Ik ben nu 28 weken zwanger en moet nog 6 weken werken totdat mijn verlof in gaat. Ben alleen op werk telkens zo moe en verlang dan zo naar een middagdutje of gewoon even een relaxmomentje. Hebben meerdere hier last van en wat doen jullie hier aan? Gewoon doorzetten of aangeven bij de manager om kortere werkdagen te maken?
Maak je ook al gebruik van de mogelijkheid om een uur extra pauze te nemen per dag (arbo-wetgeving)? Deze pauze neem ik in overleg met je leidinggevende op. Zelf heb ik er bij de beide meisjes dankbaar gebruik van gemaakt.... ik begon s ochtends een uur later omdat ik last had van "opstartproblemen". Hiervoor hoef je dus NIET te worden ziekgemeld, het is gewoon extra pauze. Heb je niet geneog aan dat uur extra pauze, dan zul je deels in de ziektewet kunnen gaan.
Ik had daar ook last van. En melde mij wel eens een dagje ziek om even bij te tanken. En dat mocht ook. Ik wilde alleen 4 weken voor mijn bevalling met verlof gaan ipv 6. dat was okee alleen mocht ik in de 2 weken dan niet ziek worden want dan ging mijn verlof in. Wat ik ook deed was in de weekenden bij tanken. Niet meer savonds dingen afspreken en de vrije tijd die je hebt echt van genieten.
Ik had altijd het gevoel dat de werkweek een dag te lang duurde. Dan was het donderdagavond en dan moest ik nog een dag. Ook hier sprak ik niks meer af voor de avonden, zodat ik die kon gebruiken om uit te rusten. Verder tankte ik bij in de weekenden. Hoe? Door nog maar op één weekenddag iets te doen. Vaak was dit dan de zaterdag, zodat ik de zondag de hele dag voor mezelf had (lees: uitrusten/bijslapen). Op die manier heb ik het volgehouden tot m'n verlof vorige week inging. Ik kan nu wel echt merken dat ik verlof heb. Ben veel uitgeruster, maar ja doe dan ook nu een middagdutje. Als je echt niet meer trekt op het werk, zou ik wel aan de bel trekken. Het gaat wel om je gezondheid en die van je kindje. Dat is veel belangrijker dan werk!
Ik dacht ook dat je gebruik kon maken van een uur extra pauze per dag! Dan kun je mooi even bijslapen of even tot jezelf komen. Of inderdaad een dag in de week vrij nemen of je dan toch maar ziekmelden. Je hebt nog wel even te gaan natuurlijk!
Ik ben ook 28 weken en ik ben ook minder gaan werken omdat het teveel wordt. Ik werk nu 26 uur ipv 36 en dat is voor mij veel fijner merk ik. Soms inderdaad smiddags ook een dutje op de bank doen Is dus helemaal niet gek!!
Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig ben ik wel elke woensdag vrij en ga donderdag bij mijn manager aangeven dat ik gebruik wil maken van het uurtje rustpauze (goede tip!) en deze aan het eind van de dag wil plakken, dus om vier uur naar huis. Verheug me er nu al op. Denk dat dat al heel erg zal schelen.
He hallo, Heel herkenbaar dit!!! Ik ben alleen nog maar 19+3 weken zwanger maar wel al van de 2e dus heb er ook nog 1 lopen van bijna 2.. Na de 1e ben ik 2 dagen gaan werken ipv 4dagen gelukkig had ik die luxe... Maar op dit moment zijn die 2 dagen ook echt wel genoeg hoor!! Ik werk als kapster en heb best wel lange dagen van 08;30/17:30 Tegen 15:00 kak ik dan ook echt compleet in pff en dan moet ik nog een paar uur!! Mijn bazin is alleen niet zo gemakkelijk dus die extra uurtjes kan ik wel vergeten denk ik.. Heb het vorige week wel aangegeven dat het mij nu toch echt wel wat te zwaar wordt maar, geen reactie alleen een ; ooh Na die 2 dagen werken moet ik echt het hele weekend plat is wel heel jammer want zo ben ik ook niks waard voor mijn zoontje.. Ik wacht nu nog op de bloeduitslagen misschien dat het wel mijn ijzer is ofzo.. ik hoop het want dan kan ik er misschien nog van de vermoeidheid af komen Liefs Emni
Hier ook hetzelfde probleem. Ik werk nog steeds 40u per week maar de laatste uurtjes zijn echt moeilijk Op zich zou een uurtje extra pauze niet verkeerd zijn. Weet iemand of je dit mag opnemen wanneer je wilt? of perse aan je pauze plakken ofzo? Mijn bazen zijn net 3 weken met vakantie dus ben bang dat ik het nog even 3 weken moet volhouden. Daarnaast weet iemand als je hier gebruik van maakt, je dan ook 6 weken van te voren moet stoppen? Of is dit allleen met ziekmelden?
Ik heb er doordeweeks niet zo veel last van eigenlijk. Ben nu 29 weken en werk 40 uur per week. Heb wel een zittend beroep, dat scheelt denk ik ook al veel. Ik probeer wel in het weekend altijd 1 dagje een rustdag te doen, lekker 's middags even een slaapje doen.
hmm ik moet nog 19 dagen werken tot verlof en oef... dat is echt zwaar. ik werk 40 uur maar heb het geld gewoon ontzettend nodig. de 2 weken ZV dat ik extra krijg aan het einde krijg je natuurlijk dan ook extra betaald (als je langer door werkt). Dus dat maakt toch wel weer een financieel verschil van 800 net ofzo. Dan nog mijn 12 vakantie dagen die ik niet op neem... 800 net... maakt een geheel maand salaris voor mij uit. Ja... ik denk niet dat de baby eronder leidt want met haar gaat het goed... alleen ja het is gewoon voor jezelf ontzettend zwaar. erg moe en gewoon super vervelend om zo veel te werken.. doorbijten is mijn advies.. probeer ik nu ook... het valt niet mee hoor. pfff. ik zou zeggen petje af voor ons meiden