Is het nu zo moeilijk om naam uit te spreken?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Veraenroy, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Helemaal mee eens. Ik vind dat je een Y absoluut niet uit kunt spreken als een DJ. Als je die uitspraak wilt moet je gewoon voor de J kiezen.

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Je wilt niet weeeeeeten hoe vaak ik mijn naam moet spellen en als ik dan iets thuis krijg waar mijn naam op zou moeten staan het er nog verkeerd op staat... En ik heb het met mijn voornaam en achternaam!

Maar ik zit er absoluut niet mee hoor... ;) Heb er niets aan overgehouden tot op heden... ;)

Ik zou Djeliena zeggen... maar kan me ook wat voorstellen bij Jeliena.... Maar als je het aan mensen zegt en ze zijn dan nog zo dom om er zelf iets van te maken vind ik dat meer over die mensen zeggen dan over de naam hoor...

De schrijfwijze Djelina vind ik persoonlijk niet mooi en dan kan je iedereen alles wel gaan voorkauwen... Jullie vonden Jelina mooi... en daar zal de rest het dus mee moeten doen ;)

3. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik zie zelf ook regelmatig namen die ik verkeerd uit zou spreken als ik ze gewoon zo lees, dus dat neem ik je niet kwalijk hoor! :p Je zegt het zelf al, zelfs makkelijke namen moeten gespeld worden.. Dus ik vind het geen big deal dat mijn dochters een moeilijker naam hebben! Ja, zij moeten ook spellen, maar wat is dan het verschil met Pauline of Marissa of Jesse of Lise? Het zijn een paar letters meer, maar dat is dan ook alles. Wat daar ruim tegenop weegt, voor ons althans, is dat de vinger van mijn meiden niet tegelijk met 10 anderen omhoog gaat als de juf hun naam noemt. Smaken verschillen gelukkig, anders zou het toch een knap saaie wereld zijn he! ;) :p

4. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Even een aanvulling trouwens; het is en blijft gewoon een taak van de ouders om een naam te kiezen en of een kind er later gelukkig mee is, is altijd gissen! Dat geldt voor Dariënne, Yashyra en Naeyyssa, maar ook voor Sanne, Fleur en Lotte! Smaken verschillen, simple as that. Als de kinderen nou bij de geboorte zelf konden kiezen, zou het een stuk makkelijker zijn he! :p Maar zo werkt het niet. Misschien maar goed ook! ;)

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Of juist niet... Tis best moeilijk om uit al die namen een leuke naam te kiezen! ;)

6. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Haha dat is het zeker! :p En iedereen kiest een naam die bij hen het 'WOW'-gevoel naar boven brengt. En wat dat betreft geldt dan weer: smaken verschillen, en dat is maar goed ook! :p ;)

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Precies!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb met regelmaat jullie namen eens goed bekeken en dan idd zitten kijken hoe je dat uit moest spreken, en eigenlijk had ik ze allemaal goed! Durfde het je alleen nooit te gaan vragen :)!

9. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Prachtconclusie denk ik zo! :p :-D

Hahaha vragen staat vrij toch? :p Maar petje af dat je ze goed had haha er zijn er (zoals dus al gezegd ;) ) genoeg die je dat niet nadoen! :)

Mijn eigen vader spant de kroon, die zegt altijd: "Ik heb twaalf kleinkinderen; Demis, Gwen, Jamie, Joëlle, Marijn, Dennis, Thijs, Jochem, Benjamin en dan nog drie van mijn dochter!" :) :) De arme man, wat hebben we hem aangedaan! :) *LIGTDUBBEL*

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Whoehahahahahah hier nog 1 die dubbel ligt!
    Oooh men.. hahahahahaha

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whahaha! Die vader van je vind ik wel super! Zo kan ie het in ieder geval niet verkeerd doen :)!

En tuurlijk mag ik het best vragen, maar vond het altijd zo stom staan om te doen! En nu kwam het antwoord dus naar me toe!

Trouwens over het kiezen van de naam ;)! Ik heb eens gehoord dat je helemaal die naam niet zelf kiest. Die naam die je 'kiest' is gewoon de naam die je had moeten kiezen, dat stond al vast. Je doet gewoon wat je moet doen, je kindje is bij je gekomen omdat hij/zij dat wilde en al toen was bekend hoe hij/zij zou gaan heten! Ik moest er wel om lachen, maar soms zet het me toch aan het denken dat ik denk "Goh, zou het dan toch..." maar ach, wat maakt het uit hoe het zit!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Zou best iets in kunnen zitten... Mijn dochter heeft idd een naam die precies bij haar past! ;)
    Eens kijken of dat bij mijn zoontje ook zo is ;)

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd zou best kunnen, maar ik ben er zelf nog niet echt over uit.
    Maar vind het toch wel iets om bij stil te staan, dat het dus allemaal niet zo toevallig is als het soms lijkt ;)!

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben met de namen wel heel bewust bezig geweest...

Past de naam bij de achternaam
    Bekt het goed... voor- en achternaam
    De betekenis...
    Past het bij de andere naam (in geval van mijn zoontje)
    Leveren de initialen geen raar iets op
    Voorletter moet nog niet voorkomen in gezin

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow maar dat hebben wij idd ook wel bedacht hoor.
    Maar ook dat stond dus misschien al vast, en dat we bij deze namen uitgekomen zijn misschien ook wel.
    Wie zal het zeggen ;)! Maar oke, we gaan off-topic geloof ik ;)!

Hier overigens namen die wel goed uit te spreken zijn ;)!
    Hoewel de tweede naam van Ruben Nigel is en mijn ma dus Niggul zei :)! Maar die namen gebruiken we eigenlijk niet ;)! Alleen de roepnamen :D!

16. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Whahahaha ach ja mijn pappie is best een schatje.. :p Hij heeft (lekker off-topic dit trouwens maar vind het zo leuk om even te vertellen) zelf maar twee kids en vond dat meer dan genoeg zei hij vroeger altijd, want dan zou hij tenminste niet 'doodgegooid' worden met kleinkinderen op 'zijn oude dag'.. Maar toen hertrouwde hij een vrouw die vier kids heeft whahahahahaha dus nu komt hij letterlijk OM in de kleinkids (nooit eens een rustige verjaardag whahahaha), ons zoontje wordt zijn 13e en dan heeft zijn vrouw nog twee kids die zelf nog geen kinderen hebben, dus wat het eindtotaal wordt blijft nog even gissen! :p Arme, arme opa..... :) :) :)

Dat je de naam kiest die je had moeten kiezen; dat vind ik een hele mooie gedachte! :-D

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha, dalijk kan ie alle namen helemaal niet meer onthouden :D! Haha!

Ben trouwens wel nieuwschierig naar de naam van jullie prinsje ;)! Vast even bijzonder als zn zussen :D!

18. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Hahaha nee de arme man kan het echt niet meer bijbenen....... :p :)

De naam van ons prinsje is even bijzonder als de namen van onze prinsesjes, maar voldoet wel aan de eisen die wij stelden aan een jongensnaam! ;) Ofwel; wat 'stoerder', minder lettergrepen :p (lijkt dus korter, krachtiger) terwijl het aantal letters toch past bij de lengte van de namen van de meiden..! ;) Verder nog hints nodig? :p

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha! Arme pa van je ;)!

Nee hoor niet meer hint's nodig! Ik wacht geduldig nog een week of 11 en dan zal ik het vast kunnen zien aan je banner ;)!

20. Gezond

Gezond Niet meer actief

Klinkt als?!?!? hahahahaha

Deel Deze Pagina