Ik vind het ook heel erg lekker, en heb het voor de zekerheod vanaf september niet meer in huis gehaald hihi Anders weet ik het wel...
Oh ja, zo lekker he. Ik kom er nu ook niet aan, al kan ik me niet voorstellen dat 1 blikje per dag veel kwaad kan.
als je er dan nog zin in hebt.. Mijn man wilde het drinken tijdens de bevalling, ging bijna over m´n nek van die lucht.
Huh wat lees ik hier nou? Ik heb tot nu toe mijn hele zwangerschap geen red bull (of een soortgelijk drankje) gedronken, omdat dat niet mocht van de verloskundige.. Het kind kan er namelijk ADHD van krijgen. Het is bekend dat er veel caffeine in zit, maar er zit een ander stofje in wat dus schadelijk is.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er vaak zin in heb gehad en zelfs nu weer maar ik blijf er netjes van af.
Ik vind 't ook gewoon te lekker... Daarom drink ik een half blikje, zo af en toe. En ik drink geen koffie, Masu dat scheelt dan ook weer een beetje! Ik dronk 't voor mijn zwangerschap dagelijks, dus ik ben al aardig afgekickt! Het zou fijn zijn geweest als ik 't gewoon niet meer lekker vond, maar dat is helaas niet het geval. Al moet ik wel zeggen dat ik er de eerste 12 weken totaal geen zin in heb gehad. Groetjes Masu
Heeerlijk maar ik kom er ook niet aan t is echt slecht plus dat er een stoot suiker in dus nee vind mn zwangerschap nu t allerbelangrijkste net zoals filet en biefstuk ik wil er een moord voor doen maar neem t niet haha
Ik heb sinds mijn zwangerschap ook heel veel zin in die drankjes... Hiervoor dronk ik het eigenlijk nooit. Ik heb tot nu toe 2 x een blikje op.. drink verder geen kofie ofzo dus denk dat het zo wel kan..
Even geknipt en geplakt van ouder onderwerp hier op site: - In een klein blikje red bull zit ongeveer 80mg caffeine. - Het voedingscentrum raadt niet meer dan 300 mg caffeine per dag aan (bron: Zwangerschap en cafeïne | Voedingscentrum, eerlijk over eten). Je zou dus ruim drie (bijna 4 zelfs) blikjes per dag mogen drinken, op grond van de caffeine in die drankjes. Tros Radar raadt het drinken van red bull en aanverwanten op grond van 't caffeinegehalte geheel af, maar in een normaal kopje filterkoffie zit ook zo'n 80 mg caffeine. In cola zit ongeveer de helft, maar dat mag wel. En dan hebben we het over een frisdrank die het ook prima doet als roestverwijderaar! Taurine is een aminozuur dat normaliter zelf door je lichaam aangemaakt wordt. Een tekort ervan leidt tot ernstige groeiachterstand bij pasgeborenen (zie Taurine and taurine-deficiency in the perinatal pe...[J Perinat Med. 2002] - PubMed Result). Een teveel aan taurine (tot wel 6 gram) wordt door gezonde proefpersonen uitgescheiden in de urine (Urinary excretion of taurine as a function of taur...[Adv Exp Med Biol. 1992] - PubMed Result), maar over zwangere en borstvoedende vrouwen is niets bekend. Niets wijst erop dat 't schadelijk is, maar zeker weten doen de wetenschappers het niet. Dan glucuronolactone. Daar kon ik wat minder over vinden dat nog enigzins leesbaar is (site:www.ncbi.nlm.nih.gov glucuronolactone - Google Search), maar ik vond wel een Japans medicijn tegen onder andere hyperemesis (extreme ochtendmisselijkheid) met als hoofdbestanddeel glucuronolactone (Kusuri-no-Shiori). Het beschrijft de werking van glucuronolactone als stimulerend voor de lever, waardoor ontgifting sneller verloopt. Jammer genoeg is de merknaam van dit Japanse medicijn identiek aan een Frans aspirine-achtig preparaat dat populair is onder studenten die examen moeten doen, dus veel meer heb ik er niet over kunnen vinden. Mijn Japans is in elk geval te slecht (wat heet, ik lees helemaal geen Japans!) om de gebruikelijke dosis te achterhalen, dus die kan ik ook niet vergelijken met een blikje Red Bull. Dus wat weten we nu echt zeker? - 1 klein blikje Red Bull levert ruim een kwart van de dagelijks toegestane maximale dosis cafeine zoals aangeraden aan zwangeren door het Voedingscentrum. - In Red Bull zit een hoge concentratie taurine, een stof die bij tekorten ernstige groeiachterstanden bij ongeborenen oplevert en waarvan door gezonde proefpersonen zeer ruime overdoses genomen kunnen worden zonder schadelijke effecten. Wat het met zwangeren en hun foetusen doet, weten we echter niet. - In Red Bull zit verder glucuronolactone, een leverstimulerende stof, die onder andere ook werkzaam is tegen ochtendmisselijkheid en daar in Japan zelfs tegen voorgeschreven wordt. Of je op grond van deze feiten een blikje Red Bull wilt drinken of niet tijdens je zwangerschap, is natuurlijk je eigen zaak. Harde feiten over gebruik tijdens de zwangerschap ontbreken. Onderzoek onder gezonde, niet-zwangere proefpersonen wijst echter geenszins in de richting van schadelijke effecten. Vooral het hoge cafeinegehalte lijkt iets is om voor op te passen. Wie zich aan de 300mg-richtlijn van het Voedingscentrum houdt, hoeft zich volgens mij geen zorgen te maken over een blikje Red Bull. Voor mij een reden om het heel erg te beperken (drink nooit een blikje helemaal leeg!) maar het toch gewoon zo nu en dan te drinken.. Ieder zijn eigen natuurlijk maar deze feiten spraken me erg aan! Klik hier voor hele onderwerp: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/167643-geen-redbull-tijdens-zwangerschap-2.html
ik drink het ook wel. maar drink geen koffie thee of andere cafeine houdende drankjes. heb het bij mijn dochter ook gedronken en ze is wel druk... maar das papa ook! zet ze maar eens bij elkaar in een lollige bui
in mijn eerste zwangerschap heb ik het in de laatste 4 weken best wel veel gedronken, 1 tot 2 blikjes per dag. de gynea had er geen problemen mee zolang ik er niet meer van dronk als dat, en voor de rest drink ik geen thee koffie cola enz enz. onze dochter is gewoon gezond geboren en heeft geen adhd oid in mijn 2e zwangerschap heb ik het heel af en gedronken, dronk toen meer siroop vondt ik ineens heel erg lekker. nu in mijn 3e zwangerschap heb ik 2x een blikje gepakt maar na een paar slokken ging ik ervan over mn nek, maar lust nu een hele hoop dingen niet meer, en ben echt enorm missenlijk dit keer
Ik zou er voorzichting mee zijn, het is sowieso al niet goed voor je voor zo'n klein kwetsbaar mensje in je buik al helemaal niet.
ik heb altijd veel van die blikjes gedronken en koffie ook nou heb ik met mezelf afgesproken alleen als ik naar de winkel ga mag ik er een en als we een grote schoonmaak houden koffie drink ik nog gewoon ook rook ik gewoon maar mijn kleine groeid super en is zelfs al aan het dalen 31 weken de verloskundige heeft ook zoiets van je kan wel alles laten maar ze ziet nou hoe de kleine groeid ligt zelfs ietsie voor dan maakt het niet zoveel uit. natuurlijk is dit bij iedereen anders.