Hey Meiden, Weet er iemand of het nadelig kan zijn wanneer je een te korte cyclus hebt? Ik ben nadat ik gestopt ben met de pil in oktober eigenlijk direct met een regelmatige cyclus begonnen. De eerste 3 maanden waren 29, 27, 28 Daarna zijn we per 1 januari echt gaan klussen (de eerste maanden deden we het ook zonder voorbehoedsmiddelen maar we hadden afgesproken om ons nog niet te focussen op zwanger worden omdat mijn lichaam eerst de kans moest hebben om te ontpillen) mijn cyclussen zijn de laatste rondes 30, 24, 27, 26 Nu is mijn cyclus deze ronde 22 of 23 dagen Ik vraag me nu af of dit niet te kort is? Ik temperatuur en ik gebruik ovulatie testen, ik heb wel gewoon een eisprong! Liefs Annemieke
He meid, Ik heb ook geen lange cyclus (zie onderschrift), maar dat kan geen kwaad. Je schrijft dat je in ieder geval wel een eisprong hebt. Het is goed om even na te gaan wanneer je je eitje hebt, en aan de hand daarvan naar de lengte van je LF (lutheale fase, tijd tussen eisprong en NOD) te kijken. Als je LF 9/10 dagen of langer is, is er in ieder geval niets aan de hand hoor! Liefs en succes met zwanger worden!
Dank je voor je antwoord, ik zie dat jij vandaag mag testen, wat spannend? Heb je al een test gedaan? en is de uitslag positief? Liefs Annemieke
hoi hoi ik heb van af de dag dat ik gestopt met met de pil altijd een regelmatige minstruatie maar altijd wel kort 21/23 ben daar toen ook mee naard e huisarts gegaan omdat ik dacht dat het niet goed was en mij heeft de huis arts toen vetteld dat zo lang je maar niet onder de 20 komt is er niks aan de hand veeel succes x femke
Hoi meid, als je bij mij kijkt heb ik ook een paar keer een korte cyclus gehad, maar de ovulatietesten gaven positief aan, dus het lijkt me niet erg... Succes met zwanger worden! Liefs
Hey, Ik heb na het stoppen met de pil een cyclus van 26 dagen en 23 dagen gehad. Ik zit nu in de 3e ronde. Ik heb mijn laatste ongi op 21 april gehad dus zou rond de 16/17e mijn nod moeten hebben. Althans dat denk ik.. ga uit van het gemiddelde van die twee dus 25 dagen. Nu heb ik al een paar dagen last van krampjes in mijn buik en onderrug. Gister voelde ik het zelfs in mijn bovenbenen. En vandaag heb ik erg veel last in mijn onderrug. Drie dagen geleden had ik veel witte afscheiding, maar dat heb ik nu minder. Zoals de pijn nu voelt lijkt het alsof ik vandaag of morgen ongi wordt, maar daar is het toch veels te vroeg voor? Ik zit nu op dag 20 van mijn cyclus. Of zou mijn cyclus weer korter worden? Hoop van niet.. Heb verder geen last van m'n borsten. Maar ja ieder persoon is anders.
Ik had gisteren al getest (kon niet meer wachten ) en toen was ie negatief. Maar ik hou nog even moed, want ik ben nog niet ongesteld Liefs, MC
Bedankt weer voor jullie reacties, femke, wat fijn om te lezen dat een cyclus boven de 20 dagen niets verontrustens is, ik vind het erg fijn dat ik een kort cyclus heb, want hoe meer kansen hoe beter maar ik was bang dat te kort ook nadelig kon zijn MC, wat jammer dat je negatief getest hebt, maar geen bloed geeft moed zeggen ze he Liefs Annemieke
Thanks Annemieke. Gaat helemaal goedkomen met jou hoor, korte cycli zijn heerlijk, gaat 't lekker snel Succes!
Wat wil je precies weten, Nel? Je kan wel een ongesteldgevoel hebben, maar zolang het er niet is, is het goed toch? Volgens een ander topic zijn er ook genoeg bewijzen dat je met een ongesteldheidsgevoel nog steeds zwanger kan zijn. Je cyclus is iig niet te kort of zo (zelfs langer dan die van mij)!
Ik zou er alles voor over hebben gehad om een 'korte' cyclus te hebben, maar ja, mijn cyclussen hadden uitschieters van 136 dagen. Dus beter te kort dan te lang
Hey Charlotte, Bedankt voor je reactie. Ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben ofzo, maar er werd laatst in een topic verteld dat ik misschien geen eisprong zou hebben met een cyclus van 26 en 23 dagen en daar was ik bang voor. Maar toen hoorde ik dat dat pas bij een cyclus is van onder de 21 dagen. Aangezien mijn cyclus na het stoppen van de pil korter is geworden en ik op dag 20 (nu dus) pijn heb wat op ongi pijn lijkt, ben ik een beetje bang dat mijn cyclus steeds korter wordt.. Daar ging het mij meer om. Maar ik wacht het nog af en mocht het idd zo zijn dan ga ik naar de ha.
@ Nel De 16e/17e klopt wel wat je zegt. Nog even afwachten dan meid... Het blijft natuurlijk spannend Als je een keer een cyclus van 23 dagen hebt is niet zo erg. Als je idd maar niet onder de 20 komt. Bij mij verschilt het ook nog wel eens een keer. Liefs
Ja precies. Het zal ook wel met de ontpilling te maken hebben, deze onregelmatige cyclus. Dus eigenlijk moet ik blij zijn met een korte cylus. Ik probeer me er niet zoveel mee bezig te houden, maar net zoals nu heb ik zoveel pijn in mijn onderrug dat je je steeds dingen gaat afvragen.
Gaat helemaal goedkomen meid! En je cyclus is echt niet te kort, maak je geen zorgen. Ongipijn kan helaas al vroeg beginnen. Bij mij is het een paar dagen geleden ook al begonnen, maar het is toch net een beetje anders.. Nog even afwachten.. (vervelend he )
Inderdaad vervelend, maar we kunnen niks anders doen dan afwachten.. ik zie aan jouw banner dat je 2 dagen overtijd bent? spannend! Heb je al een testje gedaan of nog niet? Hoe voel jij je nu dan? Ergens last van?
@ Nel: Ik heb zo onwijs veel kwaaltjes en veel teveel hoop dat het wel raak is.. Dus hoop echt niet dat mijn lichaam me voor de gek aan het houden is! Vanmorgen nog getest, helaas negatief... Dus maar weer afwachten! Mijn LF is nog nooit langer dan 12 dagen geweest..!
Ook hier eerste cyclus gehad; en het waren maar 21 dagen! Het is duidelijk dat ik mijn lichaam nog niet ken.. hihihi had op alles op 29 dagen gezet daar ik echt niet verwachte korte cyclus te hebben.. maar goed, gister dus toch echt ongi geworden. Fijn om hier te mogen lezen dat het gelukkig geen kwaad kan.. en ik moet natuurlijk nog maar afwachten of mijn cyclus zo blijft.. Heel veel succes met zwanger worden in elk geval allemaal! xx
Wees gerust hoor meis! Mijn buuf heeft een cyclus van 19 dagen, en die was zelfs de 1e keer meteen zwanger!