Maandje overslaan ivm verjaardag kind 1

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door whuz, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aan iedereen die ook voor een tweede (of derde, vierde enz bezig is). Houden jullie ook rekening met verjaardagen van andere kindjes in het gezin? Ik denk er echt over om een maandje over te slaan omdat ze anders tegelijk jarig kunnen zijn. En we in de maand ook nog heel veel andere verjaardagen in de familie hebben. Bij mijn eerste was het eigenlijk al niet eens praktisch.

Of ben ik dan heel raar. :D

2. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Daar zou ik geen rekening mee houden..
    Vind het wel een beetje raar ja 😁

3. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Dat vind ik echt raar haha. Mijn zoontje en mijn toekomstige kindje zullen ongeveer een week of 2 na elkaar jarig zijn. Lekker belangrijk ;) Net als dat je niet rond kerst of sinterklaas een kindje wil, dan geef je hem of haar toch met Pasen en zomervakantie ook nog een cadeautje of zo? Als je het wilt spreiden.

4. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn dan echt allevier in dezelfde maand jarig met tussendoor nog twee nichtjes en een opa. Die maand is nu al te vol met verjaardagen eigenlijk. Iedereen woont nogal uit elkaar dus het is altijd puzzelen wie welk weekend waar zijn of haar verjaardag viert.

Ik snap jullie wel hoor. Maar toen ik vorige keer de uitgerekende datum aan de familie liet weten, kreeg ik daar vooral reacties op van 'goh, handig!'. ;)

Maar, er zijn natuurlijk ergere dingen in het leven dan dat iedereen in dezelfde maand jarig is. Feestdagen zou ik weer niet zo heel erg vinden. Daar hou ik weer helemaal geen rekening mee.

5. Anouk1989

Anouk1989 Actief lid

18 nov 2015
    260
    96
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het niet heel raar hoor.. Ik heb ook tegen mijn man gezegd dat als het deze ronde niet gelukt is, volgende maand een oefen maand wordt..
    Mijn neefje en nichtje (broer en zus) zijn op dezelfde datum geboren (geen tweeling).. nou dat lijkt me dus echt niet leuk hoor..
    Andere verjaardagen maakt me echt niets uit.. maar persoonlijk vind ik dat voor een broer/zus een maandje overslaan geen probleem/raar iets is..
    Moet er wel bij zeggen dat ik van de eerste na 6 maanden zwanger was.. Kan me voorstellen dat mensen die al heel lang bezig zijn dit wel heel raar vinden..

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan sla je een maandje over en beval je 4 weken te vroeg.... ik zou er geen rekening mee houden ;)

7. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
    Ik heb er twee vlak op elkaar en de derde ook weer zelfde periode uitgerekend dus geen rekening mee gehouden :D

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Mja, ik zou het niet doen. Kinderen krijgen kun je toch niet plannen.
    Mijn oudste 2 schelen 3 weken (en 2 jaar ;)). In theorie had m'n dochter makkelijk op mijn zoons verjaardag geboren kunnen worden, was toen 38 weken. Maw: er zit best wel wat speling op.

En wie zegt dat je dit keer niet 4 weken te vroeg bevalt? Sla je dan voor de zekerheid nog maar een maandje over?

En wat ik dan heb: stel ik ben binnen het jaar niet zwanger, zou ik me toch afvragen of nou net die ene ronde...

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

10. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Wij gaan er wel een beetje rekening mee houden. Mijn dochter is 5 augustus jarig ik was 3 augustus uitgerekend en had toen 26 november mijn mijn eerst test in handen en was toen eind oktober gestopt met de pil. Wij willen, nu, ja toekomst plan.. rond september 2016 stoppen met de pil als het allemaal kan. En als het lukt en we houden rekening met net als vorige keer in 1x zwanger in eerste ronden (ja ik weet daar kan je niet vanuit gaan, maar als we dat zouden hebben), oktober zwanger te zijn.. Naja we hoopten dat de 2de dan rond juni/juli geboren kan worden. Maar je weet het nooit

11. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Nee ik zou geen rekening houden, en al helemaal geen maand overslaan.
    Als je in de zelfde maand jarig bent, dan vier je het toch gezellig samen?
    Ik ben daar gelukkig niet zo moeilijk in, maar ik snap dat iedereen anders is en als jij dit vervelend vind moet je een maand overslaan, maar zoals al eerder werd aangegeven kan je ook eerder bevallen.

Succes met je keus :)

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hadden dat wel gedaan als het zo had gelopen, maar hadden de luxe aldoor meteen zwanger te zijn (en een keer door de pil heen). Alleen de jongste is met 2 zwagers, mijn zusje, man en nu een neefje jarig binnen drie weken. Maar onze kinderen zelf dus niet.

13. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ik heb er zelf geen rekening mee gehouden (ben nog niet zwanger hoor!) Mn vriend en ik zijn een paar dagen na elkaar jarig. Tuurlijk, het is leuker om de feestjes wat meer gespreid te hebben, maar ik zou het er zeker niet om laten! Uiteindelijk bleek ik niet zwanger die maand om in dezelfde periode uitgeteld te zijn, maar het zou er anders dicht bij in de buurt zijn gekomen.

Nu zijn we nog steeds bezig om zwanger te worden en gaat mn zus zomer volgend jaar trouwen. Ze heeft gevraagd of ik getuige wil zijn. Heb toegezegd maar mocht ik deze maand of volgende maand zwanger worden kan het nog wel eens lastig worden! Maar nee, ik ga het er, ook om deze reden, niet om laten. Zelf hoopt mn zus natuurlijk dat ik er gewoon bij ben enzo, maar aan de andere kant gunt ze me een zwangerschap wel :)

Ik snap je gedachtengang, en vind het ook zeker niet raar, maar het zou niet mijn keuze zijn :)

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    #14 dreumesje, 8 dec 2015
    Laatst bewerkt: 8 dec 2015
    Wij hebben nu 3 maanden achter elkaar een verjaardag. Dus nee wij hebben er geen rekening mee gehouden. Ik was bij de oudste een paar dagen voor de verjaardag van mijn man uitgerekend. Zoontje is eerder geboren dus er zit nu 2 weken tussen.

Bij een eventuele 3e zou ik weer geen rekening mee houden.

15. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Als wij makkelijk zwanger zouden worden zouden we het zeker doen, en om eerlijk te zijn, er is 1 datum waarop ik absoluut niet zou willen bevallen, en hoewel het nooit te plannen is, slaan wij die maand qua behandelingen wel over. Dat voelt beter. Maar goed, nu door de zwangerschap, miskraam en verplichte pauze hoeven we er niet over na te denken, de betreffende dag is geen risico meer voorlopig. Maar goed, je hebt het nooit in de hand, volgens onze (oude) planning hadden we al 2 kids gehad en waren we aan het nadenken over de 3de.

Maar nogmaals als je in de positie zit dat het makkelijk lukt, gewoon rekening mee houden! Sla wel een maandje of 2 over , dan zit je ook met weken te vroeg of te laat enigszins veilig!

16. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik ben uitgerekend om en nabij mijn vriends verjaardag.. En mijn broertje zit er ook bij in de buurt, boeie hoor :') ben allang blij dat ik zwanger ben ;)

17. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Dit was ook mijn gedachte. Zou daar geen rekening mee houden. Ik zelf kan ook elke maand wel wat bedenken waarom die maand beter niet. Maarja, jammer dan. ;)

18. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat snap ik wel. Tussen de verjaardag van m'n zoon en mij zit 2 weken. Zou liever niet nog een kindje in mei willen. Te druk 🙄

19. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit dus. Een bevalling laat zich (tenzij medisch noodzakelijk) niet plannen. Dus ja, ik vind het raar.

20. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    dat dacht ik ook!

Deel Deze Pagina