Hahaha, herkenbaar. Ik heb vorige jaar met kerst ook afgezegd omdat zoonlief koorts had (ik had mijn vader aan de lijn terwijl zoonlief gewoon vrolijk zat te blaten... ). Voel me soms ook de grote verzaker van de familie Ik heb zojuist mijn moeder gebeld dat we niet komen. Ze begreep het gelukkig (ze belde zelf al een uur geleden op om te zeggen dat we niet moesten komen).
Jij bent zeker ook de eerste met kleine kinderen? Hier totaal geen begrip voor kleine-kinderen perikelen, helaas. Maar denk toch echt dat ik dit jaar weer spelbreker ga zijn hoor... ik ga het leven van mijn kind niet op het spel zetten voor die stomme familie. Straks even horen wat mijn vriend ervan vindt (die zou rijden)... Gelukkig begreep je moeder het!
hier in brabant zijn ook niet alle snelwegen schoon hoor. Voor ons is het straks maar een klein stukje, dus wij gaan wel. Maar als ik zo'n eind als sommigen zou moeten rijden, dan zou ik ook niet gaan denk.
als ik er geen zin in zou hebben, dan zou het weer zelfs nog wel goed uitkomen. prima excuus om niet te gaan. maar ik heb wel veel zin om te gaan en onze smurf ook al verteld dat we vanmiddag naar opa en oma gaan waar de sint cadeautjes gebracht heeft.. vind bijna hoogzwanger ook nog wel een complicerende factor. weet echt nog niet wat we gaan doen.
@ mikki77: haha ja inderdaad, de eerste en van tijd tot tijd weinig begrip. Al is mijn moeder dus wel begripvol Ben benieuwd wat je vriend zegt! @ lauwie: bijna hoogzwanger? Je mag jezelf gerust tot de hoogzwangeren rekenen hoor!
ik zou niet gaan, zeker niet met kleine kinderen, en zeker niet als het een stuk van een klein uur is waar je nu dus 2 uur of langer over doet.het sneeuwt hier al 2 en half uur flink en het wordt steeds donkerder. dus je weet niet wat de avond brengt. ik zou eerder kiezen om dan de mensen naar mijn huis te laten komen. ik ga met zulk weer niet met kleine kinderen slepen. stel je komt in een urenlange file, wat dan? je kan noodproviand meenemen en dekens maar ik vind het en beetje van de zotte. die kadootjes liggen er over een paar dagen ook nog wel. dan ben ik maar een zeikerd.
tesske, van utrecht naar een dorp in de buurt bij gouda. normaal een half uurtje. in de stad is het volgens mijn vriend (die heeft net de po terug gebracht ) glad. snelwegen rond utrecht ook niet super las ik net.. yukl, haha klopt, maar die 37 weken vind ik altijd zo'n magische grens als het ook geboren mag worden. al verwacht ik t nog niet hoor.
Ik ben blij dat onze familie wel komt. We hebben speciaal een Sint en Pieten ingehuurd, en dat kost nog aardig wat Maar wel sneu... een reis van normaal 2,5 uur duurt nu al gauw 4 uur ofzo... Hoop dat ze op tijd zijn voor de Sint.
Hier voorspellen ze ijzel (prov utrecht). Dan zou ik niet gaan. Daar is namelijk niet tegen te strooien. Als de sneeuw aanvriesd heb je ook een probleem. Als je daardoor uren in een auto moet zitten of er gebeurt iets,... neem in ieder geval drinken, eten en dekens mee.
Woon in den haag en alles maar dan ook alles is spierwit, en dan hebben ze de gehele dag met de pekelwagen door de straten gereden. Echt niet tegen op te werken zoveel is er gevallen. Zag ook de nodige auto's schuiven, door glijden tegen paaltjes, en dan zijn wij maar een uurtje wezen wandelen
we hebben net te voet boodschappen gedaan en de ene na de andere auto schuift de verkeerde kant op. en de sirenes loeien noodstop. nee dat zij mij een paar kadootjes echtttt niet waard. ik heb liever ene levend gezin dan een paar pakjes. hoe jammer ook. mijn vriend is gister ook met zijn fiets met een auto meegeduwd die ging ook schuiven. gelukkig is hij er redelijk mee weg gekomen. maarja naar je werk moet je hoe dan ook. dit is een uitje wat best over een paar dagen ook nog kan.
ik ben niet naar mijn werk gegaan... moet normaal zo'n 40/50 min. rijden, maar dan wel allemaal van die binnenwegen, van de week spekglad. Had mijn zwager nog gebeld, die woont een stuk verderop, en daar waren de grote wegen ook niet te doen. Vind het heeeeel lullig voor mijn werk, maar ge het leven van mijzelf en mijn pukkie niet op het spel zetten! Hier in het dorp is sowieso al niet te rijden, je glijd van de ene naar de andere kant.
Gezellig, hier ook iemand uit Delft. Harnaschpolder. Heb vandaag wel gewoon gereden, maar overal maar 30km p.u. Ik zou wel gaan maar er gewoon wat meer tijd voor uittrekken...
zonnebeertje@ op welke grond ga je dan niet naar je werk? en accepteren ze dat zomaar? ik vraag me dat serieus af omdat ik het soms ook gewoon levensgevaarlijk vind. mijn kinderen gaan 60/80 minuten van hier naar school bijv. ik schijt 7 kleuren stront op zulke dagen.
In Zweden maken ze de wegen sneller en beter schoon. Maar je ebt wel een beetje gelijk. Je kunt op de snelwegen nog prima rijden.
Als je rustig aan doet is het zeker wel te doen maar je moet er wel de tijd voor nemen. Ik moet straks ook weer gaan werken (thuiszorg) en ga om 18.00 weg terwijl ik pas om 19.00 bij mijn eerste client moet zijn (20 min rijden) neem er gewoon de tijd voor en dan komt het best wel goed. Ik ben gelukkig niet bang in de auto het is ook een kwestie van ervaring en goed vooruit kijken wat er allemaal gebeurd. Ik heb wel een overlevings pakket in mijn auto liggen en stel het is zo slecht dat ik er niet meer door kan heeft vast wel een client een bed voor mij over en desnoods een bank. Maar mijn werk afbellen zou ik echt niet doen door dit weer.