geweven draagdoeken, door de bomen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    het bos niet meer zien...

ok, natuurlijk is een draagdoek persoonlijk, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer...

ik heb een tricot slen en voor nu voldoet ie op zich wel, maar omdat het een rekbare doek is wordt het dragen al snel te zwaar en geef ik het na en een maand of drie op. Daarbij zweet mijn dochtertje enorm in de doek, en ik krijg het ook behoorlijk warm. Ik wist niet dat het met een geweven doek anders was maar gisteren op het cb een demonstratie/voorlichting gehad en ik ben om!

maar... er zijn zoveel merken, soorten enz... Dus nu zou ik graag wat tips willen die me kunnen helpen kiezen.

gezien de prijs is mijn oog gevallen op een aantal doeken:
    Hoppediz
    Ellaroo
    Amazonas
    LennyLamb

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Als ik jou was zou ik gaan voor een Hoppediz! Dat is gewoon een hele degelijke draagdoek, geschikt voor beginners en met een goede prijs-kwaliteitverhouding.
    Je kan dan eventueel nog kiezen voor een Das Leichte, de zomervariant, die je uiteraard ook in de winter kan gebruiken. Maar ik denk dat de gewone variant nu zeker prima voldoet! Dat is echt al een stuk koeler dan een tricot doek.

Verder weet ik niet of je nog meer zou willen weten of vragen hebt oid? Je mag me ook altijd pm-en hoor!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb hier ook een tricot doek liggen en denk dat ik een Hoppediz ga kopen. Ik denk een Das Leichte omdat ik hoogzomer beval.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hoppediz is een stevige katoenen doek.. die lekker draagt en als enige minpunt heeft dat er een zakje opgestikt is.. maar die kan je verwijderen

elleroo: dunnere doek.. ideaal voor zomerse dagen maar vind ze minder voor wat zwaardere kindjes

amazonas: dat verschilt per doek.. de ene voelt aan als tafelkleed.. en de ander niet

lennylamb is een nieuw merk.. resenties zijn prima.. qua print lijken ze op de girasoldoeken.. vrolijke regenboogkleuren.

op moment zijn er meerdere webshops die nieuwe doeken in de aanbieding hebben..

Home | Dragen enzo - draagdoeken en meer
    www.babybij.nl
    Een draagdoek koop je bij Slings & Things

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.574
    36.552
    113
    Ik zou dan ook gaan voor een Hoppediz, maar ben persoonlijk helemaal weg van de girasol. Ook niet al te duur trouwens.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.137
    2.320
    113
    Brabant
    Mag ik wel even aplaus geven voor jouw cb??
    Jeetje zeg, dat is wel iets anders dan :" heb je geen kinderwagen" ?

7. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Girasol erg fijn. Of Didymos?

8. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier een voorstander van de Amazonas. Super fijne stof (stevig) en wordt door het gebruik en wassen steeds soepeler/zachter.
    Ik heb de 5.10m en heb er dus (bij mijn zoontje) erg lang plezier van gehad!!

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb zelf een Didymos en ben er echt superblij mee! :)

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik heb een Girasol, op zich een lekkere doek maar mijn dochtertje kreeg het er ook erg warm in en zelf heb ik het ook snel warm. Ik ben overgestapt op een Mei Tai (vierkante lap met 4 lange slierten eraan waarmee je kan knopen), hierin zat mijn dochtertje lekkerder, het is minder warm en je kunt je kindje evengoed heerlijk tegen je aan knopen. Omdat ik rugklachten heb was dit voor mij ook makkelijker te doen.
    Zelf merk ik, hoe langer de doeken, hoe beter je kan knopen.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Meen je dat? wat dom zeg... het cb valt nu onder het CJG (centrum voor jeugd en gezondheid) en ze doen heel veel extra dingen waar je zo aan mee kan doen. Heel leuk. een zingochtendje voor peuters bijv. Maar ook borstvoedingsbijeenkomsten waar dan ook een lactatiekundige bij is of tienermoederuurtjes. Er is zelfs een inbrengwinkel voor kinderkleding daar kan je voor 50ct per kledingstuk kleding kopen en voor elke 5 kledingstukken die je zelf inbrengt mag je ook zelf weer een kledingstuk uitzoeken.

12. tulip

tulip Niet meer actief

haha, hier ook alsof ik plots een goed doel was omdat ik geen kinderwagen kon betalen. Uhh, ja ik heb een splinternieuwe, maar wil dus zo n doek;)

13. tulip

tulip Niet meer actief

sorry, om antwoord te geven op je vraag, een hoppediz vind ik een fijn ding.

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ga denk ik voor de hoppediz (achteraf gezien had ik natuurlijk gewoon ff de verschillende doeken moeten proberen ... )

ze komen trouwens straks elke 2e v/d maand op het cb.

Deel Deze Pagina