Is het waar dat je onbewust (door spanning) je menstruatie kunt 'tegenhouden'?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Elleke, 24 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden,

A.s. maandag heb ik een belangrijke dag.. Ik zou in principe vandaag ongesteld moeten worden, en dit had ik ook erg gehoopt, want dan zou het a.s. maandag zo goed als over zijn, en dat zou mij erg goed uitkomen.. ;) De hele maand heb ik al zoiets van: als ik het nu ook maar gewoon, net als anders, op tijd krijg. Ik kan echt de klok op gelijk zetten dat mijn ongesteld komt, altijd 28 dagen. Nu heb ik nog geen ongesteldheid gehad, en heb ook nog niet echt het idee dat het komen gaat. Loop steeds naar de wc, in de hoop wat te zien. :p Is het waar dat je zo onbewust je menstruatie zelf kan remmen? (Ik ben niet zwanger, of kan niet zwanger zijn, dus dat is het niet! ;) )
    Heb wel eens gehoord dat dat kan, maar aangezien ik hier zelf geen ervaring mee heb, en het altijd op tijd heb.. ;)

2. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Je eisprong kun je wel verlaat krijgen door stress of ziekte en daarmee ook je ongi indirect. Maar als je je ei gehad hebt is je corpus luteum na 10-14 dagen uitgeput (indien niet zwanger) en wordt je dus wel ongesteld.

Hangt er dus een beetje vanaf wanneer in je cyclus de stress plaatsvindt.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.278
    6.191
    113
    Ja ik denk van wel. Ik ben een keer 3 dagen later dan normaal ongesteld geworden vanwege angst voor zwangerschap. Ik was toen gewoon aan de pil, dus normaal wist ik bijna op het uur precies wanneer ik ongesteld werd. En dan is 3 dagen later best een verschil. :)

Ik hoop dat je snel ongesteld wordt :)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Is mij nog nooit gebeurd met spanning, stress, ziek zijn of andere dingen.

5. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ja dat kan. Ik heb er nu ook last van.
    Mijn NOD was 21dec. Maar nu is op 19dec mijn schoonvader overleden. En door alle verdriet en stress rondom de crematie ben ik nog niet ongesteld geworden.
    We zijn bezig met zwanger worden, maar dat is het niet. Want de testen blijven wit.

Ik hooo dat jij nog op tijd ongesteld word. Ik verwacht de mijne dit weekend, na de crematie. De ontlading zal dan wel komen.

6. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb vroeger 1x een menstruatie overgeslagen. Was niet aan anticonceptie en heb toen ook getest terwijl ik zeker wist dat ik kiet zwanger kon zijn. Het was wel in een stress situatie (afstuderen) maar ik kan het medisch niet verklaren hoor! De maand daarna was ik gewoon weer op tijd!!

Succes!

7. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door flinke stress heb ik laatst een menstruatie overgeslagen. Normaal super regelmatig. Maar dan niet beetje zenuwen maar flinke zorgen.

8. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik heb het ook wel gehad! Kwam daardoor weleens een week later!

9. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    1x gehad na overlijden van mijn oom. Na 4 dagen werd ik na zijn uitvaart ongesteld. Toen we nog aan de koffie en cake zaten.

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja.

11. 2015mama

2015mama Actief lid

13 aug 2014
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb juist dat het vervroegt, raar maar waar?
    Als ik echt woedend ben of iets super stressvol heb mee gemaakt kan ik diezelfde dag nog ongesteld worden(hooguit week voor me menstruatie)

12. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ja dat kan zeker!

Toen ik stopte met de pil (nog zonder kinderwens) werd ik maar niet ongesteld. Ik heb me hier veel zorgen over gemaakt. Na een half jaar was ik het zat en ben ik naar de HA gegaan. Het enige wat hij kon doen was bloed prikken, wat denk je, dag na het bloed prikken word ik ongesteld. Daarna weer 3 maanden niet ongesteld, ik weer enorm in de zorgen dus uiteindelijk afspraak gemaakt bij gynaecoloog, wat denk je, dag na de afspraak ongesteld! Dit geld ook voor de dag dat ik een uitstrijkje moest laten maken, de dag voor het uitstrijkje ongesteld!! Ik bleef een onregelmatige cyclus houden, en dat ongesteld worden werd onbewust zo'n groot ding voor mij en ik wist dat ik het op de één of andere manier los moest laten maar dat lukte maar niet.
    Vanaf de dag dat we besloten aan onze kinderwens 'te gaan werken', en het ongesteld worden niet meer zo belangrijk was omdat ik ook wel eens zwanger zou kunnen zijn, had ik ineens een regelmatige cyclus van ongeveer 40 dagen en was ik binnen 3 maanden zwanger.

Kortom, ik ben er inmiddels wel zeker van dat je bewust/onbewust veel met je menstruatie kunt doen!

Deel Deze Pagina