Gister is ons peuterbedje binnen gekomen en ons meisje vind het geweldig. Ze wilde er telkens in liggen dus had totaal geen problemen verwacht met slapen gaan. Ze riep zelfs dat het ledikant nu voor de baby was. Uiteindelijk moest ze toch echt gaan slapen en toen moest ze huilen en huilde dat ze toch wel graag in het ledikantje wilde slapen. Natuurlijk geen probleem. We hebben nu beide bedjes op haar kamertje staan. Mijn vriend wil meteen het ledikant naar de babykamer overbrengen maar dat lijkt me niet zo verstandig. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Straks wil ze nooit in dat peuterbed slapen. Of moet ze gewoon even wennen en komt dat vanzelf? Iemand goeie tips?
hoi, Hier hebben we eigenlijk meteen dani in het peuterbedje gelegd met slaapzak, hij ging eigenlijk zo slapen, tot nu toe
Hier is het bedje er gelijk uitgegaan toen het peuterbed kwam, niet verstandig achteraf. Hij ging 's avonds gelijk slapen, geen probleem, alleen was hij 's morgens al om vijf uur aan het spelen. Beetje te vroeg, want hij was dan tussen de middag al versleten. Wij hebben hem toen nog een tijdje in het campingbedje laten slapen. Na een week of twee weer geprobeerd en toen ging het goed !! Als ik jullie was zou ik het peuterbed lekker laten staan, ze moet er even aan wennen denk ik, succes ermee !! Groetjes Monique
Wij hebben het beide in haar kamer laten staan. Ze kreeg rond die tijd ook al een broertje erbij, we waren net verhuisd, dus het was al hectisch genoeg. Na een maand of twee zei ze zelf dat ze in haar bedje wou slapen en is er vanaf toen in gaan slapen (een week na haar tweede verjaardag). Ons zoontje slaapt in een wiegje, dus dat ledikant daar deden we toch nog niets mee. Hier werkte het prima zo, al moet je natuurlijk ook wel de ruimte hebben om het beide neer te zetten.
Hier gaan we volgende week beginnen. Jordy is dan 1 1/2. We gaan eerst beginnen met zijn kleding over te verhuizen enz en dan mag hij mee helpen. Dan een keer s'middags slapen en als hij wil mag hij er ook s'avonds slapen. Hier hoeft hij nog niet direct in zijn grote bed. De kleine komt als het goed is voorlopig nog niet en de kleine slaapt de eerste tijd nog bij ons op de kamer, dus we hebben wat speling
esmee ging gelijk in haar peuterbed slapen, want en een peuter bed en een ledikant en een commode wat er toen nog stond past niet. dus is hier gelijk het ledikantje er uitgehaald. ze was die dag bij haar opa en oma en hebben wij het ledikantje weggehaald en het nieuwe bed er neer gezet.
Hier zit het er binnenkort ook aan te komen.... En ik geloof niet dat het hier in 1x zal gaan lukken. Als dat het geval is, denk ik dat we even een campingbedje neerzetten en het over een tijdje gewoon weer gaan proberen. succes!
Wij waren hier vol goeie moed begonnen met Nilo in z'n peuterbedje te laten slapen, en dat ging ook heel goed de 1e 3 dagen... totdat menneer doorkreeg dat hij er zelf in en uit kon klimmen. Vanaf toen was het feest:x... Tussen de middag sliep hij niet meer, en was alleen maar z'n kamer aan het terroriseren, en 's avonds herhaalde dat tafereel zich. Na 2 dagen hebben we hem weer terug in z'n ledikantje gelegd. Dat hadden we laten staan, omdat binnenkort z'n broertje vanuit z'n wiegje daarin gaat. Dus voorlopig laten we het maar even zo ... over een tijd gaan we het nog wel een keer proberen.
We hebben Jesses peuterbed afgelopen zondag opgezet, en gelijk 's avonds maar geprobeerd. Het ging prima. We hebben het ledikantje nog vier dagen laten staan, en hebben dat 's avonds tegen z'n bedje aangezet, zodat hij er niet uit kon rollen, maar ook dat is niet meer nodig. Jesse is er twee keer uitgekomen, maar ik heb een beetje boos gezegd: hup, snel je bed weer in! En dan luistert hij wel heel goed gelukkig. Nu is Jesse ook wel rustig en nog niet eigenwijs. Maar dat zal binnenkort wel komen, en dan is het wel handig dat hij dan al mooi gewend is aan z'n nieuwe bed.
Wij hebben Iza een week of 8 voor de verwachte geboorte van haar zusje over gedaan naar een peuterbed. Het eerste slaapje was het middagslaapje. De eerste week was soms even moeilijk, maar we hebben expres het ledikantje direct uit haar kamer gehaald. Juist om te voorkomen dat ze terug wil in het ledikantje. Even doorzetten dus, maar dan is het ook klaar.
Fijne tips allemaal! sven slaapt nog in zijn ledikantje maar als volgende week alles goed is gaan we nu al voor hem naar een nieuw bedje kijken zodat hij lang genoeg de tijd heeft om te wennen en niet dat zijn bedje wegmoet voor de baby... HIj is per slot van rekening ook al 2 jaar en 8 maanden dus mag zo langzamerhand wel Ben benieuwd hoe hij het gaat doen...
onze zoon is bijna 3 en slaapt ook nog in zijn ledikant. Al is hij nu wel erg groot ervoor, hij is ongeveer 98cm en is nu wel aan zijn peuterbed toe qua lengte. tot nu toe vond hij het juist een enorme veiligheid in het ledikant, hij zoekt ook nog altijd (doet hij al sinds zijn geboorte) de begrenzing van de spijlen op, dus hij duikt met zijn hoofd in een hoek en gaat dan strak tegen een van beide zijkanten liggen. het voelt geborgen. maar binnenkort komt toch echt zijn peuterbed in beeld, ik ben zeer benieuwd hoeveel nachtrust we dan nog krijgen, en hoe het 's middags gaat (hij doet nu nog een middagdutje, anders is hij tegen het eind van de middag ongelooflijk vervelend en doodmoe)
sophie heeft een week in haar ledikant geslapen in haar nieuwe kamer waar dus ook haar grote bed in stond. haar grote bed "gebruikte" ze voor spelen en af en toe erin klimmen, maar slapen nog niet. sophie komt ook niet makkelijk in slaap, dus ik was er zeker van dat ze eruit zou komen. vorige week zondag toch geprobeerd en.... ze bleef liggen. ik was benieuwd hoe het de volgende dag zou gaan, maar ze bleef liggen tot ik haar eruit haalde. ik wilde nog even wachten tot woensdag, dat was de 1e dag dat ik alleen 's ochtends moest werken en sophie 's middag gewoon thuis sliep. maar ook dat was geen probleem, 's avonds heeft mn vriend direct het ledikant naar zolder gedaan en wieg naar beneden gehaald.
wij hebben samen met ons meiske het bedje uit elkaar gehaald en het grote bed in elkaar gezet (ze hielp stoer mee met een potlood als imbus) De eerste nachten gingen geweldig, daarna was het feest! Althans zij had feest.. Nu gaat het prima, alleen sinds deze week wordt ze elke nacht wakker om 3 uur en kruipt dan bij ons in bed.. Daar moeten we aan werken..
Wij dachten onze zoon een paar weken voordat zijn zusje geboren zou worden, ook wel 'even' over te krijgen naar zijn peuterbedje. Het bedje stond al een aantal weken bij hem in zijn kamer. Hij vond het wel leuk om op te spelen, luier te verschonen en voor de grap op te gaan liggen. Maar suggereerde je serieus dat hij erin moest gaan slapen, dan werd hij hysterisch. Een aantal weken werd een aantal maanden, zusje werd intussen geboren en groeide zo hard dat ze binnen 3 maanden aan een ledikantje toe was. Maar nog steeds wilde onze peuter niet in zijn peuterbedje slapen. Dus toen hebben we uit pure noodzaak via Marktplaats nog maar een ledikantje bijgekocht. De ommekeer kwam toen hij een keer zo ziek was dat hij een paar keer achter elkaar zijn ledikantje onderspuugde. Op een gegeven moment hadden we geen schoon beddengoed meer voor het ledikantje. Dat hebben we uitgelegd en gevraagd of hij dan wel in zijn 'grotejongensbed' wilde slapen. Tot onze verbazing vond hij dat prima. De dagen daarna hebben we het bedje onopgedekt gelaten en telkens als hij erover begon gezegd dat de lakentjes nog niet schoon waren. En in het weekend, zo'n vijf dagen later, hebben we hem de hemel in geprezen dat hij zo goed in zijn grotejongensbed' sliep en gezegd dat we het ledikantje dan wel konden opbergen. En gevraagd of hij ons daarbij wilde helpen. Dat wilde hij wel. Toen we het uiteindelijk weghaalden was hij daarna wel een poosje uit zijn doen, maar daarna was het geen enkel probleem meer. Of hoe je iets vervelends kunt ombuigen in iets leuks Groetjes, Wendy
Dyonne is nu 1 jaar en 7 maanden. En slaapt nu al 2 a 3 maanden in een 1 persoonsbed. en het gaat super goed. haar broer sliep met 1.5 jaar al in een 1 persoonsbed.
Hier staan ze beide op zijn kamer. Mijn zoontje slaapt nu in een nieuwe kamer omdat er dus een tweede komt. We hadden zijn peuterbed samen in de nieuwe kamer gezet en hem daar alvast laten spelen en stoeien. En 's avonds dan geprobeerd om hem erin te leggen met slaapzak, maar kwam er gelijk weer uit en huilen! Dus dan maar weer in zijn andere kamer in ledikant. 2 nachten na elkaar hetzelfde... Daarna het ledikant ook maar in de nieuwe kamer gezet. Daar sliep hij wel in (na paar minuutjes jammeren). We vragen iedere dag nog wel of ie in het grote bed wil, maar wil hij enkel om te spelen. Dus hier nog geen succes. Nu is hij ook nog wel klein en hoeft hij er niet per se in, maar hoop dat hij er over een maand of 4 wel in wil, zodat we geen nieuw ledikantje moeten kopen... We hebben ook nog wel geen rekje om de rand staan ter bescherming, misschien dat dat al kan helpen zodat hij zich wat beschermder voelt.
Anders even het campingbed gaan gebruiken? Wij hebben Eva's ledikant en haar nieuwe bed (1 persoons) in haar kamer staan. Eva slaapt nog in haar ledikant. Wij gaan proberen haar te laten slapen in het grote als de baby een paar maanden is, zodat ze daar eerst een beetje aan gewend is. Ik wilde het eerst eerder gaan proberen, aangezien ik haar nog moeilijk in haar ledikant kan leggen en kan instoppen, maar ik heb nu eigenlijk geen zin in drama's (als die er komen natuurlijk, maar dat weet je niet) en ze slaapt zo lekker in haar ledikant, dus we laten het nog even zo. Ik wil graag thuis bevallen en als ik 's nachts beval vind ik het prettig om te weten dat Eva lekker in haar ledikant slaapt. Het is de bedoeling dat de baby vanaf 4 maanden overdag in het ledikant gaat slapen. Mocht Eva dan echt nog niet in het grote bed willen slapen, mag ze in het campingbed.
Ik heb gisteren het peuterbedje voor mn wijffie in mekaar gezet, ze heeft me geholpen en vond t prachtig, ze kon niet wachten om er in te kruipen. Haar ledikantje staat er nog wel, maar ze zegt duidelijk dat ze alleen nog in het grote bed wil slapen, want het kleine bed is voor baby's Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan gaat t ledikantje van de week uit mekaar. Ze heeft er gistermiddag voor t eerst in geslapen en ging meteen perfect, ze komt er niet zelf uit en wacht rustig tot ik haar kom halen, ideaal
lars paste heel lang in zijn ledikantje, dus hebben we hem een paar dagen na zijn 3e verjaardag naar een gewoon bed verhuisd. ging meteen goed, hij had een nieuw dekbedhoes voor zijn verjaaardag gehad en hij vond t zo stoer dat hij daar onder mocht.... hij heeft van de eerste nacht gewoon gelijk doorgeslapen zoals hij altijd deed, en hij is ook niet vroeger wakker. maarja, hij hobbelt overal gewoon in mee. doet nooit moelijk, dus nu ook niet gelukkig.....