Wat moet ik doen

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik had de eindafreking van de energie gehad en die was VEEEELS te hoog. Ik moest maar liefst 1900 euro bijbetalen en ik weet cker dat dat gewoon niet klopt.
    Woon wel op een hoekhuis, betaal 165 euro permaand.
    Mijn buren betalen 145 euro per maand en hoeven niets bij te betalen.
    Nou had ik gebeld naar energie direct en ze zeiden dat ik de meterstanden verkeerd door had gegeven.
    Ik had het getal achter de komma meegeteld dus ze zou een verzoek om herberekening doen.
    Krijg ik gister deze mail:

Naar aanleiding van het bericht wat ik van Stedin heb ontvangen, bericht ik u hierbij het volgende.

Uw netbeheerder Stedin heeft aangegeven de meterstanden niet te gaan corrigeren. Historisch gezien heeft op uw stroom aansluiting altijd een telwerk gelopen met 5 telwielen zonder punt of komma.

De meterstanden die u op 6 oktober 2009 heeft doorgegeven zijn juist. Hieruit blijkt dat de jaarnota klopt.

Dit kan toch niet???? Ik heb nooit bij hoeven te betalen, echt nooit en betaalde dit jaar maandelijks meer dan ooit...
    Het getal wat meedraait moet ik dus ook meerekenen schijnbaar?

Ik slaap er niet meer van :( 1900 euro kan ik echt niet missen en het is zeker klote als ik gewoon weet dat het niet klopt... :(

2. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ja hoor.. Dat kan toch niet? Nog een keer bellen?
    Hoe kan je nu ineens voor 1900 meer hebben verbruikt :S Stelletje...

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    De meterstand die op de afrekening staat komt die wel overeen met wat er in de meterkast staat? ( de cijfers achter de komma niet bijgenomen)
    Zo niet hoeveel is het verschil?

4. monkeylove

Ik kom momenteel niet in mijn rekeningen van energie direct. Er is een storing...

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Zo hallo...lijkt me sterk dat je dan nu ineens 'zoveel' moet bij betalen, zou er op staan dat ze zelf langs komen om je standen te checken of doet die maatschappij dat niet?
    Gewoon blijven bellen, tot ze kierewiet van je worden..zijn ze helemaal GEK!!:x

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wat raar. Hoop dat het idd niet klopt meid pfff 900 is niet niks :( Misschien nog een ker belen. De een zegt dat de ander zegt at heb je ook lekker veel aan. En lijkt me toch sterk dat je ineens voor 1900 teveel hebt verbruikt

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou als je er wel bij komt even kijken en ook naar de vorige meterstanden van de oude afrekeningen en hoe deze zijn opgenomen.

Ik werk zelf bij een energiemaatschappij en er is altijd wel iets aan de hand of een reden voor een hoge rekening.

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Poeh jeetje wat een hoop geld!

Hoop voor je dat het recht getrokken gaat worden, want zo'n groot verschil dat kan haast niet.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben ook een hele tijd een hele hoge energie rekening gehad.
    En dat terwijl mijn man alleen in het weekend thuis was, ik 3 dagen in de week werkte en Valerie was nog niet geboren.

Alles is nagekeken...we hebben zelfs van de woningstichting een nieuwere cv ketel gekregen (die van ons was al 17 jaar oud en absoluut niet zuinig), leidingen zijn gecheckt.
    Het enige waar het nog aan kon liggen...was de gasmeter.
    Om deze te laten doormeten moet je eerst 180 euro betalen, als je klacht gegrond is, krijg je het geld terug en een nieuwe meter.
    Gelukkig lag het bij ons hieraan, kregen we een nieuwe meter en al het geld terug dat we maandelijks teveel hadden betaald.

Als het geen administratieve fout is, is het enige wat ik je kan adviseren is om alles te checken en elke maand even je meterstanden opschrijven.

10. monkeylove

Volgens diegene die ik aan de telefoon had had ik het cijfer achter de komma meegerekend, volgens steding IS er geen cijfer achter de komma :(

Volgens diegene die ik aan de telefoon had is het dingetje dat draait en in het rood staat het getal achter de komma...
    Weet jij hier toevallig wat van?

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja wat in het rood staat hoef je niet mee te rekenen. Alleen de zwarte cijfers dus.

Vreemd dat energie direct zegt dat die cijfers zijn meeberekend en stedin niet, want hun hanteren als het goed is dezelfde meterstanden.

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik zou een foto van de meter maken en opsturen en anders naar het juridisch loket..

er is geen vage buurman die stiekem bij jullie tapt ofzo???

gr Jose

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    dit kan niet,,

ik zou de consumten bond even mailen over dit, er schijnt ook nog een andere instandy te zijn die helpen bij dit soort problemen..

gewoon door blijven zeuren en zeuren en zeuren wij hebben ook problemen gehad met eneco.. heeft ons drie maanden gekocht en onderhand een hart aanval door de stress.. deeee zakkkeeee wassers.. als voor een centje meer.

laat adres je man opbellen, ik raak helemaal over stuur aan de telefoon namelijk mijn man niet en die werd toen zooo boos dat ze uit eindelijk na veel tegen stribbelen iets geregeld hadden..

xxxj

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    energie direct zijn eikols hoor, ik heb daar ook heel gedoe met gehad afgelopen maanden omdat ik bij moet betalen en mn maandtarief omlaag gaat en mn verbruik ook omlaag is gegaan afgelopen jaar. Leg het mij maar uit.
    NOu ja bellen heeft sowieso geen zin.|Dan ben je al 7 euro kwijt en dan heb je nog niemand gesproken. De telefonisten weten er ook niets van en die roepen dan dat je teruggebeld wordt, wat dan gebeurt nadat je al aanmaningen en alles gekregen hebt.

Mijn advies: controleer even heel goed of het reeds betaalde bedrag klopt met wta jij in de afgelopen 11 mnd heb betaald.
    Daar zit nog wel eens een verschil in bij hun is mijn ervaring.

Succes

15. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Zo daar ben je mooi klaar mee zeg!:$

1900 is bijna wat ik jaarlijks betaal, laat staan dat ik dat ook nog in ene bij zou moeten betalen.;)

Ik zou het maar goed uitzoeken want dit kan natuurlijk niet.
    Juist iemand als jij die zo op de kleintjes let!

Sterkte en suc6 meid!

Deel Deze Pagina