Baby 16 weken gaat van 5 naar 4 flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door M89, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hoi dames,

Mijn onzekere-mama-hormonen komen even de kop op steken dus ik ben e benieuwd naar jullie meningen:

Mijn zoontje is nu ruim 16 weken en ik schat dat hij ruim 6,5 kilo weegt. Tot vorige week dronk hij 5 flessen van 180/6, maar voor zijn laatste fles van 23u kregen we hem steeds moeilijker wakker.

We hebben hem sinds deze week dus maar laten slapen en gewacht tot hij zelf wakker zou worden, met de verwachting dat hij dan wel weer voor een nachtvoeding zou komen. Maar hij sliep gewoon door tot de volgende ochtend 7u! Heerlijk natuurlijk :D

Maar nu drinkt hij dus wel ineens 20% minder dan dat hij eerder deed, is dat niet slecht? Is hij niet nog te jong om al naar 4 flessen te gaan?

Zijn flessen ophogen zodat hij dezelfde hoeveelheid voeding krijgt leek me niet zo'n goed idee omdat het me dan een veel te grote plens melk ik één keer lijkt. En wakker maken terwijl hij eigenlijk gewoon lekker door kan slapen tot de volgende ochtend vind ik zielig. Zou hij gewoon met minder voeding toe kunnen?

Hij is gewoon een happy baby, slaapt goed, goede volle luiers, laat overdag netjes 4u tussen zijn voedingen dus ik denk dat er eigenlijk niks aan de hand is en zolang mijn zoontje blij is ik niet moet zeuren, maar toch even benieuwd naar jullie meningen;)

2. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Mijn zoontje ging ook met 4 maanden naar 4 flessen, echter om een andere reden. Na zijn 4e fles, die hij toen rond 18 uur kreeg, begon hij 1,5 uur later al te huilen voor de volgende fles, die hij binnen no time op druk.
    Toen naar 4 flessen gegaan. Waarvan eerst 2 x 180+6 en 2x 210+7.
    Later naar 4 x 210+7. Hij had dit nodig. Was toen ook een stevig mannetje. Nu gaat het babyvet er al aardig vanaf.
    Kijk naar je kind, en niet zo zeer naar alle regeltjes!

3. Mijn zoontje is nu 17 weken en drinkt al een week of 3 maar 4 flessen van 180/6. Hij krijgt zijn laatste fles rond half 10 en zijn eerste vaak rond half 8, 8 uur.
    Hij is van de week goedgekeurd door het consultatiebureau en ze zei alleen maar dat hij vroeg was met 4 flessen. Wij mochten daardoor ook al met een fruithapje gaan beginnen. Ik geef hem in zijn laatste fles nu 3 schepjes rijstebloem. En ga van de week zijn eerste fruithapje geven. Verder gewoon doen wat goed voelt en waar de kleine blij van wordt. De kleine geeft zelf wel aan wat hij wil.:)

Toen de kraamzorg zei dat ik niet zo op de regeltjes moest letten en gewoon doen wat goed voelt heb ik zoveel rust gekregen! Bijna geen zorgen meer daardoor.

4. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Geen zorgen maken en gewoon je kleine lieverd volgen. Hier een mannetje wat al met 8 weken oud naar de 4 flessen ging. Dus gewoon zo proberen en merk je dat hij meer honger krijgt, dan kun je de flessen gewoon ophogen.

5. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Thnx meiden, hij doet het goed op die vier flessen dus ik moet me inderdaad niet laten leiden door de regeltjes. Tevreden baby tevreden mama:D

Deel Deze Pagina