Is het verkeerd dat mijn baby s'nachts poept?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

hey missyZuilen,

Toevallig net begonnen met nutrix in de fles? Sindsdien heeft mijn meisje ook opeens poepluiers 's nachts, misschien heeft dat er mee te maken.

Mijn meisje slaapt trouwens ook in een dik slaapzakje met mouwtjes. Overdag laat ik gewoon haar (soepele) kleertjes aan, zonder zokjes en 's nachts een pyama. Ze voelt altijd goed op tempratuur!

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha idd een kurkje er in doen van 19 uur tot 7 uur ;) zo kan je het ritme wel afdwingen ;) alleen geeft het veel rotzooi als het kurkje er 's ochtends uit moet... :)

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn zoontje gaat gewoon met kleertjes in de slaapzak overdag (nou ik trek zijn broek wel uit, maar voor de rest niet)

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Snoozie, ja toevallig sinds paar dagen 1 voedingsschepje Nutrix in elke fles op advies vd HA.
    Want hij had niet meer echt genoeg aan de flessen, maar mag nog geen bijvoeding vanwege gevoelige darmen..
    Nutrix heeft hij verder geen last van, alleen poept dus wel meer.
    Maar toen hij net geboren was, heeft hij ook weken elke nacht gepoept en opeens was t weer over..

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @Natasja en Snoozie, wel dekentje erover?
    Mijn zoontje heeft alleen dekentje over zijn onderbeentjes heen...

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Niet moeilijk, hoor, je zet hem gewoon op de wc-pot en dan de kurk eruit. Kan 'ie gelijk aan z'n zindelijkheidstraining beginnen, hihihi.

7. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ja, ik heb een katoenen dekentje dubbel gevouwen en dan nog een lakentje. Ik maak op tot aan de oksels, maar was hier, ook na het inbakeren, ook wel even naar opzoek wat nou het beste was.
    Kamertje is hier altijd vrij fris, dus lekker dekentje, lakentje, slaapzakje, pjama/kleertjes (als het een stug broekje of majootje of legging is, doe ik die wel uit)

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ok bedankt Snoozie!
    Zo ga ik t nu ook doen.. Kijken of hij dan wel wat warmer aanvoelt als hij wakker word.
    Ja spijkerbroekje ofzo deed ik ook altijd uit voor hij in de slaapzak ging.
    Maar joggingbroekje liet ik aan..

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva poept over het algemeen altijd rond 5 uur :).

Ze slaapt in een winterslaapzak met haar kleertjes van die dag, broekje trek ik wel uit. 's Nachts krijgt ze wel een pyjamabroekje aan.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik geen dekens trouwens.

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik alleen bij zijn voetjes, omdat hij daar altijd wild mee is en zo liggen die strakker.

12. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    :) Leuk om te lezen dat Eva een redelijk vaste 'poeptijd' heeft... Bas poept altijd net iets voor negenen 's morgens, je kunt er de klok op gelijk zetten! Na zijn eerste fles gaat ie altijd nog even slapen, een poosje later hoor ik dan een hoop gebrabbel... En jawel, dan is het stipt negen uur! :)

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Nou ben ik even nieuwschierig hoor? maar wat gebruik je dan op zijn bedje? Want wij gebruiken een dekbedje en als je dat tegen zomige mensen zegt dan krijg je een reactie alsof je een moord pleegt of zo.

En missyzuilen, laat je schoonma maar lullen. Ik weet niet wat erger is.
    zo`n schoonmoeder, de opmerking? Of zo`n ma van wie je vroeger niet poepen mag? :) :p Ach, als ze maar lief is.
    Onze Maik heeft zoms in de ochtend een luier dat ik echt hem verschoon voor dat ik zou gaan eten. Wallllmmmeeeen! :oops: (doe ik zowiezo hoor hem eerst verschonen en eten geven ;) maar heb een slappe maag s`ochtends)
    Aangezien wij geen verwarming hebben op de slaapkamers heeft maik een gevoerde slaapzak,zonder mouwen trouwens. Een dekbed en een wollen deken over snachts. En dan laat ik hem lekker een dikke, los zittende trui aanhouden en een pjama broekje en verder geen kleren afgezien van zijn romper dan.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook vaak een vaste tijd van poepen, maar dat veranderde wel om de paar weken.
    Soms ergens overdag, en ook een paar weken aan het eind van de nacht. Gaat vanzelf wel over. Alleen onze kleine werd er niet wakker van..

C sliep vanaf 4 maanden in een mouwloze slaapzak, hij houd zijn shirt aan, en zijn broek gaat uit.
    En dan nog 2 (dunne) dekens en een lakentje erover tot zijn middel

15. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Wij hebben tegen Isa gezegd dat ze alleen op dinsdag en donderdag moet poepen. Haar oma's passen dan op namelijk. En verdomd ze doet het nog ook! Gelijk 2 poepluiers, hatseflats!

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Mijn zootnej is bijna 15 maanden, hier ook een redelijke vaste tijd van poepen (gelukkig meestal niet meer 's nachts tegenwoordig) maar hij heeft helaas iets nieuws ontdekt: poepen in bad! Hoe krijg ik hem dit nu weer afgeleerd? Moet steeds alles eruit scheppen, bad schoonmaken, wat een gedoe. Ik wordt dan boos, zit meneer me daar vrolijk te kijken. Ik ga vaak met hem in bad maar dat durf ik nu amper meer , getsie!

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    het is denk ik gewoon een gewoonte, als wij elke dag om het zelfde uur naar de wc gaan. dan moet je de dag erna meestal weer rond dat uur... het kan geen kwaad. jamie poept altijd sochtends. krijgt zijn laatste fles rond 10 uur en dan sochtends rond 6 a 7 uur weer een fles. (gaat daarna weer meteen slapen) en 2 uur later word hij wakker en zit zijn broek vol. het is gewoon zijn ritme.
    als je echt wilt dat hij gewoon overdag poept zou ik even overleggen met het cb wat je het beste kan doen.

18. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Poept jou schoonmoeder ook elke dag op vaste tijdstippen? Zoniet dan zou ik haar even doorsturen voor een inwendig onderzoek.

Hier ook een nachtpoeper. Misschien heeft ie kouwe billen 's nachts. Maak me er eigenlijk geen zorgen over.

Deel Deze Pagina