Hoge Bloeddruk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Esthertje80, Apr 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Goedemorgen

Ik heb dinsdag controle gehad bij de gyn, en mijn bloeddruk was te hoog ( 90 ) en hou veel vocht vast. Enkels zijn s'avonds echt ''kenkels'' en mijn vingers kan ik amper meer buigen dan.
    Ik moet a.s. dinsdag weer terugkomen bij de gyn, wat zou een actie kunnen zijn die hij onderneemt als mijn bloeddruk weer te hoog is?

Alvast bedankt.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi esther,

Hij zal je urine nakijken op eiwitten, je nieren moeten harder gaan werken en soms gaat eiwitten in je urine gepaard met een hoge bloeddruk. Indien dit word gezien in je urine is de volgende stap dat Hij bloed bij je laat afnemen om naar je leverfuncties te kijken. Je krijgt vaak een hoger bloeddruk doordat het voor het lichaam steeds zwaarder word. Belangrijk is om te weten dat de hogere bloeddruk niet afkomstig is van een minder goed functionerende lever. Dit alles is ook om uit te sluiten dat je geen zwangerschapsvergiftiging ontwikkeld. Maar nog zorgen eerst maar eens kijken wat je bloeddruk is!

Imke

3. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    Imke, dankjewel voor je antwoord.

Inderdaad, als ie dinsdag weer hoog is, is het tijd om me daar druk om te maken, maar was gewoon benieuwd!

Gr. Esther

Share This Page