Ik vind het ook niet te snel hoor. De hond van mijn ouders ging op woensdag dood en mijn arme vader was er helemaal kapot van en hij liep gewoon alleen in het bos om naar de andere spelende honden te kijken.. Op zaterdag was er een nieuwe pup! Wat overigens wel raar was, was dat op de eerste factuur van de dierenarts (controle/enting van de pup) ook de kosten stonden voor het afleggen e.d. van de hond die overleden was. Beetje nare bijsmaak..
Nee vind het niet te snel, ik zou wellicht hetzelfde doen. En hele goede vrienden deden ook redelijk snel een nieuwe pup nemen. Ik zou mijn schoonouders ook een nieuwe hond gunnen, zij zitten met hetzelfde probleem, zo stil in huis. Maar vanwege lichamelijke en financieele problemen gaat dat niet. Spannend hoor, een nieuwe pup. Zo schatig als ze klein zijn. Dus, heel veel plezier met kijken!
Nee als jullie dat fijn vinden dan is het niet te snel! Gaat erom hoe jullie erover denken.. Vorige was een Engelse staff toch? Of zit ik helemaal fout? Wordt de nieuwe weer een staff?
Voor jullie gevoel moet het goed voelen om weer een nieuwe hondje in huis te halen Hebben mijn ouders vroeger ook een keer zo gedaan, en dat hielp ons als kinderen ontzettend goed om het verdriet een plaatsje te geven 2 dagen na het laten inslapen van onze hond toen, hing er een hele mooie foto van onze hond en ik geloof nog geen week erna hadden we ook een nieuw pupje in huis!
Ik vind het ook niet te snel. Mijn ouders hebben ook altijd honden gehad (en nu dus ook weer). Toen hun vorige hond dood ging, waren ze allebei ontroostbaar. Ze vonden het direct al stil in huis. Misten de wandelingen. Een dag later zijn ze al naar een nieuwe hond wezen kijken en hebben deze meteen meegenomen.
Tja, voor heel veel (huisdier-vrije) mensen zal dit overkomen als "uit het oog, uit het hart", maar wij hondenbezitters weten als geen ander hoe leeg het huis is, als daar geen hond meer in rond loopt. Ik zou waarschijnlijk ook heel snel een andere hond in huis hebben, want thuis komen in een huis waar niemand op me wacht............nee, dat nooit van me leven!!! Dus ik snap je heel goed en vind het absoluut niet raar!!!
Hoi Saartje. Ik vindt het ook zeker niet te snel. Ik kan mijn eigen heel goed voorstellen dat je het stil vindt in huis. Wij hebben zelf ook een hond, en ik zal het vreselijk vinden als zij er niet meer zou zijn. Ik denk zelfs dat ik precies hetzelfde zou doen, een hond is gewoon heel erg gezellig en er is altijd iemand blij als je thuis komt Wij hebben een labrador dus een echte goedzak. Weet je wat het is, jullie hond heeft een zeer goed leven bij jullie gehad, maar helaas moet je er ook een keer afscheid van nemen. En je moet gewoon doen wat jij het pretigste vindt. Dus lekker een nieuw hondje nemen. Jullie andere hondje had toch een heel ander karakter als het hondje die je nu krijgt.
Ik vind het ook niet te snel en sowieso denk ik dat het voor iedereen anders is. Als jullie er een goed gevoel bij hebben om die pup te halen, moeten jullie dat zeker doen.
De vorige was een Amerikaanse Stafford. Nee we wilden zeker niet voor het zelfde ras gaan, dan ga je alleen maar dingen vergelijken. We hebben sinds vandaag een Bordeauxdog.
Super bedankt voor jullie lieve reacties. Doet me fijn om te lezen. We zijn vanmorgen gaan kijken bij de pups, er waren er nog 2. Beide 11 weken oud. En natuurlijk beide super lief. We hebben onze keuze gemaakt en zijn voor Missie gegaan. Ze is ontzettend lief. We hebben haar bij een kennel gehaald en ze is in het bezit van een hele mooie stamboom. We hopen lang van haar te mogen genieten. Ik zal vanavond even een foto van haar plaatsen.
Hierbij een foto van Missie, ze is net onder de eetstoel van de jongste gaan liggen. Bekijk bijlage 127263
Dat gaan we zeker doen. En onze boef zullen we never nooit meer vergeten. Haar urn staat op de plek waar ze altijd lag. Daar staat een grote canvas foto van haar.
Wat een super mooi hondje!! Snap wel dat je voor ander ras bent gegaan idd! Succes en heel veel geluk met haar!
Is niet te snel hoor meid toen de hond van mijn ouders ziek was wisten we ook dat hij zou overlijden hij had hd en had veel pijn de midicatie hielp alleen niet voor lang en dat wisten we we zijn toen ook gaan kijken voor een pup toen we gebeld de week voor we de nieuwe pup konden halen is de oude hond overleden alsof hij dacht nu is het goed we zijn met enorm gemengde gevoelens de pup op gaan halen maar moet zeggen dat de pup een hoop pijn heeft weg genomen elke keer als we langs de lege mand lipen was verschrikkelijk, en toen de pup er was dacht je er ook wel aan maar als er dan een speels wurmpie naar je toe kwam verlichte het wel we zullen de oude hond nog steeds niet vergeten voor ieder zal het anders zijn hoor maar je weet zelf het beste hoe je er zelf voor staat succes en sterkte met het verlies
Smelt ...... wat een snoepie zeg (die wil ik ook). Heel veel geluk met jullie nieuwe viervoeter. Jullie Boef zal vast over haar waken.