Is het nu zo moeilijk om naam uit te spreken?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Veraenroy, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    :) Twee lettergrepen, 8 letters. Naam begint met een C en er zit uiteraard weer een 'y'tje in. Meer verklap ik niet! :p Het wordt dus C....... Richard Henri! :-D

2. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb zelf mijn hele leven mijn naam moeten spellen. Soms is het vervelend, maar het went. Uiteindelijk ga je het automatisch doen.
    Maar ook met uitspreken maakt iedereen er Angelique, Angelien, Angela van...Dus als ik me aan iemand voorstel, leg ik altijd de klemtoon op de 'ie'.

Mijn achternaam, die volgens mij heel eenvoudig is, je schrijft hem zoals je hem uitspreekt moet ook altijd gespeld worden. En de 'van' ervoor wordt bijna steevast vergeten. Toen ik trouwde dacht ik dat ik daar van af was....maar nu zet iedereen er juist een 'van ' voor terwijl dat niet moet...grrr...

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik herken dit zoooo! hhahahahha
    En Ach... het went! ;)
    Er zijn ergere dingen....

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Aaaaah oke... hihihihi

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dat klinkt als: Chryston (Jaaaah, 8 letters, 2 lettergrepen, met een C en een y :) )
    Nou ja, over een week of 10 weten we het.

6. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Best leuke naam! :-D Maar nope, dat is 'm niet! ;) Ik ben geen fan van de letter 'o' ( :oops: ja dat gaat bij ons zelfs per letter, de naam moet goed 'ogen' anders valt-ie af :p ) en ik heb twee exen die Chris heten hahahaha! :) De letters b, f, g, j, k, m, p, u, w en z zul je bij onze namen dan ook nooit tegenkomen..! ;) :)

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Daya - Volgens mij kan je er best een prijs op zetten... degene die die naam gaat raden hahahaha...

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Hahaha nou dat ga ik niet doen hoor, dat heb ik bij Naeyyssa ook gedaan en toen werd haar naam dus drie weken voor mijn bevalling daadwerkelijk geraden! :confused: Dat was niet echt de bedoeling....... :oops: :p Nee, de naam blijft voorlopig nog een staatsgeheim..! :p

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Meen je dat nou....?!?

Nou je had mij rustig 10 miljoen onder mijn neus kunnen houden... Ik had het nooooit geraden hahhaa

Oooh dus de naam die jullie je kleine vent gaan geven is hetgeen waar minister Balkenende op zit te broeden hahahahah

10. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    En nu zit ik te broeden op namen van exen die met een U of een Z beginnen...

(als letters van exen bij mij zouden afvallen, vrees ik dat ik namen met een Q, U, X en Z had moeten bedenken :oops: )

11. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Whahahaha nou ik moet zeggen dat ik bij Naeyyssa wel iets meer hints had gegeven dan nu en uiteindelijk was het bijna onvermijdelijk dat het geraden werd (je wil niet weten hoeveel mensen er hebben gegokt en hoeveel namen er voorbij zijn gekomen!) maar een ezel stoot zich geen tweede keer aan dezelfde steen..! :p

En ja whahaha ik heb Balkenende een mailtje gestuurd :) en sindsdien is hij er maar wat druk mee he! ;)

12. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Dan heb je een lekker lijstje exen! ;) :) Whahaha!

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

14. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ik werk in het onderwijs en daar staan vaak alle namen op een plattegrond voordat je in een klas komt.
    Daar staat dus gewoon de schrijf wijze op.
    Het komt ook nog wel eens voor dat ik een naar verkeerd uit spreek omdat je spreekwijze anders in dan de schrijfwijze.
    Als dat dan eenmaal verkeerd in je hoofd zit blijft het vaak verkeerd.

Mensen noemen mij vaan Suzanne of schrijven mijn naam verkeerd.
    Het went vanzelf dat je naam vaak verkeerd gezegd word ik stoor me er niet meer aan.
    Maar jammer is het wel zeker bij een apartere naam

15. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Ik ben ook 10 jaar ouder he, en ik heb al 6 verschillende letters voor ons kroost gebruikt. :)

Maar goed, nog 3 maandjes en we weten de geheime naam van Daya's zoon. (nog 1 poging: Chryyaen?)

16. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    :) 10 jaar ouder zegt tegenwoordig weinig he..! :p Maar jij zegt dat je 5 letters over zou houden en je hebt er al 6 gebruikt, dat zou betekenen dat je 26-11= minimaal 15 exen hebt? :p You go girl! :) =D> \:D/

Over een maandje of twee ;) mag iedereen de Geheime Naam weten haha! :p Je laatste gok zit er ook kilometers naast trouwens, en dat is een naam waarbij IK me zelfs afvraag hoe ik 'm zou moeten uitspreken?! :-k :-s :)

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Ach, van mijn 15e tot mijn 24e, da's gemiddeld 1,5 ex per jaar. 't is toch zonde van de tijd om geen lol te maken als je nog niet gebonden bent? Jaloers ;) :)

18. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    lol

Hoezo offtopic ;)

19. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Idd erg off-topic :oops:

Maar goed, ik zou volgens mij ook Jeeliena zeggen als ik de naam van je dochter zie staan. Maar als jij het eerst zegt zoals je het uitgesproken wilt hebben, dan moet dat toch niet lastig zijn om na te zeggen?

Alhoewel, als iemand tegen ons zoon Leo zegt: "ik heet Richard" dan zal Leo erg zijn best doen, maar 't zal toch meer op WLichald lijken :)

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mmm heb zelf ook een vrij aparte naam en mijn schoonmoeder spreekt hem na 9 jaar nog verkeerd uit dus :(

Deel Deze Pagina