Bruine afscheiding, wie heeft dit ook gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assje, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assje

    Assje Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ben nu 14 weken en sinds woensdagavond heb ik lichtbruine afscheiding. De eerste keer dacht ik dat er eerder wel een vaatje geknapt zou zijn dus ik hechtte er geen waarde aan. Donderdag ging het door en toen heb ik de verloskundige gebeld. Uitgelegd dat ik afscheiding had en ook al een tijdje een wat zeurend gevoel. Ik dacht zelf dat dat wel de baarmoeder zou zijn die groeit (dat denk ik trouwens nog steeds).

    De vk zei dat ik urine moest inleveren bij de huisarts om te kijken naar blaasontsteking. Zo gezegd zo gedaan, maar de test was negatief. Alleen een minuscuul spoortje bloed, wat overeenkwam met de afscheiding. Die komt overigens 100% zeker niet uit de blaas, want ik voel het naar beneden komen alsof ik ongesteld ben. Het is 2 tot 3 x per dag een klein beetje, heel lichtbruin, zoals ik zelf altijd had vlak voor en vlak na ik ongesteld moest worden.

    Vrijdag de vk maar weer gebeld, want ik voelde me erg onprettig erbij. Ben toen langs gegaan om te luisteren, met het hartje was niets aan de hand in ieder geval.
    Ik kreeg te horen dat ik altijd mag bellen om te luisteren, maar dat ik verder alleen hoef te bellen als ik helder bloed verlies. Ze zei dat bloedverlies (oud of vers) nooit normaal is, maar wel af en toe voorkomt. Vaak houdt het vanzelf op en wordt de oorzaak nooit bekend. Als het bij mijn volgende controle (over 2 weken) nog steeds aanhoudt, dan kan ik doorgestuurd worden naar een gynaecoloog.

    Ik vertelde het aan mijn moeder en die zei dat ze het ook gehad heeft rond de 15 weken, ongeveer 2-3 weken lang. Ik voel me niet zozeer ongerust erover, want ik heb geen erge buikpijn erbij of iets anders, maar ik vind de onzekerheid wel erg vervelend. Wat is het??? Waarschijnlijk zal ik het nooit weten. Het komt in ieder geval niet van moeilijke stoelgang, gemeenschap of omdat de placenta over de baarmoedermond ligt. Ik ben niet meteen bang voor een miskraam maar het is vast ook niet helemaal toppie als er iets bloedt :(

    Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen die net zoiets hebben of gehad hebben, zodat ik misschien een beetje gerustgesteld kan worden :) Wat was het bij jou of heb je dat nooit geweten? Heeft het lang geduurd?
     
  2. Isodora

    Isodora Actief lid

    4 jan 2010
    173
    0
    0
    Ik heb met 7 weken en 3 dagen wat oud bloed verloren. Ik schrok me rot, zeker ivm 2 eerdere miskramen. Het bleef echter bij dat ene beetje en de volgende dag was het over.
    Ik zou niet 2 weken wachten als het aan blijft houden en desnoods zelf naar de gyneacoloog gaan. Onze verloskundige zou ons direct doorsturen als het zo lang aanhoudt.
    Oud bloed geeft minder zorgen dan vers bloed, althans voor mijn gevoel. Maar dan nog, je zou niet zo in de stress moeten hoeven zitten, dat is voor jou en de kleine niet gezond.
     
  3. Assje

    Assje Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ze sturen je pas na een tijd door omdat er waarschijnlijk toch niets gedaan kan worden. Meestal wordt er namelijk helemaal geen oorzaak gevonden vertelde ze. Dan kun je wel naar de gyn gaan, maar die kan het ook maar beperkt bekijken.

    Stress valt wel mee hoor, ik ben niet zozeer bang maar ik vind het wel irritant. Vrijdag had ik wel stress en daarom heb ik toen aangedrongen en mocht ik komen. Alles leek normaal, hartje klopte, dus zolang het niet erger wordt maak ik me niet meteen zorgen.
     
  4. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    ik heb het gehad van week 6 tot 16, helemaal niks aan de hand en waar het vandaan kwam? Nobody knows...
     
  5. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Met 6 weken, 15 weken, 22 en 35 weken. De oorzaak? Geen idee!
    Maar wel elke keer bang en een echo gevraagd.
     
  6. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Yep, beide zwangerschappen meerdere dagen gehad.eerste keer bij 9 weken (paniek!) deze keee bij 16 weken. Niks onderzocht en vanzelf weeropgehouden.
     
  7. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Ja hier ook gehad, met 8 weken en met 13/14 weken. Elke keer flink geschrokken maar er was niks aan de hand :)
     
  8. Kiana

    Kiana Lid

    14 mrt 2011
    65
    0
    0
    Hii allemaal..

    Ik heb eigenlijk een vraagje.. ik weet wel voor zekerheid toch eens testen.. maar k heb maar schrik voor een negatieve..

    wie is er zwanger en heeft gelijkaardig gehad?

    Ik heb een cyclus van 40 dagen.. ik had op 12/03/2011 NOD..
    toen had ik gewoon bruine vegen aan wc papier na gemeenschap te hebben. dacht er niet bij na..

    dag later gewoon bruine vegen nog
    vanmorgen (2dagen later) dacht ik dat ms waren doorgekomen.. nogal triest.. nu ik ga 'smiddags op werk naar het WC, merk ik dat ik niets bloedverlies heb alleen echt bruin verlies, ook nog bij het vegen.

    Waarschijnlijk oud bloed dus..
    ik heb ook al vanaf 12/03 zeurende buikpijn en rugpijn.

    Het gekke is dat ik altijd stipt ben.. een kwartiertje buikpijn heb en ze dan hard doorvloeien dan heb ik er helemaal geen last van..
    Nu heb ik lage rugpijn.. anders nooit en al drie dagen zeurende buikpijn?

    13/03 had ik trouwens ook even een helle felle steek in mijn onderbuik links..

    Ik heb mijn ms nog nooit ander meegemaakt en nu dus wel.. ik zou denken dat ik gisteren innestelling heb gehad, maar hiervoor zou het dan toch te laat zijn? niet?

    iemand ervaring mee?

    Liefs Kiana
     
  9. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook met 5+2, 3 dagen bruin rose/rood verlies gehad. Ik had een bloeding naas het vruchtje. Later was dit gelukkig weg.
    Met 12 weken weer rose/rood bloedverlies maar ook niks aan de hand.. en wat het is geweest de laatste keer :(
     
  10. Assje

    Assje Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Geruststellende reacties :) bedankt dames!

    @Kiana Misschien is het handiger om je vraag te stellen in het "eerste symptomen" gedeelte op dit deel van het forum? Ik heb je vraag daar vaker voorbij zien komen. Ik dek dat je een eensluidend advies krijgt: testen.
     
  11. Kiana

    Kiana Lid

    14 mrt 2011
    65
    0
    0
    Bedankt Assje..

    Ja idd ik heb al te veel aan het opzoeken geweest.. straks maar eens naar KV lopen voor een testje.. (2voor5) zouden toch goede zijn ..

    k wordt gek van de zenuwen ..
    Je hebt altijd zulke schrik dat je teleurgesteld gaat zijn en zeker omdat ik een cyclus heb van wel 40 dagen.. dan duurt het eens zo lang.. :(

    Ik ga nog een beetje hopen!!

    Liefs Kiana
     
  12. Wherona

    Wherona Fanatiek lid

    11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    hoi ik had bij 5 weken ook wat bruinverlies en afgelopen week weer bruinverlies gehad, ook ik schrok der erg van maar dankzij de vele internet site en forums stelde het mij ook gerust dat het oud bloed was en heel gebruikelijk is tijdens zw. Het is en blijft spannend allemaal he. Hoop dat het niet meer terug komt want ondanks dat je weet dat er niets aan de hand is schrik je toch wel steeds.
     
  13. merry78

    merry78 Actief lid

    18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik heb het ook gehad, het begon met 13.6 weken en toen ik na ruim 1.5 week het nog steeds had heb ik 's ochtends de verloskundige gebeld. Zij vertelde mij dat ze zich niet ongerust maakte en dat ik mij ook geen zorgen moest maken. Deed ik ook niet, want ik de tussentijd had ik ook nog een gewone controle afspraak gehad met de verloskundige en toen had ze dit ook al gezegd.
    Maar 's middags had ik ineens toch wel behoorlijk wat rood verlies, dus toen was het ineens een ander verhaal. De verloskundig gebeld en ik mocht gelijk door naar de gyneacoloog. Zij hebben een externe en interne echo gemaakt en ook een uitstrijkje en kweek. En alles was prima in orde, niets te vinden en niets aan de hand met de baby. Het bruinverlies heeft daarna nog 1 week aangehouden en sindsdien heb ik het niet meer.
    Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik blij ben als ik volgende week weer het hartje kan horen!
     
  14. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    zowel bij mijn eerste als nu heb ik regelmatig bruin of roze verlies. ik denk dat t bij mij een goed doorbloede bmm komt. als ik nies of plas of druk uitoefen wil het nog eens voorkomen. het is en blijft schrikken maar zolang het stopt heb ik een beetje vertrouwen. op de echo was niets geks te vinden. die onzekerheid is niet leuk. bij mn dochter was t bij 15 weken over, dit hoop ik nu ook.
     

Deel Deze Pagina