is het "slecht"....

Discussie in 'Voeding' gestart door meelezer, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#21 MMarianne, 27 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2014

Ah zo, maar volgens mij eet iedereen het toch zo...en waarom zou je d'r een los stukje kale pasta moeten geven, dat is volgens mij bij rapley om ze te laten kennis maken met eten maar neem aan dat je dochtertje met 14 maanden al een tijdje gewoon met de pot mee eet?!
    Dan gaat het dus alleen om gekookte aardappelen met groente, wat geprakt wordt...dat wordt hier ook overwegend geprakt en hij eet nu zelfstandig met vork/lepel maar met 14 maanden at ie nog met z'n handjes, voerde ik 'm of moest ik de lepel/vork met eten aangeven.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Alleen van aardappels en groenten maken we een prakje, wat ik zelf vaak ook nog liever eet als een hapje aardappel en een hapje wortel. De rest eet hij gewoon normaal.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.813
    113
    Nou serieus, ik heb op een bruiloft weleens een tafelgenoot van middelbare leeftijd gehad, die de verschillende mezze op zijn bord door elkaar ging prakken en zo eten, en het nog lekker vond ook :D

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hee, dat ga ik ook eens proberen...nieuwe culinaire trend...:D

5. adi

adi Niet meer actief

Hahaha ik zie het al voor me, en dan bloedserieus een schaaltje dipsaus over heen gooit om zijn prakje smeuïg te maken :)

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Tja, en zo heeft een ieder zijn/haar eetgewoontes... ik hoop dat mijn dochter niet die van mij geerfd heeft. Want dan zal ik heel lang aan tafrl zitten. Wel gaat alles dan via de rapley methode al eet ik inmiddels wel met bestek ;)

Ik eet alles apart, eerst aardappelen, groente en als laatste het vlees. . ( ja, en bij de macaroni vis ik eerst het gehakt eruit, dan de paprika, dan de overige groentes, dan de champignons en als laatste eet ik mijn pasta met de inmiddels kale saus. Hmmm......

Ik zou gewoon lekker met de handjes laten eten en me om eetmanieren nog niet druk maken

7. meelezer

meelezer Niet meer actief

Gaan we de aardappelen toch maar in stukjes doen.... Ik heb er nooit bij stilgestaan tot de cb-arts zei dat ze toch echt stukjes moest eten. Ja euh..... DUH!!! Ze eet al voor zover mogelijk met 6 mnd met de pot mee (niet gekruid, zonder zout). Macaroni hak/snij ik nog een beetje fijn. Ze heeft nog maar 6 tandjes.

Wat voor soort bestek hebben jullie???

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom snij je de macaroni nog fijn?? Als die gewoon gekookt is krijgt ze die met 6 tandjes ook wel kapot.
    Ik gaf met 8-9 mnd ook gewoon penne of fusili met 2 of 4 tandjes, geen enkel probleem!

Maar goed dat je het gewoon eens gaat proberen...
    Kan prima toch!

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ze eet toch alleen aardappels met groente geprakt, zie dat niet echt als eetprobleem maargoed....hier kinderbestek maar als vork een gebaksvorkje, prikt ff makkelijker dan zo'n bot kindervorkje.

10. meelezer

Meer uit gewoonte denk ik. Misschien "bang" of "uit voorzorg" om te voorkomen dat ze het niet wegkrijgt. Misschien te voorzichtig gehandeld haha! Goed dat je het vraagt hoor, stond er tot ik het typte echt totaal niet bij stil dat ik het deed.

@MMarianne, bedankt :)

11. 2jees

2jees Niet meer actief

ik eet ook aardappels en groente lekker met jus geprakt hoor! en mn dochters ook. de oudste wil nu bepaalde dingen soms los, prima. De jongste wilde eerst totaal niet eten en gaf ik dan rapley groente, ook prima. Maar sinds ze de aardappels wel lust en begon te knoeien met rapley, prak ik en 'schuif' het heerlijk naar binnen. Eet ze tenminste een goeie portie ;)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier eten ze aardappels met groente het liefst geprakt. Wij beide ook dus dat is prima hier.
    Voor de rest wordt er hier niet geprakt. Spaghetti hooguit wat fijner gesneden maar dat eten we bijna nooit. Jongste lust net als papa geen pasta dus die eten couscous met tomatensaus en dat gaat er bij haar als een trein naar binnen.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Ipv spaghetti eten wij trouwens spaghettini hoef je ook niet te snijden ;)

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.813
    113
    macaroni elleboogjes zijn al super klein.
    penne passen mooi in een babyhandje en kunnen ze o zo stoer zelluf eten :) lange spaghettislierten zijn ook dikke pret, maar niet perse de meest efficiënte manier van eten voor een baby.

eerst at ze gewoon van een kleiner lepeltje (slag groter dan theelepeltje) als wij voor haar bestek gebruikten, soms een plastic lepel, maar veel van die babylepeltjes hebben een blad van niks of zijn veel te dik. Nu ze zelf graag met bestek in de weer is heeft ze een Nijntje bestekset - dikke plastic steel en rvs "blad" van heel redelijk formaat, vork met afgeronde puntjes waar een stuk groente prima aan blijft zitten.

15. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet mijn eigen eten ook altijd geprakt. Vind het heerlijk! Dan heb ik het over aardappels en de groente. Vlees prak ik niet, en ook pasta niet. Voor mijn dochter (10 maanden) prak ik haar Hollandse pot ook. Paste niet, maar dat is ook niet nodig,

16. meelezer

Iemand gaf een tip om een gebaksvorkje te proberen met een stukje aardppwl. Verbazingwekkend hoe kids dat snel oppakken! Ik prees haar (tikkie geholpen) en ze glunderde gewoon :D mooi :D ik lig nog te smilen op moment van typen...:)

Deel Deze Pagina