Nou, mijn man mag best voordat hij naar zijn werk toegaat geld op het nachtkastje neerleggen haha. Geen problemen mee Ok, dit is wel errug offtopic. Sorry Vera.
Is niet erg. Beter op deze manier offtopic dan met een discussie waar van alles na elkaars hoofd geslingerd wordt Maar idd Sasha is ook een heel mooi kindje.
Yep. Maar ben om even on topic te gaan wel blij dat ik niet de enige ben met een kindje waarvan ze de naam niet kunnen uitspreken.
What's in a name he. er zijn ook een paar mensen die vinden het raar dat Thom met een h ertussen geschreven wordt. Moet het niet Tom zijn? zeggen ze dan... Neen, hij heeft als geboortenaam Thomas, en als je dat afkort, krijg je volgens mij toch echt Thom. Met de uitspraak kun je (gelukkig?) niet mis gaan, al hoor ik ook nog wel eens dat mensen proberen om de h wel te laten klinken Tuhom ofzoiets...
Mijn dochter heet Sophia, een van de oudste namen die er zijn denk ik. Maar steevast zeggen mensen SOO-FIA in plaats van SO-PHI-A. Maar goed. Ik heb een heleboel kinderen in de klas (gehad) en de namen die ik voorbij heb horen komen zijn soms zo bizar, dat je vind ik, niet van iedereen mag verwachten dat de naam goed wordt uitgesproken, ook al heb je het al een aantal keer gezegd hoe het wel moet. Een paar namen van kinderen die ik in de klas heb gehad: Ik weet hoe je ze uitspreekt, vertellen jullie het mij? Ugur, Kelbij, Greg, Mateusz, Fauve
Ik ga een poging wagen, nu al wetende dat ik ze allemaal fout heb . Ugur = oegoer Kelbij = kelbij Greg = kwrek (haha, heel moeilijk om fonetisch te schrijven) Mateusz = Maateejus Fauve = foof Hmm, nja zoiets denk ik, maar d'r klopt waarschijnlijk niks van, haha.
Nog zo eentje. Ik had vroeger een meisje in de klas zitten, die nanejda heet... Kom maar op met die ideeen hihi.
Ugur = Oegoer Kelbij = Kelbie? Greg = Krek (zoals hierboven uitgelegd Met de 'g's net als in Ugur) Mateusz = Matteejoes Fauve = Foof? Nanejda = Nanezjdaa?
Hier zijn de antwoorden Ugur = Oer (moet er bij zeggen, is een Turkse naam, die spreek je anders uits schijnbaar) Kelbij = Kel-bie Greg= Greg (jawel, ik maakte ook de fout om Kwrek o.i.d. te zeggen, maar de jongen zijn papa en mama waren blijkbaar gek op Engelse namen, maar niet gek op de uitspraak er van) Mateusz= Ma-tee-us Fauve= Foof (toch best veel goed)
Ik zou Jelina zeggen, maar Djelina klinkt ook heel logisch. Bij de andere namen vind ik het eigenlijk ook niet zo vreemd. De naam van mijn man en zoontje worden ook vaak herhaald voor ze überhaupt begrepen worden, maar ik ben erg blij met de naam van mijn zoontje, Modue. Mijn man vond het vroeger niet zo leuk dat hij zijn naam veel moest herhalen, maar tegenwoordig is hij hartstikke blij dat hij een eigen naam heeft. DaYa: Chayyaen? Ben heel benieuwd. Ik vind de andere namen erg mooi
Ons meisje heet Jenna (spreek uit als DJENNA) maar veel mensen zeggen gewoon Jenna... ik verbeter het 1x en de 2e keer zeg ik meestal "ow nu zeg je het weer verkeerd het is DJenna" als ze het een derde keer verkeerd zeggen wordt ik wel een beetje (erg) boos maar dat is pas 1x gebeurt. Ik moet heel eerlijk bekennen dat als ik snel iets wil vertellen ik ook weleens Jenna zeg ipv DJenna... maarja ik ben haar mama dan mag het hahahaha