is het wel verantwoord??? spoedje!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door tico, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.835
    9.338
    113
    Gelderland
    Wij gaan straks van het oosten naar het westen ruim 1 uur rijden maar heb er niet aan gedacht om niet te gaan. Op de snelwegen is het goed te doen zal alleen iets drukker zijn. Hebben wel een veilige auto met wintebanden anders zou ik er denk ik wel over denken om niet te gaan.
    Suc6 met jullie beslissing.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het spreek woord luid nu hoe dichter bij het weste hoe rotter het gaat worden er valt best veel sneeuw op het moment.

3. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Tja hier is het nu slecht op de weg, sprak net iemand die over een stukje van Vlaardingen naar Schiedam (5 à 10 min. ) dik drie kwartier heeft gedaan....

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zouden bij mijn ouders Sinterklaas vieren (Essen Belgie), maar de familie (Nieuw-Vennep en Grootebroek, met in totaal 5 kinderen) komt niet hier naartoe. Ik snap het wel, het sneeuwt daar nu erg hard (hier begint het net een beetje), wij gaan ook niet die kant op. Ik vind het wel heel jammer.... stomme sneeuw!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou gewoon gaan, dan maar wat langer onderweg :) gewoon rustig rijden.

6. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Denk dat je inderdaad naar je eigen gevoel met luisteren of je het wel of niet fijn vind om met dit weer te rijden.
    Ik woon ook in de buurt van Rotterdam en is nu wel echt heel veel sneeuw bij gevallen... als ik naar buiten kijk denk ik: ik woonde toch in Nederland.. hihi!!
    Wij moeten straks ook met de auto weg en 3kwartier gaan rijden, maar we gaan het gewoon proberen. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen dagen ook heel rustig heb gereden, maar ik me soms echt aan andere mensen loop te irriteren. Gisteren nog... ik rij heel langzaam en voorzichtig komt zo'n stomme trut op het laatste moment nog even de rotonde op gereden... ik moest natuurlijk remmen (zulke mensen snap ik niet). Normaal zou ik het al irritant vinden, maar is het verder op zich geen probleem.. omdat remmen dan gewoon makkelijk gaat, maar nu.... Je zou bijna denken willen die mensen een ongeluk maken ofzo.
    En wat betreft het buitenland ik denk dat er daar toch op een andere manier mee omgegaan word en inderdaad daar zijn ze het gewend. Ik rij een paar keer per jaar in de sneeuw en hun de hele winter... groot verschil!!

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Als je op de buienradar kijkt (tenminste nu, verandert ook met het uur) gaat het vannacht al regenen, dus grote kans dat het morgenvroeg weer helemaal weg is...

Ik persoonlijk zou ook gaan, vooral hoofdwegen en snelwegen zijn allemaal vrij van de sneeuw...

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wohoe dikke sneeuwstorm hier XD

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja maar juist dan wordt het hartstikke glad op de weg lijkt mij. Water die op de weg bevriest..leuke glijbaan:p

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Mijn familie zit nu in de auto hierheen naar Emmen, de ene auto vanaf Rotterdam, de andere auto vanaf Haarlem.
    Ze rijden gemiddeld 60/70 op de snelweg, midden in de sneeuwbui. Dus ga niet uit van een schone weg, is in hun geval niet zo.
    M'n schoonzusje heeft ruim 2 uur gedaan over de afstand Rotterdam - Utrecht, en nu moeten ze nog door naar Emmen.

Heb echt medelijden met ze en ben blij dat we het dit jaar hier vieren :D
    Ik maak me eigenlijk meer druk om vanavond, want ze voorspellen ijzel, dat vind ik nog veel enger dan sneeuw omdat je het niet ziet.

11. Que

Que Niet meer actief

Hier omgeving rotterdam A13 was net een drama!!! N209 drama en hier in de bebouwdekom (busroute) nog een groter drama!!!

12. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Oproepje voor de mensen die bezoek krijgen.

Creeër alvast slaapplekken voor het gesrande bezoek. En zorg dat de dekentjes alvast lekker warm zijn...
    hahahhahahaha

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Wij hebben net een rit van anderhalf uur er op zitten en het laatste stuk was het slecht te doen.zelfs de grote wegen waren moeilijk begaanbaar. Wij blijven dus hier slapen omdat ze vanavond ijzel afgeven en dat vind ik echt eng.
    Morgen ligt de temperatuur, hoger dus gaan dan wel rijden.

14. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

In het noorden hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Hier zijn de stoepranden nog zichtbaar. Denk dat we max. 2cm sneeuw hebben ;)

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Arrrgggh ik zit ook zwaar in dubio hier! Wij zouden sinterklaas gaan vieren bij familie, op 30 minuten rijden, waarvan 15 minuten snelweg. Maar ik zie het echt niet zitten met die ijzel die voorspeld wordt. We hebben wel een veilige grote auto met dikke banden, maar geen winterbanden.
    En ik had er sowieso al geen zin in...pfff nu nóg minder...

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hmm na de verhalen over dubbele reistijden hier, twijfel ik nog meer. Heb echt geen zin om in totaal 3 uur in de auto te zitten voor een bezoekje van 2 uur... En dat met 2 kleine kinderen, waarvan er eentje vast gaat huilen in de maxicosi als we in de file staan ;)

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dat gezegd te hebben begint het gewoon weer opnieuw te sneeuwen, argh! Volgens mij komen we de straat niet eens uit ;)

18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat was mijn gedachte ook een paar minuten geleden... hier begint het ook weer.

Vorig jaar heb ik ook al afgezegd op kerstavond vanwege ijzel, dus als ik nu weer ga afzeggen ben ik nog meer het zwarte schaap dan normaal (hebben ze weer iets om over te ouwehoeren de hele avond)...pffff ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen!

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Mijn schoonouders zouden langskomen maar die belden net af, die zien geen hand voor ogen door de sneeuw.

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

#60 mamamuts, 4 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2010
    Mijn ouders zijn nu naar ons onderweg van het oosten naar midden.... ze zijn om 12.00 vertrokken. Zal eens bellen hoe het ervoor staat. :)
    Zij hebben ook voor de zekerheid slaapspullen meegenomen, helemaal omdat ze vanavond ijzel voorspellen.

Edit, gebeld :D, de snelwegen zijn bij utrecht iig niet schoon, er wordt niet harder dan 60 gereden.

Deel Deze Pagina