Hoe lang ben ik nu zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Cleo, 26 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Met 5,5 week heb ik een miskraam gehad. De afscheiding begon op vrijdag 23 december en heeft 2,5 dag geduurd. Ik ben bij de gynaecoloog geweest voor een echo en bloedonderzoek. Ik had geen hcg meer in mijn bloed. Zij gaf aan dat ik na 2 a 3 weken wel weer zou menstrueren (vandaag 3 weken geleden). Gisteren heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze was positief. Hoe lang ben ik nu zwanger?

    groet,
    Cleo
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Cleo,

    je kunt de eerste dag van het bloedverlies, dat is voor jou dus 23 december, gebruiken als eerste dag van je laatste menstruatie. Je bent dan nu 4 weken en 6 dagen zwanger. Ik ga er hierbij vanuit dat je een regelmatige cyclus van 28 dagen had .

    Mirjam
     
  3. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Hoi Mirjam,
    Ik dacht dat je moest rekenen vanaf de werkelijke miskraam. Bij mij was dat 26 december. Bij mij is het bloedverlies (heel weinig) begonnen op 24 december. Voor mij dan 4 weken en 5 dagen i.p.v. 4 weken en 3 dagen?
    Gina
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Gina,

    het is een beetje lastig om te zeggen hoe lang je nu precies zwanger bent, als het inderdaad alleen om afscheiding ging de 23e en nog geen bloedverlies dan kun je beter 24 december nemen.
    Je zult toch een termijnecho krijgen als je ongeveer 10-12 weken zwanger bent, dan weet je het precies.

    Mirjam
     
  5. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Dank je wel voor je antwoord.
    Gina
     
  6. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Beste Mirjam,

    Dank je wel voor je antwoord! Voor meer zekerheid zal ik de termijnecho af moeten wachten, maar het is wel prettig om een beetje een indicatie te hebben!

    groetjes,
    Cleo
     

Deel Deze Pagina