Hallo, Sinds kort ben ik begonnen met de pil. Al de eerste dag van mijn menstruatie ben ik de pil beginnen nemen. Ik en mijn vriend dachten dat alles in orde was en vrijden dus die hele periode zonder condoom. Nu las ik de gebruiksaanwijzing van mijn pil en daar stond in dat je 7 dagen nog een condoom moet gebruiken. Is het wel mogelijk dat ik zwanger ben? We hebben in die maand maar 1 keer seks gehad en het was de 5e dag dat ik mijn pil nam.
Normaal begin je pil toch pas te slikken na de menstruatie? Heb je de gebruiksaanwijzing wel goed gelezen?
De eerste maand, als je veilig wil vrijen, moet je je pil beginnen innemen de eerste dag van je menstruatie.
ja ik moest hem ook altijd beginnen aan de begin van de menstruatie, als ik aan een nieuwe pil begon ofzo
Heb ik ook gehad. toen ik net aan de pil ging zei de ha tegen mij slik aan het begin van je menstruatie de eerste pil, dat is het veiligst. Geen idee of dat zo is maar heb het altijd zo gedaan. (ben trouwens zwanger geraakt toen ik van de pil afwas ) gr. Kat
is het mogelijk dat je zwnger bent>? JA inderdaad moet je soms zelfs de eerste twee weken nog andere voorzorgsmaatregelen nemen tijdens de sex is de kans groot? ik denk het niet. omdat je zegt op dag 5 sex te hebben gehad denk ik niet dat je eventuele eisprong al geweest is. want je was 5 dagen daarvoor ongesteld. uitgesloten is het nooit ik ben zwanger geworden met de eisprong op dag 8. enige manier om erachter te komen is te testen op de dag dat je weer ongesteld moest worden. succes ermee
Toen ik aan de pil begon werd mij ook verteld eerste dag van mijn menstruatie maar ook dat ik de hele maand nog onbeschermd was
Als je de 1ste dag van je menstruatie aan een pil begint, dus zeg maar een nieuwe pilsoort of gewoon de eertse keer pil, hoeft je geen aanvullende voorbehoedsmiddelen te nemen, Althans zo was het bij mijn pil, microgynon30. Als je op de vijfde dag van je menstruatie begint met je eerste keer pil dan moet je wel 14 dagen aanvullend een condoom gebruiken. Echter is er altijd een mogelijkheid dat je zwanger kunt zijn, al acht ik de kans minimaal.. Ben je al *overijd* dan?
Ik schets even mijn schema: dag 1 van mijn menstruatie heb ik direct begonnen met de pil te nemen dag 2 dag 3 dag 4 dag 5: geslachtsgemeenschap gehad Voor de rest van de tijd heb ik op de juiste tijdstippen en elke dag de pil genomen. Nu heb ik wel een paar neveneffecten, die zowel van mijn pil kunnen komen als van een zwangerschap, daarom dat ik wat ongerust ben. Ik heb pijnlijke tepels, heb 1 dag diarree gehad en zou nu rond de tijd mijn menstruatie moeten krijgen, maar die komt heel langzaam, ik heb af en toe wat bloedverlies, maar zeker niet veel. Dus mijn vraag is of ik me moet ongerust maken.