we zijn van ons 2e kindje uitgerekend op de verjaardag van onze dochter. Wat een timing en helemaal niet echt onze bedoeling geweest. Nu vindt ik het eigenlijk ook helemaal niet zo leuk, zo dicht op elkaar. Zo wordt het straks 2 verjaardagen in 1, vooral omdat familie ver weg woont. Eerste zwangerschap duurde 18 rondes, met vruchtbaarheidsbehandeling. Dus voor een tweede na 3 rondes naar het ZH hoe en wat mbt een nieuw traject. Na 1 ronde meelopen waren we spontaan zwanger. Waar we totaal niet rekening mee hadden gehouden, dus dit ook nooit hadden voorzien. Nu is de kans zeer klein dat het echt op die dag gebeurd, maar dan nog liggen de verjaardagen vrij dicht op elkaar. Wie heeft er ervaring mee en is het voor de kids zelf echt een nadeel?
nog geen ervaring mee, maar mijn dochter wordt in maart 2 was de dag erna eigenlijk uitgerekend en ben nu zwanger en weer op diezelfde datum uitgerekend, ben nu dus exact op de dag net zo lang zwanger als 2 jaar geleden...... hopelijk zit er wel een paar dagen tussen, ik gun ze ieder hun eigen verjaardag
Hier pas bevallen, 2 dagen voor de tweede verjaardag van de oudste. Hierdoor heeft ze niet echt een volwaardig feest gehad, omdat i nog in het ZH lag... In familieverband zal hun verjaardag waarschijnlijk steeds samen gevierd worden, maar ik wil wel dat ze later, met hun respectievelijke vriendjes/klasgenootjes, aparte feestjes hebben...
ik ben ook bang de verjaardag van de oudste niet mee te kunnen maken omdat ik dan in het ZH lig ivm keizersnede. Nu zal ze er nog niet zo bewust van zijn we vieren het dan gewoon iets later. Maar toch... ik gun ze idd ook ieder hun eigen verjaardag!
hoi Ervaring genoeg hier Toen ik mijn 2e verjaardag vierde (nou ja vierde) is mijn zusje geboren. In de praktijk is het hartstikke leuk geweest voor ons, en de reactie's zijn nog steeds leuk als mensen het te horen krijgen. Nu we beide op onszelf wonen is het pas lastiger geworden en moeten we even plannen maar ach wat geeft het. Mijn idee is dat kindjes het niet erg vinden al ze het op dezelfde dag vieren het is een des te groter feest groetjes paula
Ik was net 12 geworden toen mijn zusje drie dagen later geboren werd, we vieren nu nog steeds onze verjaardagen samen... Dit jaar wordt speciaal.... zij wordt 18 en ik 30 k heb het altijd als heel erg leuk ervaren.... en aangezien mijn zusje nog steeds het samen wil vieren denk ik dat zij het ook leuk vindt
Leuk om deze reacties te lezen. Ik ben juist bang dat de kindjes het op de een of andere manier niet leuk vinden. Het is toch een bijzondere dag waarop jij alleen in de belangstelling staat en je een mooie taart e.d. krijgt en kadootjes. Ik hoop nog steeds dat het kindje eerder wordt geboren!
Ik kan me voorstellen dat je hoopt dat je kindje eerder wordt geboren. Maar toch is er altijd wel een mouw aan te passen hoor! Persoonlijk ben ik uitgerekend op onze trouwdag (leuk symbolisch, maar dan kunnen we nooit meer samen weg), manlief is 5 dagen later jarig, mn moeder een paar dagen eerder en dan zijn er ook nog een hoop feestdagen rond die tijd. Wat dat betreft niet handig! Maar aan de andere kant; hoe erg is het als je je verjaardag gewoon wat groter viert, en de buurvrouw toevallig ook de vlag heeft uithangen? Ik heb twee nichtjes (zusjes) die op dezelfde dag jarig zijn, en mijn schoonmoeder is op dezelfde dag jarig als haar broer. Daar wordt elk jaar een creatieve oplossing voor bedacht, gegarandeerd de koppen bij elkaar. En ach, ze weten niet beter! Je groeit er in, komt wel goed hoor!
Ik was van de jongste 1 dag voor mijn man's verjaardag uitgerekend, uiteindelijk 2 weken eerder bevallen.... op onze trouwdag! Mijn moeder en zusje zijn op dezelfde dag jarig, dat was/is altijd hartstikke gezellig.
ik vind paula haar reactie heel goed en ik denk dat het ook is hoe je het als ouders aanpakt. je kan er een dubbel zo groot feest van maken. maar voor als je dochter straks 2 wordt zou ik haar verjaardag een paar weken erna of ervoor vieren. onze knul is net 2 geworden. wij wonen door werkomstandigheden op 2 plekken in het land (tijdelijk). laten we zeggen noord en zuid. onze vrienden wonen in het noorden en daar gaan we pas dit weekend weer heen dus vieren we dan zijn verjaardag, een paar weken na zijn echt verjaardag. maar weet hij veel op deze leeftijd! als er maar cadeautjes en taart zijn .
Ik ben dan niet uitgerekend op de verjaardag van mijn dochter maar wel dicht in de buurt. Het zou zo maar kunnen dat ik op haar verjaardag beval. Mijn dochter is 06-03 jarig en ben 25-02 uitgerekend. Vriendin van mij heeft 2 dochters die inderdaad beide op dezelfde dag jarig zijn. Zelf vinden die meiden het wel grappig.