Ik snap het niet meer..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Brigit, 24 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik probeer mijn verhaal zo duidelijk mogelijk op te schrijven, ik vind het beetje ingewikkeld hihi dus hoop dat jullie het wel snappen:D

Ik ben al jaren van pil af dus dat kan het niet zijn.

30 november is mijn cyclus begonnen. Op 6en7 dec s.ex gehad. (Op andere dagen ook maar ml kreeg coldfeet dus weer condoom om gedaan ;)) Geen idee wanneer mijn ei is geweest, volgens mijn app zou dat de 9e zijn geweest. Mijn cyclus is normaal tussen de 21 en 24 dagen. Ik zit nu op dag 25 nog geen ongi te bekennen, maar test van vanochtend was omowit. Ik heb echt nooit een cyclus van 25 dagen.
    Als mijn ei de 9e zou zijn geweest zou ik nu toch wel positief moeten testen? Maar als mijn ei toch later is geweest kan het toch nooit bevrucht zijn of kunnen zaadjes zolang overleven?
    Ik heb al een week lang heel veel witte afscheitding, that's it.
    Een paar dagen geleden had ik menstruatie hoofd en buikpijn en gisteren ook weer, normaal word ik de volgende dag ongi. Niet dus.
    Ik ben al 38, zou het anders de overgang zijn :$

2. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Oei lastig. Door stress of spanning kan je cyclus soms ook langer duren. Niet iedereen maakt ook even snel hsg aan.
    Hoop voor je dat je zwanger bent!

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Een gezonde luteale fase (het stuk tussen eisprong en NOD) mag tussen de 10 en 16 dagen duren. Bij een cyclus van 21 dagen is je eisprong dan tussen cd5 en cd11. En bij een cyclus van 24 dagen tussen cd8 en cd13.

Het innestelen gebeurt tussen 6dpo en 10dpo. Daarna gaat het vruchtje hCG aanmaken. Gemiddeld gesproken is bij de meeste vrouwen het hCG hoog genoeg om op 12dpo een duidelijk streepje te zien. Nog omo-wit testen als je overtijd bent betekent in verreweg de meeste gevallen dat je niet zwanger bent.

Waarom je ongi dan uitblijft is niet met zekerheid te zeggen. Je kunt gewoon toevallig een keer een langere cyclus/latere eisprong hebben, maar er kunnen ook andere zaken spelen.

Een app is een 'berekening', maar zegt niets over wat er daadwerkelijk in je lijf gebeurt. Wat wel zinvol is, is ovulatietesten evt in combinatie met temperaturen. De ovu-test vertelt je of je een LH-piek hebt, maar dat is nog geen garantie dat je eisprong ook écht plaatsvindt. Dat kun je dmv temperaturen vaststellen.

Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is, 38 is om zwanger te worden al behoorlijk 'op leeftijd'. Nog even los van het feit dat je niet weet of je een eisprong hebt en of je luteale fase wel lang genoeg is voor een eitje om goed in te nestelen.

Er kunnen helaas tig redenen zijn waarop je op jongere leeftijd een beetje hulp nodig kunt hebben en als je ouder wordt, wordt dat alleen maar meer. Als jullie echt voor een kindje willen gaan (en je vriend dus ook!), dan zou ik niet teveel tijd 'verdoen', maar er werk van maken. Want stél dat jullie hulp nodig hebben, omdat er bij jou of bij hem iets speelt, dan ben je zo maanden (of jaren) verder. En het is helaas echt een feit dat de slagingskansen hoger zijn naarmate je jonger bent...

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Op dag 26 ongesteld geworden, echt heel vaag.
    Kon niet eerder reageren dl was ziek en zelf ook niet lekker.

Ik heb geen of nou ja iig niet meer stress dan normaal gehad dus dat kan het ook niet zijn. Omdat we heel vroeg in mijn cyclus zonder condoom hadden gevreeen ging ik er al vanuit dat het niet raak zou zijn deze ronde, dat mijn cyclus dan ineens zo lang is geeft je dan toch hoop :x
    Mijn cyclus is eigenlijk altijd 22 dagen met 1 a 2 keer per jaar een uitschieter naar 23 of 24 dagen.
    Ik slik sinds 2 maanden nieuwe vitamines daar kan je cyclus toch niet langer van worden.

Ik ben nu gelukkig wel weer normaal ongi, was echt even bang dat ik al in overgang zit. Al kan dat het natuurlijk ook nog zijn. Ml wil wel voor een 2e gaan weet alleen nog niet wanneer, maar snapt nu wel dat er enige haast bij is ivm leeftijd.

Hilly bedankt voor je uitleg. De app is idd gewoon een berekening, volgens mij heb ik mijn ei meestal later in de cyclus dan dat de app aangeeft. Ik voel mijn eisprong meestal. Afgelopen cyclus natuurlijk niet en vorig jaar toen ik zwanger raakte ook niet. We willen niet meer in de medische molen, als het ons lukt om nog een kindje te mogen krijgen zijn we erg blij. Mocht het niet lukken dan zal ik erg verdrietig zijn maar mij erbij neerleggen. Ik ben vorig jaar nog zwanger geweest dus weet dat het nog kan (helaas is dat niet goed gegaan)
    De gyn zei toen tegen mij dat ik het rustig aan moest doen, had nog tijd zat voor nog een kindje. Hoop maar dat ze gelijk heeft ;)

Deel Deze Pagina