hey meiden, Sinds ik ben bevallen (4maand geleden) blijf ik maar aan het kwakkelen. Heb ondertussen al 3 keer een luchtweginfectie gehad, 2 keer buikgriep en ben ongeveer constant moe en verkouden. Vrijdag weer naar de huisarts geweest en volgens hem heeft, door de bevalling, mijn weerstand gewoon een behoorlijke klap gekregen en pak ik dus elk virusje op wat er maar in de lucht hangt:x Heb nu codeïnetabletten gekregen voor het hoesten, maar volgens mij heb ik gewoon een weerstand boost nodig. Ik eet al 2 x per dag fruit en drink elke week een vitamineC bruistablet in water. Alleen, er zijn zoveel vitamines en multivitamines. Ik wil graag iets wat ECHT helpt. Weet iemand iets? liefs Loes
groene smoothies een idee? Lijkt mij wel wat. Of van dokter vogel druppels om je weerstand te verhogen.
Je zou een multi speciaal voor vrouwen kunnen nemen. Daarbij aanvullen met extra magnesium. Vrouwen in de zwangerschap hebben extra behoefte aan magnesium, maar dat wordt zelden gehaald, waardoor er een enorm te kort ontstaat. We halen dit ook niet uit onze voeding, omdat het er simpelweg bijna niet meer inzit. Wel kiezen voor een goede opneembare (magnesium citraat, te koop bij de DA drogist) Google maar eens op magnesium tekort, er gaat een wereld voor je open
drankjes van salus zijn ook heel geschikt. zelf neem ik de floradix voor wat extra ijzer, maar ze hebben ook een magnesium variant.
Goed eten zou ook mijn idee zijn Veel fruit, groente, volkorenprodukten (goed voor darmwerking/darmgezondheid), yoghurt. Volgens mij is dat effectiever (als 'levensstijl') dan bij een ongezond dieet (ik neem niet aan dat je dat hebt hoor , even hypothetisch) een vitaminepil nemen. Overtollig vitamine C pies je gewoon uit, en voor veel vitamines heb je andere stoffen nodig om ze goed op te nemen, die niet in pillen zitten, maar wel van nature in granen, groente, fruit en vlees. Ik eet zelf geen vlees, trouwens. Zuinig met (geraffineerde) suikers (weer omwille van darmen). En veel beweging.
Ik slik van davitamon de mama compleet pillen voor NA de bevalling. Zitten extra vit. in die weerstand verhogen en vermoeidheid bestrijden (ijzer/b vitamines). Daarnaast inderdaad gezond eten/proberen redelijk te slapen en sporten. Maar ook hier een terugkerende verkoudheid, maar ja is ook tijd van het jaar een beetje vrees ik..
Echinaforce is weerstandverhogend en werkt bij mij altijd erg goed. Ik heb nu de Echinaforce Hot Drink in huis, die is lekker en het helpt echt (bij mij althans).
thx al voor de tips! Op zich heb ik best een gezonde levensstijl. Ik sport 2x per week, eet elke dag fruit en groente en heb een normaal gewicht. Alleen omdat ik maar blijf kwakkelen heb ik denk echt even iets nodig waardoor ik mn weerstand snel kan verbeteren. Die smoothies lijkt me eerlijk gezegd niet echt wat.. Hou niet zo van drinken met stukjes Morgen in ieder geval maar eens kijken naar een complete mulitvitamine. Drankjes werken sneller als pilletjes lijkt me? Ik wist niet dat er ook speciale vitaminepillen zijn voor na de bevalling, dat is misschien ook een goeie Echinforce heb ik inderdaad ook wel eens van gehoord! En dat helpt dus ook goed? Hoe snel voel je je fitter?
Goed slapen is waarschijnlijk wat je het meest tekort komt, met een baby in huis... Ik hecht niet zoveel waarde aan allerlei middeltjes, maar geloof in goed eten (vooral veel verschillende soorten fruit en groente), goed slapen en goed drinken. En een beetje beweging in de buitenlucht - al kun je je daar ook beroerder van gaan voelen als je (zoals ik) hooikoorts hebt. 't Is die tijd van het jaar weer.
fruit, verse groente en lekker vers brood eten. Maak eens een lekkere verse salade voor op brood op basis van groente. Voldoende (nacht)rust nemen. Verder is echinacea een aanrader.
Goed en gevarieerd eten..al het goede zit in je voeding. Veel fruit, groenten, volkoren produkten, weinig vlees, veel vis. Voedingssupplementen vind ikzelf onzin, het enige wat ik in de wintermaanden nog weleens gebruik is Euchinaforce van dr Vogel, dit is een homeopatisch middel wat je weerstand wat verhoogd. Succes hoor!
Bri heeft denk ik gelijk. Ik ben bij het gebrek aan slaap bewust erg gezond gaan eten (op slaap had ik minder invloed ).