Ik woon in omgeving rotterdam en het sneeuwt hier non stop.. Alles ligt onder een dik pak sneeuw.. RIjd ok geen hond door de straat hier Ik zou eerst een stukje rijden kijken hoe het gaat. Mocht het gaan zou ik lekker op visite gaan. Lekker op tijd vertrekken..Extra dingen meenemen mocht het verkeerd gaan. EN tja dat werken mocht je stranden zou ik lekker zeggen.. Ja sorry baas maar we zitten helemaal ondergesneeuwd. Ik woon trouwens in Schiedam!
Met deze weersomstandigheden moet je gewoon veel meer afstand houden en gewoon rustig rijden en niet als een dwaas in de bocht gaan hangen. Winterbanden/ Zomerbanden dat maakt echt niet zoveel uit. Als jij winterbanden hebt en je houd geen afstand en moet vol op de rem dan maakt het profiel echt niets uit en glij je ook gewoon door.
Hier ook uit de buurt van Rotterdam, en het gaat hier inderdaad flink tekeer. Maar wij gaan vanmiddag gewoon op pad. Onze auto heeft winterbanden, dus gaan met die banaan!! Maar goed je moet je er zelf goed bij voelen.
Mijn man en schoonvader hebben een poging gewaagd om kerstbomen te gaan kopen met een auto zonder winterbanden. ALs het goed is komen ze nu terug omdat je er gewoon niet doorheen komt. Hier sneeuwt het stevig en je ziet geen verschil tussen stoep of weg en je hebt sowieso geen zicht. Mar ja, ik woon in een dorp en hier wordt nu niet veel gereden.
Ik denk idd dat het in een dorp misschien allemaal wat minder goed begaanbaar is. Woon in Dordrecht, hier nu ook veel aan het sneeuwen maar zie nog gewoon veel auto's en vrachtwagens rijden (woon vlakbij een redelijk drukke weg). Denk dat de snelwegen ook wel begaanbaar zijn alleen moet je oppassen in straatjes.
Ik ik woon in delft en hier is het echt wel heel veel sneeuw. Zou niet de weg op gaan als het niet nodig is. En ik denk zelfs dat de snelweg niet echt sneeuw vrij is. Las net dat iemand het had over zweden norwegen en daar sneeuw. Dan moet je bedenken dat daar maar twee auto.s per uur rijden en hier misschien wel 2000 ja waar zit het verschil. Lijkt me duidelijk plus minder wegen hier is het enkel snelweg en wegen enzzz.
Ik zou ook gewoon gaan. Alleen zal je er nu wel geen 45 min over doen. Wij reden net op de bakfiets van mijn ouders naar huis. Was net een sneeuwpop toen ik thuis aankwam. hahahahha
Rustig rijden, voldoende afstand houden en niet op de rem trappen. Dan is er echt niets aan het handje
das natuurlijk dikke onzin he.. tuurlijk moet je uitkijken met wat voor banden dan ook. maar als winterbanden geen verschil zouden maken zouden ze ook niet verkocht worden he profiel is anders en het rubber is zachter
Ja de meesten hebben daar dan ook vier wiel aandrijving en halen voor de winter hun boodschappen en ook hun raken ingesneeuwd en ze hebben daar sneeuwhonden. Enz enz enz je kunt geen appels met peren vergelijken.
Ja en dan moet die malloot die voor je of naast je rijdt ook niet raar gaan doen. Ik zit met hetzelfde dilemma. Het gaat echt vreselijk te keer hier, niet normaal. Wij moeten een reis van 3 kwartier afleggen zonder winterbanden. Vind het ontzettend eng.
Maar van de malloot voor of naast je ben je altijd afhankelijk, ook bij een stralend blauwe hemel met een zonnetje
Ook ik weet niet of ik zo wel de weg op ga naar mijn werk. Heen zal misschien wel lukken, maar moet vanavond ook nog terug en dan geven ze ijzel op. Het is hier net begonnen met sneeuwen (West Brabant). Ik ben zo'n ongelooflijke zeikerd geworden met dit weer door de zwangerschap. Vorig jaar reed ik overal naar toe met dit weer, en nu... pfff...
Ik moet zeggen dat ik het wel spannend vind om met dit weer te rijden. Ben er ook echt niet bang voor. Maar je weet natuurlijk nooit wat degene voor je of achter je doet...
Ik zou het zelf wel aandurven. Vind het zelf dan ook niet echt eng om bij gladheid te rijden, gewoon rustig rijden, bochten langzaam niet te hard gas geven en niet te hard remmen en dan is het (vind ik) wel te doen. Maar als jij er zo tegenop kijkt dan zou ik gewoon een stukje proberen, en durf je het toch niet kun je altijd nog afzeggen.
Op de snelweg is natuurlijk wel te rijden alleen de wijk uit komen is minder. Houd er wel rekening mee dat ze ook ijzel verwachten. Dat lijkt me een stuk enger om mee te rijden
Net manlief gesproken die is nu op het werk, en komt straks naar huis, laat het wel een beetje van hem afhangen. Hij weet dan hoe de wegen zijn maar ik vind het toch eng, als ik alleen rij vind ik het al zoveel minder eng dan met onze prinses erbij.
als het heel erg is zoals in sommige delen van t land snap ik t maar in midden nl ligt er niet denderend veel hoor. een cm of 4 . dat is prima te rijden. voorkeur idd winterbanden en geen gekken tegen komen maar gewoon netjes en rustig rijden is het heel goed te doen hier.