is het redelijk dat ik pissed off ben?

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Nou lang verhaal. Man heeft januari 2011 een horloge van ons gehad, van het merk Diesel. Deze heeft die voor zijn verjaardag van onze zoon en mij gehad toch een goede 100,- , Nou een maand of 2/3 geleden komt hij thuis en zegt kijk nou eens, de secondewijzer ligt los die schoof los door de kast van het horloge heen. Mijn man doet zittend werk op kantoor is linkshandig draagt daardoor zijn horloge rechts, daardoor heeft het horloge niets te lijden.
    Wij terug naar de juwelier, 30 km verderop. komen daar, ja kom volgende week maar terug dit was op zaterdag en we moesten vrijdag terug komen. nou dat ging niet a heb dan geen auto. ten tweede kregen we de mededeling dat de kosten voor eigen rekening zouden komen. ik zo wat de garantie, nee dat geldt niet op de secondewijzer alleen op het uurwerk. ik zo en dit is dat dan niet het uurwerk, nee dat was het niet.

Ik was behoorlijk pissed en heb gezegd ik neem het horloge mee en neem contact op met diesel nederland, dat heb ik vervolgens gedaan, werd doorverwezen naar fossil nederland contact mee gehad deze waren stom verbaasd en ook over hoe we behandeld waren bij de juwelier, geen gedag gezegd en heel kortaf echt niet netjes. Zij hebben contact opgenomen met de juwelier en gezegd van los het op dit hoorde volgens hun zeker bij het uurwerk en ook binnen de garantie.
    we mochten het horloge terugbrengen, wij dat gedaan (keer 2 op en neer ) toen kregen we te horen dat we een paar dagen later konden halen maar het horloge was niet meer waterdicht. dus nee ga ik niet mee akkoord, horloge hoort gewoon weer in de aangekochte staat terug te keren was gezegd door fossil. dus ja dan wordt het toch 4 weken wachten. Oke van de week werden we gebeld en het horloge lag klaar.
    Dus vanmorgen (keer 3 ) horloge gehaald. Nou weer geen boe of bah gezegd tegen ons, zo kortaf echt bij het vreselijk onbeschofte af. helemaal niet van dit hebben we gedaan, we zagen dat er een bandje aan zat dus dachten nog wat netjes. We lopen buiten en zeiden tegen elkaar er klopt iets niet de manier van doen en handelen van hun maar ook ons beiden onderbuikgevoel. dus man zegt volgens mij is het een nieuw horloge, ik zo ja want ook de kleur van de band is zeker niet hetzelfde als de vorige, maar goed ze hadden er geen neiuwe aan hoeven zetten, in de auto het horloge bekeken en ja het was een nieuwe.
    Dus ik was even bij mijn schoonouders, en man belt zwaar over de pis, het is gvd een totaal ander horloge. hij heeft de foto's die we gemaakt hebben erbij gezocht en het type nummer kwam totaal niet overeen, maar vervolgens valt zijn blik op iets anders, waar mevrouw in de winkel haar hand overheen had. Hij had een horloge met dag en datum aanduiding en degen die hij terug heeft gekregen is er 1 met alleen dag aanduiding (man gebruikt de datumaanduiding voor werk en wil dit graag op zijn horloge hier kiest hij ze op uit) Nou je snapt het al man is pislink en heeft gelijk weer contact gezocht met fossil. en deze vervolgens met de juwelier, ja dit was een nieuw model, nou helemaal niet dus, deze is zelfs verouderd en gaat eruit(is nu overal in de aanbieding is ook 30 euro goedkoper dan die die had ) de juwelier zei hij mag wel terug komen en kijken hoe we het oplossen, maar hij mag wel een waardebon of een nieuw horloge uitzoeken. pfff ik kook werkelijk waar van woede en zoals jullie begrijpen we gaan zo voor de 4e keer heen en weer rijden. En ik kan nu vertellen dit is tevens de allerlaatste keer, ze zien ons er nooit meer terug.
    Aan de ene kant ze proberen het op te lossen, maar het gaat nu niet meer om het horloge maar om het principe waarom niet eerlijk zijn, waarom dingen achter houden?
    Bah ben heel boos.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh ik zou ze erbij zeggen dat je meteen een stukje in de krant laat vermelden over hun zaak... en ze boycot op internet.... daar zijn ze allergisch voor...

echt waardeloos... een juwelier kan dat makkelijk vervangen in orginele staat en anders hoor je je klant een nieuwe EN dezelfde aan te bieden... als dat niet mogelijk is in goed overleg wat anders verzinnen SAMEN....

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Nou ik zou ook boos zijn! Dit is gewoon achterbaks! Bah!
    Ik hoop dat het nu ECHT word opgelost voor julie!

4. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Phoe jeetje wat een super slechte service! Ik vind het helemaal terug dat je pissed off bent!! Zou geloof ik ook niet meer netjes kunnen blijven in die winkel (niet dat je daar iets mee op schiet). Als je het niet naar tevredenheid kunt oplossen, zou ik zeggen dat je er werk van gaat maken d.m.v. je rechtsbijstandverzekering, Kassa of de Consumentenbond. Krijgen ze vaak toch wat bibbers van!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zou ook flink pissig zijn en hem voor 5 cent meegeven, wat een oetlul van een juwelier

Ik zou mn geld terugeisen en ergens anders een horloge kopen
    Dreigen met een stuk in de krant zetten of rechtsbijstand! Wat denkt hij wel niet. Voor een juwelier wil die €100 euro wat dat horloge kostte toch niks zeggen, en je hebt zelfs garantie via fossil ipv hem, wat een krent, bah

6. SeaShell

Geef hem zoals hierboven al is gezegd op bij kassa voor de koude douche haha

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, ik zou hier ook woest van worden! Wat een vreselijke winkel, zeg! Kan echt niet...
    Ik zou inderdaad even vermelden dat je je uiterste best gaat doen voor zoveel mogelijk negatieve publiciteit en mond-tot-mond reclame als dit niet netjes wordt opgelost nu. Al is die oplossing desnoods maar dat je gewoon je geld terugkrijgt zodat je bij een GOEDE winkel een nieuw horloge kunt gaan kopen....

Succes!

8. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik zou geld terug eisen....

9. marilouise

Het ergste wat ik vindt is dat het bij een juwelier is die heel goed aangeschreven staat in de regio en waar we ook al jaaaaren komen ik al met mijn ouders maar ook mijn opa en oma, en nooit problemen, maar dit slaat echt alles, we gaan nu op weg daar naartoe houd jullie op de hoogte.

10. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Nou ja.... Service kent die winkel dus niet.

Als ze nou gewoon zouden zeggen dat t niet te maken is en dat je een nieuwe/vergelijkbare krijgt.

Ik zou even 2 dingen doen, horloge niet gebruiken, aangetekende brief naar juwelier en een kopie naar Fossil/Diesel met je verhaal er in.
    Ook aangeven dat je indien nodig je rechtsbijstand verzekering inschakeld (ook al heb je die niet), en ook niet te beroerd bent om naar de contumentenbond of kassa te stappen.

Ook zou ik even bellen met Fossil, zij waren wel normaal in communicatie. Zou daar even aangeven dat je een klachtenbrief schrijft over die juwelier, waar zij mee samen werken. En dat je t jammer vind dat zij samenwerken met een bedrijf dat hun naam te grabbel gooit. Zij zullen dan echt wel kijken wat ze voor je kunnen doen, al is het alleen maar om ook hun naam te beschermen!

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik zou ook het horloge terugbrengen en geen ander alternatief accepteren dan het volledige aankoopbedrag terug. Kom op zeg, dit is toch gewoon van de zotte!!

En anders gewoon nogmaals met Fossil bellen, wellicht kunnen jullie met hen tot een oplossing komen...

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Geld terug eissen en aanmelden voor een koude douche!

13. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Vooral dat onbeschofte gedrag van winkeliers tegenover hun klanten, kan ik me ook zwaar aan ergeren. Heb zoiets ook weleens meegemaakt.

Ja zou ook boos worden en na de 2 keer had ik mn geld terug ge eist, dus ik vind het nog aardig knap dat jullie nu voor de 4e (!) keer terug gaan. Dit is niet normaal hoor.

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou mijn geld terug willen en bij een andere juwelier een nieuwe kopen!

15. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

en? al nieuws?

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb mijn horloge een keer laten repareren. Ik moest toen extra betalen om 'm weer waterdicht terug te krijgen en het duurde ook langer, maar goed, het kon dus wel. raar dat zij zeggen dat het niet kan.

Heb je het horloge of je geld terug?

17. marilouise

we zijn terug geweest. En hebben een gesprek met de eigenaar van die toko gehad. Hij wilde ons overbluffen want hij had foto's van het horloge gemaakt ja zegt manlief ik ook en liet zo de foto's zien. ow ja 1000 x excuses en heel veel gezeik, toen wilde hij gelijk geld terug geven, maar manlief had zijn zinnen gezet op een ander horloge die heeft hij gekregen ook. tevens met volledige garantie. Maar moet heel eerlijk zeggen hij was er niet blij mee, maar zo rouwig was hij er niet om. Het was voor ons de laatste x dat we daar geweest zijn. zelfs de dag en datum werd niet even ingesteld op het nieuwe horloge.

gelukkig is dit opgelost dit horloge was 40 euro minder waard dan de vorige die hij had.

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit had ik niet geaccepteerd, je kon je geld terug krijgen. Leuk dat hij volledige garantie heeft gekregen maar dat is bij deze zaak niks waard. Begrijp echt niet waarom hij dit heeft gekozen.

19. SeaShell

Ik had idd ook het volledige bedrag teruggepakt en bij een andere fatsoenlijke juwelier een nieuw horloge uitgezocht

Stel deze gaat ook kapot dan ben je weer de sjaak bij die juwelier

20. SeaShell

En je hebt nu een horloge wat €40 goedkoper is dan die je had? Had je dan niet op z'n minst €40 terug moeten krijgen van de juwelier?

Deel Deze Pagina