Ik zou meteen gereageert hebben met het valt me ERG tegen dat jij als mijn zus zijnde niet de datum van MIJN bevalling in acht neemt als je zulke dingen plant! Nu heb je er voor gezorgt dat IK extra spanning/stress heb en je misschien niet eens langs kan komen als ik net bevallen ben omdat je dan in de kerk zit voor de doop van je kindje! ZIJ kan potverdorie kiezen wanneer ze die doop houd! Jij daarentegen kan NIET kiezen wanneer je bevalt of wanneer jou lichaam het niet meer houd en je moet worden ingeleid!!! Mijn eerste reactie over je zus: wat een egoïstisch wereld vreemd geval zeg... Mn 2e is dat ik hoop dat ze egocentrisch is ipv egoïsme...dan doet ze het iig niet met opzet.... Sterkte met die zus van je. Niet teveel over door piekeren. Zij zit fout niet jij! En een voorspoedige mooie bevalling met n wolk van een baby en een mooie roze wolken kraamtijd!
Nou ,iedereen is het er dus over eens dat het niet raar is heb je inmiddels nog wat van haar gehoord toevallig?
Bel haar op,zeg dat je niet komt no matter what, stuur een kaartje op de doopdag en kies voor jullie eigen kindje meis! Stress is wel het laatste wat je kunt gebruiken nu.Het probleem ligt bij haar en ik hoop echt dat je het daar ook gaat laten vanaf nu. Ja het is vervelend dat het samenvalt maar het is niet anders.Zij kan haar ding ook doen zonder jou erbij,al snap ik dat ze het wel leuk zou vinden als je erbij zou kunnen zijn.Maar soms heb je geen keuze en gaat dat niet. Sterkte dus met je laatste loodjes,sterkte met je bevalling en nogmaals.......JULLIE KINDJE EN JIJ GAAN NU ECHT VOOR!!
Nou heel simpel, mijn zus zou echt pech hebben. Die zou ik dan niet meer hoeven zien voorlopig..kom op zeg want een kinderachtig gedoe!
ik kan je zus wel begrijpen..... tuurlijk niet, dit is toch te achtelijk voor woorden! ik had terug gebeld en net gedaan of ik nog niet gebeld had; hoi zus; ik heb je uitnodiging ontvangen en ik wil je bij deze een ontzettende mooie dag wensen, je bent er uiteraard van uitgegaan dat wij niet aanwezig zijn aangezien je al meer dan een half jaar weet dat ik in die periode ben uitgerekend. ik hoor graag als je op kraamvisite bent hoe de dag was.... en dan zou ik het woord aan haar laten! succes, je hebt veel belangrijkere dingen aan je hoofd dan zoiets. liefs Hellen
Sjonge! Mijn kin hangt echt op mijn voeten!! Die zus van jou is niet snik hoor! Een kind wordt geboren wanneer de tijd daarvoor rijp is. Dat pas je niet zomaar even aan voor 'de lol'. Zij had idd eerder moeten bedenken dat jij rond 26 maart op ploffen staat en dat het dus niet handig is om dan een doop te plannen. Misschien word je niet ingeleid en komt de baby spontaan. Dat KAN nog. Verwacht ze dan ook dat je nog napuffend van de bevalling gelijk van de partij bent? Nee meid, niet gaan hoor. Laat nou toch je bevalling en kraamtijd niet verpesten hierdoor. Dat zou pas een teleurstelling zijn...
Ik snap dat het belangrijk is voor je zus, maar ze is echt onredelijk. Een inleiding anders plannen vanwege een doop????? Een gyn ziet je aankomen zeg! En dat weet je zus ook heus wel. Misschien dat zij in het hele verhaal heeft gemist dat je er graag bij had willen zijn? Misschien helpt het om haar dat nog duidelijk te maken?
Tuurlijk is het niet raar dat je niet gaat. Ik vind het raar dat je zus het op zo'n moment plant dat je er niet bij kunt zijn. Kan ze op d'r vingers natellen toch. Ik zou haar alvast laten weten dat je niet komt, geeft voor jezelf een stukje rust, hoef je je daar in ieder geval niet meer druk om te maken en zei weet ook waar ze aan toe is (kan ze wel nagaan lijkt me maar ok)
Ik zou ook niet gaan Je zus weet dan dat je dan bijna uitgerekend bent Laat haar de doop maar verzetten
helaas herken ik hier iets van, alleen in iets minder heftige mate... Ik herken ook dat je bijna aan jezelf gaat twijfelen omdat je de goedkeuring van je zus niet hebt! Maar natuurlijk weet je rationeel heel goed dat het grote onzin is dat jij je bevalling maar even verschuift. Dat is zo klaar als een klontje en staat buiten kijf. Alleen... je hoopt nog altijd dat je zus jou begrijpt en iets voor JOU over heeft (in plaats van altijd en eeuwig andersom). Die hoop moet je een keer opgeven (kan niet op commando, ik heb er HEEL lang over gedaan). Maar er komt een dag dat je je meer hebt kunnen losmaken van dat wat nu nog 'vast' zit (ja, ik hou 't vaag) en dat het je dan niet meer zo uitmaakt wat zij van jouw zaken vindt. Dat je opkomt voor jezelf, of je haar nu teleurstelt of niet. Vind het heel naar voor je, maar het wordt misschien ook tijd dat je je niet meer gaat voegen naar haar wensen. Dat is namelijk niet zo vanzelfsprekend als jullie het gemaakt hebben. Ik wens je een heel mooie bevalling en heel veel geluk met je kindje! Amber
Beetje vreemd van je zus! Zit je niet op te wachten om met zo'n toeter naar een doop te gaan, maar ook als je net bevallen bent zit je er waarschijnlijk niet op te wachten. Ze wist wanneer je ongeveer uitgerekend bent, als ze wilt dat je erbij bent moet ze maar een andere datum uitzoeken
Het is maar te hopen dat er niemand in haar omgeving het in zijn hoofd haalt om rond die datum te overlijden... [/sarcasm off]
zullen we het even omdraaien...? Ik denk dat je zus gewoon erg jammer vindt dat je er niet bij zal zijn, lief toch juist? haar reactie is dan wel weer wat raar, want ze had het kunnen verwachten toch met een hoogzwangere zus!
is ze niet goed ofzo??? de gynecoloog bellen om eerder in te leiden tja die heeft niets anders aan zijn hoofd nou sorry hoor maar volgens mij is je zus in de war en behoorlijk ook
't is voor jou vooral vervelend dat je nu met zoiets 'opgescheept' wordt. Probeer je er niet te druk over te maken, en houd jezelf voor dat het bij haar de hormonen moeten zijn (kan toch ook haast niet anders??). Ik denk dat ik zou proberen haar te bellen of anders een mailtje sturen ofzo. Jouw kant van het verhaal rustig (!! vooral rustig!) uitleggen en op een nette manier zeggen dat het toch wel 'een beetje' vreemd is wat zij van je verwacht. Dat jij graag bij de doop zou zijn, maar dat dat echt niet gaat lukken nu. Mocht het dan nog niet duidelijk zijn, zou ik de schuld bij haar terugleggen, en vragen waarom ze dat niet even 40 weken eerder had kunnen aankondigen, zodat jij er toen al rekening mee had kunnen houden, if you know what I mean Meid, ik wens je een hele goede bevalling toe en hopelijk kun je dit op een normale manier met je zus uitpraten!
Nee hoor helemaal niet gek dat je niet heen gaat .. Je zus is vast teleurgesteld.. Maar het was geen verassing dat je rond die tijd 40 weken zwanger was toch. Vind het wel een beetje overdreven.