is het weer begonnen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door cle23, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    Dag dames,

Ik moet het gewoon even kwijt. Vorige zwangerschap ingeleid met 38 weken wegens preeclampsie. Ik zag eruit als een lopend michelenpoppetje vanwege al het vocht wat ik vasthield. Niet bepaald mooi zwanger dus. Nu ben ik weer 16 weken zwanger en mn bloeddruk was de afgelopen keren (onderdruk) rond de 85. Nog wel ok maar natuurlijk niet ideaal. Vandaag onder de douche geweest en tijdens aankleden ontdek ik dat mn enkels al een spoortje vocht bevatten. Mijn eerste gedachte: ja hoor daar gaan we weer.
    Ik ben best een beetje bang want ik ben pas 16 weken en ik wil niet weer zon hel doorgaan. Bovendien deed het vocht in mn voeten en enkels vorige keer enorm pijn van de grote druk.
    Heeft iemand t zelfde meegemaakt? en wie kan mij een beetje oppeppen.

2. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Hoi hoi,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook pre eclamsie gehad en uiteindelijk het hellp syndroom. Ik begon me zwangerschap met 76 kilo en eindige met 32 weken met meer dan 125 kilo.
    Ook heel erg veel vocht dus.......

Ik ben nu ook weer zwanger en houd eigenlijk niet zovel vocht vast. weet dus ook niet hoe ik je geruster kan maken.
    Wel ben ik net zoals jij elke keer toch wel druk met mijn gewicht en dat ik maar niet zo veel vocht vast houd.
    Ook bang op herhaling, maar goed dat werkt ook weer niet positief voor de bloeddruk he.

Ik sta nu regelmatig even thuis op de weegschaal. En ben nu nog maar 2 1/2 a 3 kilo aangekomen. de vorige zwangerschap was dat rond deze tijd al wel 15 kilo. Dus zo stel ik mij gerust.

Wel zou ik het goed in de gaten houden. Je weet nu wat de symptonen zijn en waar je het aan kan herkennen.
    Voetjes omhoog natuurlijk, en rustig aan doen.

Je weet waar je het voor doet, dat houd mij op de been! en natuurlijk positief proberen te blijven! werkt ook goed;)

Iniedergeval veel sterkte en suc6, ik weet precies wat je voelt en meemaakt, vooral de onzekerheid nu!

Dikke knuf Marleen

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ben de eerste keer ook met 36 weken ingeleid wegens Hellp. Ik was zo vreselijk opgezwollen op het einde, niet normaal!. Ik dacht ook dat ik weer zo op zou zetten, maar eigenlijk is het een beetje gelijk gebleven vanaf de 20-ste week. Pas nu wordt het weer wat meer en heb ik echt de randen van mijn sokken in mijn enkels staan. Maar ik krijg mijn ringen nog wel af gelukkig. Hoop voor je dat het zo blijft en niet erger wordt.

Deel Deze Pagina