is het nu nodig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NatasjaM

NatasjaM Actief lid

31 jan 2011
    339
    0
    0
    NB
    Ik ga even heel kort door de bocht, ik reageer vrij weinig maar lees wel heel veel, na mijn inziens is hier overal wel een mening over, dus waarom zou iemands schrijfwijze dan een uitzondering moeten zijn ?

2. Oh weer de spellingspolitie, geloof ik.

Het lijkt me iig niet over het topic van die cassière gaan. Dat was tenminste gelijk klaar en verder geen doorgezeik oid :p

Tsja ik moet helaas zeggen dat er hier meer en meer foutjes doorheen glippen terwijl ik zo goed was in de Nederlandse taal maar ja, mijn hoofd is zo warrig dat ik soms geen idee heb wat ik aan het schrijven ben dus vergeef me! Zie ook heel wazig!

Zolang een verhaal maar te begrijpen is, dat is het belangrijkst.. hoewel sommige fouten soms wel weer geinig zijn.

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik maak me er niet zo druk om!! Als ik de berichten begrijp vind ik het best.....

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Misschien ben IK nu wel kinderachtig, maar ik vind die opmerking (rood) echt te ver gaan en dan zou ik dat driehoekje rechts bovenin het bericht aanklikken.

Correctie, ik vind BEIDE opmerkingen (rood en blauw) veel te ver gaan... Een normale discussie voer je zonder persoonlijk te worden...

5. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    #85 Katja77, 18 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2012

Weggehaald... ik heb geen mening, heb net even een ander topic gelezen. :cool:

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En dat iemand iets verkeerds zegt betekend niet gelijk dat hij of zij niet intelligent is...

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dat heb ik inderdaad gezegd, maar TS als je nu tóch de slachtofferrol aanneemt, dan kopieer meteen even hier wat jij allemaal vóór die opmerking te melden had? Dan snappen ze hier ook de wdllicht de uitspraak die hier zeer van toepassing is ''wie de bal kaatst kan hem terug verwachten''.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Ja, daar zeg ik toch ook niets over? Maar ondertussen brandt je wel iemand af die het anders doet en als ik je vraag waaróm je iets vindt, geef je daarop geen antwoord. Dat vind ik echt heel raar. Als je iets niet normaal vindt, heb je ook heus daar wel argumenten voor.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Heeft veel met de discussie te maken...Pfff

10. LovelyDK

Nee Suus het is 'gewoon' niet normaal, het is zélfs 'gewoon' belachelijk! En als klap op de vuurpijl is het dan ook maar normaal, volgens oa Cindy, om openlijk te discussiëren over hoe diegene haar seks leven wel niet zal zijn etc. etc.

Maaaaaarrr op spelfouten gewezen worden is dan natuurlijk éééécht not done!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zullen we dit topic gewoon houden voor de spelfouten en jullie issues in t andere topic?

12. Dreamer88

Dreamer88 Niet meer actief

Een spelfoutje maakt iedereen wel eens, natuurlijk.
    Maar ik vind het wel vrij normaal om je eigen taal behoorlijk te kunnen spreken en schrijven.
    Je wil toch ook dat je eigen kinderen dat straks doen?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    @lovelydk: haha, zover had ik niet eens teruggelezen, maar ik krijg zo het idee nu ik dit lees dat zij gewoon een enorm bord voor de kop heeft en we hier kunnen lullen als brugman, maar het toch geen zin heeft. "Gewoon" belachelijk dus. Nou ja, weet ik dat weer even. Ik ben dus straks ook weer "gewoon" belachelijk.

En ja, als je dan iemand wijst op een spelfout, dan ben je de boosdoener. Als zij gewoon beargumenteerd had waarom zij dat niet normaal vond, was er niets aan de hand geweest.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    Ok, dan weer ontopic: een spelfoutje hier en daar moet kunnen. Ik typ ook niet altijd vlekkeloos, maar "me" etcetera, echt heel irritant. Wat iemand anders ook al zei, wil je je kinderen dat straks ook op die manier leren?

15. LovelyDK

Zodra de openingspost aangepast is, en de neuzen niet mijn kant in wijzen dus, vind ik het prima hoor!

En ontopic? Aan 'domme' fouten irriteer ik me rot ja! Ik vindT is er typisch 1 van, en inderdaad ook 'hij wilT' en 'me zoon' xome on! Spellingsfoutjes door snel typen o.i.d. vind ik heel wat anders.

16. 078mama

078mama Niet meer actief

Ontopic....ik vind het allemaal prima! Zeker nu ik altijd hier me mijn iPad kom heb ik geen recht van spreken meer. Dat ding maakt de gekste woorden haha

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar even zonder gekheid hoor. Meen dit echt en bedoel het niet kwaad :)

Tot dat iemand over dat andere topic begon wist ik er niet eens vanaf.. ( en denk met mij vele andere )

18. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wat is hier mis mee?

Hij slaapT
    Hij loopT
    Hij droomT
    Hij wilT

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Willen is een onregelmatig werkwoord.
    Er zijn veel mensen die die fout maken...
    Hier de (lange) uitleg: de klant wil / wilt kwaliteit | Genootschap Onze Taal

Vergelijk het met mogen. Het is toch ook niet hij magt?

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Hij wilt / wil

Deel Deze Pagina